, ,

הקמת דף עסקי בגוגל מקומות – איך מתחילים? שלב אחרי שלב

אהבתם? שתפו!

בפוסט הקודם על גוגל מקומות דיברנו למה כל כך חשוב להקים דף עסקי בגוגל מקומות ולמה חבויה כאן הזדמנות פז עבור עסקים קטנים בעלי תקציב שיווק נמוך.

שיווק העסק שלכם בגוגל מקומות טוב במיוחד עבור גולשים מהסביבה שמחפשים עסקים באזור מסוים דרך המובייל ועשויים להיחשף לעסק שלכם בממשק גוגל מקומות.

אז נכון, גוגל מקומות עדיין לא פעיל ואפקטיבי בארץ, אבל יש כבר ממשק בעברית ואם אתם שואלים אותנו זה עניין של זמן עד שזה יגיע בצורה מלאה גם לישראל.

אז איך נערכים לזה ואיך מקימים דף עסק בגוגל מקומות – המדריך המלא לפניכם:

שלב ראשון:    הירשמו לשירות גוגל מקומות בעזרת חשבון הגוגל שלכם בקישור הבא

במידה ואין לכם חשבון גוגל תידרשו ליצור חשבון.

בשלב זה עליכם ליצור חשבון בגוגל לעסק שלכם / אתר שלכם.

לאחר שתיכנסו ללינק ותיכנסו לחשבון הגוגל שלכם, תגיעו למסך הבא,

תחילת רישום גוגל מקומות

לאחר שתזינו את מספר הטלפון שלכם, לחצו על הכפתור "מצא מידע על עסק".

בשלב זה תועברו למסך הבא:

 גוגל מקומות

 

המסך הראשון שתגיעו אליו הוא מסך בו תידרשו להזין מידע בסיסי על העסק שלכם:

ארץ,  שם החברה, כתובת,  כתובת דוא"ל  (מומלץ כתובת שקשורה לעסק שלכם – שמכילה את שם הדומיין שלכם), תיאור קצר על העסק (מומלץ שיכלול מילות מפתח), קטגוריות בהן מתעסקת החברה (ניתן להוסיף עד 5 קטגוריות).

 קטגוריות גוגל מקומות

אזור שירות – אזור בו החברה מעניקה שירותים.  במידה וכל הלקוחות מגיעים לעסק פיזית – עליכם לסמן לא.  במידה ואתם מספקים שירותים לעוד מקומות – סמנו כן ובחרו את רשימת האזורים בהם אתרים מעניקים שירותים.

שדות נוספים בהמשך הטופס:

שעות פתיחה של העסק, אפשרויות תשלום (כיצד משלמים – אשראי / מזומן / צ'קים וכדומה), תמונת לוגו, סרטון תדמיתי ומוצרים נוספים.

 

לאחר שתסיימו למלא את פרטי חשבון העסק, תגיעו למסך אישור פרטי עסק:

 אימות עסק גוגל

המלצה שלי, חכו לגלויה – אימות אמין יותר ועובד באופן ודאי.

לאחר שתלחצו סיום, תגיעו למסך הבא, בו גוגל תאמת את המיקום שלכם באמצעות התקשרות לטלפון שרשמתם בטופס.

אימות גוגל

גוגל יתקשרו אליכם לשיחת אימות ויתנו לכם קוד PIN להזנה בחשבון.

את המספר יש להזין בשדה הריק שמופיע בתמונה מעל וללחוץ על המשך.

לאחר מכן תקבלו אישור מגוגל על הוספת העסק שלכם לגוגל.

שימו לב, לאחר שתסיימו עם הרישום, יופיע מספר ימים אחר כך מיקום העסק שלכם על גבי מפות גוגל.

כעת הגיע השלב לערוך את דף העסק שלכם בגוגל מקומות.

לאחר שהקמתם את החשבון שלכם, גשו לדף הראשי של גוגל מקומות – כאן תוכלו לבחור בין 2 אפשרויות.  בחרו באופציה  Get started.

יש אפשרות שגוגל יבקשו מכם שוב להקליד את שם המשתמש והסיסמה של חשבון הגוגל שלכם.

כעת אתם אמורים להגיע לדף העסק שלכם:

AD

וככה אמור להיראות דף עסק שכבר נחשף לגולשים בגוגל מקומות:

דף עסקי בגוגל מקומות

אז איך זה ייראה בגוגל מפות?   (כמובן שלקחנו משהו מחו"ל, בארץ זה עוד לא ממש פעיל)

תוצאות בגוגל מפות

 

ניהול ושיווק דף עסק בגוגל מקומות

 

ברגע שדף העסק שלכם בגוגל פלייסס יהיה פעיל ויהיה גלוי לגולשים, תוכלו לקבל סטטיסטיקות ונתונים כמה אנשים נחשפו אליו והגיעו לעסק שלכם דרכו.

בין הנתונים שתוכלו לקבל: מספר המבקרים בדף העסק שלכם, מה הם עשו, איזה חיפושים הובילו אותם לדף העסק שלכם ומאיפה הם מבקשים הוראות הגעה אליכם.

בנוסף, תוכלו לפרסם סטטוס ועדכונים בדף העסק שלכם בגוגל פלייסס בזמן אמת – אם למשל יש לכם מבצע מיוחד היום – מומלץ לעדכן.

כך, בעזרת דף עסקי בגוגל מקומות, תוכלו לבנות קמפיין פרסום ממומן בגוגל שיעדכן בזמן אמת את הגולשים בסביבתכם.

צרו קופונים:

עוד אופציה עתידית.  הממשק של גוגל מקומות מאפשר לכם ליצור קופונים בדף העסק שלכם בגוגל מקומות, דרכם תוכלו למשוך גולשים מהסביבה.  ממשק זה טוב במיוחד עבור גולשים בסלולר שעשויים למצוא אתכם בסביבתם ולבוא לרכוש את המוצרים שלכם בעקבות קופון אטרקטיבי שהצעתם להם.

הלינק לממשק הקופונים יופיע בחלק העליון של דף העסק שלכם בגוגל מקומות.  בממשק זה תוכלו ליצור קופונים חדשים ולערוך קופונים קיימים.

את הקופונים ניתן להדפיס מהממשק או להציג אותם דרך הסלולר.

קוד QR לדף העסק שלכם בגוגל מקומות

דרך נהדרת לשווק למשתמשים הפוטנציאלים במובייל..  תוכלו לפרסם קוד QR של העסק ולהוביל דרכו גולשים ישירות לדף העסק שלכם.

Reviews:

גוגל הוסיפה אפשרות לדירוג העסק על ידי גולשים.  כמו כן גוגל מאפשרת לבעל העסק להגיב על התגובות של גולשים בדף העסק ולהציע מענה בזמן אמת.

זהו לבינתיים, מקווה שקיבלתם מידע חשוב להמשך.. כמו שכבר אמרתי, ממשק גוגל מקומות עוד לא פועל בצורה אפקטיבית בארץ וייקח זמן עד שנוכל לנצל פלטפורמה זו עבור פרסום עסקים.

עם זאת, רצוי להיערך מראש ולהקים דף עסקי בגוגל מקומות.

בהצלחה,

 

מקורות בהם נעזרתי:

מרכז עזרה Google places

http://www.lunametrics.com/blog/2011/12/20/google-places-101-guide-local-businesses/

אהבתם? שתפו!
12 תגובות
  1. להב
    להב says:

    שלום רב,

    תודה על הכתבה.

    שאלות,

    1. מה עושים שיש שני עסקים שונים ?

    2. אפשר לתת אותו טלפון ?

    3. העסק של הסיורים הוא בכול הארץ, איזה מיקום לתת ?

    4. העסק השני בסיני, חוף עם חדרים ומסעדה , אני יכול לתת את המיקום בסיני מישראל ?

    תודה רבה,

    להב

    הגב
  2. להב
    להב says:

    תודה רבה.

    אבל הטלפון של הסיורים הוא אחד. מה הפתרון ?

    ואיך אני יוצר גם בסיני מקום על אותו מספר ?

    הגב
  3. שלומי
    שלומי says:

    העסק שלי רשום בגוגל מקומות ומוגדר כעת פעיל אבל עדיין כאשר מקלידים את שם העסק בחיפוש הרגיל של גוגל חיפוש עדיין פרטי העסק לא מופיעים בצד שמאל של תוצאות החיפוש – מה הסיבה לכך?

    הגב
  4. אחיקם
    אחיקם says:

    נרשמתי לגוגל מקומות כבר לפני שבועיים וביצעתי אימות אבל אני לא רואה את העסק שלי בחיפוש גוגל ..
    אם אפשר לעזור אשמח מאוד

    הגב
    • אנידור חקק
      אנידור חקק says:

      זה עשוי לקחת קצת זמן עד שזה מתחיל להופיע
      בכל מקרה אם ביצעת אימות והזנת את המספר PIN זה אמור להופיע בחיפושים מקומיים גם בגוגל מפות וגם בתוצאות הלוקאליות.
      אגב, זה שיש לך דף מיקום לא אומר שאתה תופיע בתוצאות הלוקאליות בדף הראשון… במידה ויש הרבה מתחרים

      הגב

קישורים & פינגים

  1. […] אני ממליץ לכם לקרוא את המדריך להוספת דף מקומי דרך ממשק גוגל מקומות – שכתבתי גם באותה […]

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *