, ,

מדיה חברתית בשנת 2011 – סיפורי ה- Social והחיפוש של השנה

אהבתם? שתפו!

  אין ספק ששנת 2011 הייתה שנה מרתקת במיוחד בכל הקשור לאינטרנט ובעיקר 

  בנושא אחד מרכזי – מדיה  חברתית.

  המדיה החברתית ממשיכה להפוך לגורם מוביל ומשפיע ברשת,

   כשאת עיקר הבאזז והעניין ברשת מובילות פייסבוק וגוגל.

   בפוסט זה נסקור בפניכם את סיפורי ה-social והחיפוש החמים של שנת 2011.

המהפכה החברתית – מאונליין לאופליין

לא האמינו שזה יכול לקרות, חזון אחרית הימים של המהפכה החברתית התגשם והפך למציאות עם ההפיכות החברתיות באביב הערבי והקרקע הבוערת ביתר העולם.

הכוח של הגולשים להתאגדות דרך הרשתות החברתיות – הפך לכוח ציבורי שיצא גם מחוץ לתעלות הרשת ושינה את העולם מקצה לקצה.  דיקטטורים הורדו מהשלטון וממשלות הוחלפו.  מהפכת המדיה החברתית ללא ספק תרמה לכך, כשבאמצעות יכולות השיתוף והוויראליות ברשת – נוצרה אפשרות לארגון והתאגדות של מיליוני אנשים.

DIGG – זוכרים?

זוכרים את הימים שאתר DIGG  היה שם דבר ברשת, אתר סימניות שאם הקישור שלכם היה זוכה להופיע בדף הבית שלו – הייתם מרגישים תנועת גולשים אדירה לאתר שלכם..  ובכן, חלפו הימים ו- DIGG  בדרך להיעלמות והתעלמות מוחלטת מהגולשים.

אתרי השיתוף הפופולאריים כיום הם:  Twitter, StumbleUpon ו- Reddit.

גוגל – כבר לא בחינם!

לאט לאט גוגל מתחילה לגבות כסף על שירותים שונים שלה שעד כה סופקו בחינם.

החל מ-1 לינואר 2012 , אתרים שמשתמשים ב-API  של גוגל מפות (חברות נסיעות וכדומה) יידרשו לשלם 4$ על כל 1000 שימושים בפלטפורמה.

וזה לא הכול, גוגל מתכננת לגבות כספים נוספים, גם על שימוש בגוגל אנליטיקס בהמשך (אמנם סכומים מינוריים שאף אחד מאתנו לא באמת ירגיש – אבל מבחינת גוגל זה תוספת משמעותית לרווחים).

כמו שזה נראה כרגע, בשנים הקרובות נתחיל לשנוא את גוגל יותר ויותר – אין מה לעשות גרף הגדילה שלה נעצר והם נדרשים להראות לבעלי המניות עלייה ברווחים  – אז מי נראה לכם שישלם את המחיר?

גוגל פלוס – רגע לפני שגוגל מפספסת את רכבת ה-Social

גוגל לא יכלה להרשות לעצמה להישאר מחוץ למאבק השיתוף החברתי.  כשהמאבק על עוגת הפרסום הולך וגדל, גוגל מתבוננת מהצד כיצד פייסבוק מקבלת יותר מידע איכותי על הגולשים ברשת – דבר שללא ספק מייצר אלטרנטיבה לדומיננטיות המוחלטת של גוגל בעוגת הפרסום באינטרנט.

זה התחיל עם הכפתור +1 שמקביל לכפתור הלייק של פייסבוק, ודרכו גוגל מקווים להתחיל ולייצר תוצאות מותאמות אישית (פרסונליזציה של תוצאות חיפוש).  כפתור ה- +1 שולב לצד תוצאות החיפוש, בתוצאות הממומנות ובאתרים רבים ברשת – כשלפי גוגל מדובר במדד להערכה של אתר מסוים.  המציאות שנוצרה היא שאתרים שהרבה גולשים לחצו עליהם +1 – יופיעו בתוצאות החיפוש של יותר גולשים (שחברים של אלה שלחצו +1 על האתר).  לפי הסקירות האחרונות, גוגל פלוס כבר הגיעה ל-150 מיליון משתמשים – מה שאומר שבהחלט ישנה מגמה חיובית להצלחה של השתלבות הרשת החברתית החדשה באינטרנט.  ולמי שעדיין סקפטי, חשבו על זה כך – גוגל מחדירה את הרשת החברתית שלה כחלק מכלל השירותים שלה – זאת אומרת שאם נרצה או לא נרצה – גוגל פלוס כאן כדי להישאר וראוי שנתחיל להתייחס אליה ברצינות.

גוגל הודיעה לא מכבר שהיא מייחסת חשיבות רבה לפרמטרים חברתיים באלגוריתם הדירוג שלה, וכבר במהלך השנה שילבה במסגרת גוגל אנליטיקס כלים לניתוח פרמטרים חברתיים של גולשים שמגיעים לאתר.

גוגל – חיפוש תוצאות בזמן אמת – שירות שהושק ונעלם…

הכול ברשת הופך להיות כאן ועכשיו.  כולם רוצים לדעת בכל רגע נתון מה קורה.  עם מהפכת הרשתות החברתיות נולד הצורך לחפש בזמן אמת אודות שיתופים בנושאים שונים.  כמענה לצורך זה יצרה גוגל את Google real time search.   מנוע חיפוש זה שואב תוצאות בזמן אמת משלל בלוגים, אתרי חדשות ורשתות חברתיות בהתאם לכל שאילתה שמוקלדת על ידי הגולש.

מה שיותר מעניין, הוא שזמן קצר אחרי ששירות זה הושק – גוגל הפסיקה אותו.

זה קרה ממש במקביל לסיום הסכם שיתוף הפעולה של גוגל עם טוויטר.

דובר גוגל, גבריאל סטריייקר אמר ב- 3.7.11:

"We’ve temporarily disabled google.com/realtime. We’re exploring how to incorporate our recently launched Google+ project into this functionality going forward, so stay tuned."

 

כמו שאנחנו מכירים את גוגל, הם יחזירו לנו את השירות בצורה כזאת או אחרת עם גוגל פלוס.  אמנם האופציה הוסרה מתוצאות החדשות של גוגל ומסרגל המוצרים של גוגל, אך כולנו יכולים להסכים שהחיפוש הופך להיות חברתי יותר.  מעניין מה גוגל מכינים לנו..

יש לכם חדשה בנושא?  נשמח לתגובה?

פייסבוק טיימליין – השינוי הגדול של פייסבוק:

חיכינו רבות ועכשיו זה כבר כאן – הממשק החדש של פייסבוק- פייסבוק טיימליין.

פייסבוק Timeline הוכרז במסגרת כנס פייסבוק השנתי ה- F8 בספטמבר האחרון. מדובר במהפך של ממש בממשק של פייסבוק.  כעת, פרופיל הפייסבוק שלנו הפך לאלבום זיכרונות וירטואלי עם תיעוד של כל מהלך חיינו בפייסבוק – הכול לפי חלוקה לזמנים – מה עשינו בכל יום, איזה חברים צירפנו, תמונות, מאורעות שקרו לנו ועוד..  יותר מכך, פייסבוק טיימליין מאפשרת לנו לעדכן נקודות ציון מחיינו גם בעדכון רטרואקטיבי כמו יום הלידה שלנו, בר מצווה וכדומה..

שינוי מהותי נוסף בפייסבוק הוא יכולות השיתוף החדשות שפייסבוק מתכננת לנו. מלבד כפתור לייק, כעת פייסבוק משיקה כפתורי שיתוף חדשים כגון:  read, listen (music), watched (movies) ועוד..   אפשרויות אלה פותחות פוטנציאל חדש למפרסמים בפייסבוק.    לאלו מכם שמחכים לכפתור של Dislike, עדיין אין בשורה בתחום.

למי שעדיין לא מאמין בקמפיין פרסום בפייסבוק – קבלו נתון מספרי מעניין – בדו"ח comscore  שיצא בחודש מאי, 1.11 טריליון (אלף מיליארד) מודעות ממומנות הופיעו בפייסבוק בארה"ב.    המודעות זכו ל- 346 מיליארד חשיפות.   כדאי לבדוק לא?

עדכון גוגל פנדה – די לתוכן זבל!

עדכון גוגל פנדה שנכנס אלינו במספר שלבים בשנה האחרונה (ויש שאומרים שהוא עוד לא הסתיים), נועד להילחם קודם כל באתרים בעלי תוכן ירוד.  את מרבית הנזק חטפו אתרים מאמרים ציבוריים ואתרים שמשכפלים תוכן או מייצרים איכות תכנים ירודה.

ההשפעה של עדכון זה על קידום אתרים באינטרנט היא עצומה.    חלפו ותמו להם הימים שעבודת אופטימיזציה טובה וכמות יפה של קישורים הייתה מספיקה לכם.

גוגל בודק כמה התכנים באתר תורמים לגולש וכמה האתר איכותי ורלוונטי בתחומו.

עדכון גוגל פרשנס

לא עבר זמן רב וגוגל שחררו עדכון נוסף – Google freshness update, שנועד לשמור על תוצאות החיפוש מעודכנות וטריות.  בעדכון זה גוגל נותן עדיפות לתכנים חדשים שנוצרים בתחומים מסוימים.   עדכון זה פגע בפרמטר חשוב שמשפיע על קידום בגוגל – ותק האתר.  בעדכון זה גוגל אומר לנו שלא מספיק שהאתר שלנו ותיק בתחומו – על התוכן באתר להתעדכן ולשמור על רלוונטיות.

מי הרוויח מהעדכון?  אתרי בלוגים, אתרי press release , רשתות חברתיות ואתרי חדשות שנוהגים להתעדכן באופן שוטף.

לקריאה על עדכוני האלגוריתם החשובים של גוגל בכל הזמנים

סטיב ג'ובס

ואי אפשר בלי מילה על סטיב ג'ובס, האיש והתפוח.

מייסד אפל שהוביל מהפכה בעולם הדיגיטלי ושינה לחלוטין את הדרך בה אנו צורכים תכנים, שירים וסרטים הלך לעולמו ב- 5 לאוקטובר 2011.

אז מה צפוי לנו ב- 2012?

שנת 2012 לדעת רבים מוגדרת כשנת ה- social.  הכיוון שאליו אנו הולכים הוא יצירת מעורבות רבה יותר של גולשים באתר שלנו – וזו גם המגמה של גוגל בכל הקשור לעבודת קידום באינטרנט.   גוגל מצפה שהאתר שלנו יתעדכן באופן שוטף עם תכנים איכותיים ובעלי ערך אמיתי לגולשים (ולא חסרות דרכים למדוד את זה).

מומלץ לעשות עבודה רצינית ולשפר את התכנים הקיימים באתר.  גוגל כבר אמרו לא פעם, שגם כמה דפים גרועים עלולים לפגוע בקידום של דומיין.

  • תובנה נוספת:  תתחילו להשקיע בפייסבוק.  גם אם זה אומר קמפיין ממומן לפרסום המוצרים והשירותים שלכם.  חשוב ליצור נוכחות ברשתות החברתיות – דף אוהדים בפייסבוק וגוגל פלוס יתרום רבות לניהול התכנים במדיה החברתית כמו גם לקידום האתר שלכם בגוגל.
  • אם אתם משתפים תכנים ברשת – תתחילו לאמץ את Reddit ו- StumbleUpon (מלבד שיתוף בפייסבוק וגוגל פלוס כמובן).

 

בכתיבת מאמר זה נעזרתי במאמר הבא:

http://searchenginewatch.com/article/2132875/Top-10-Most-Significant-Search-Social-Marketing-Stories-of-2011

אהבתם? שתפו!

מה יש לכם להגיד בנושא?

1 תגובה

קישורים & פינגים

    השאירו תגובה

    רוצה להצטרף לדיון?
    תרגיש חופשי להוסיף!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *