,

סרטי תדמית

אהבתם? שתפו!

סרטי תדמית הם בעצם סרטי פרסומת. אולם בניגוד לסרטי פרסומת רגילים, סרט תדמית אינו משווק מוצר ספציפי, אלא מציג את החברה. סרטי תדמית אמורים להראות את הצדדים החיובים של החברה: להציג את האנשים הפועלים, את היתרונות שלה ואת היכולות שלה.

סרטי תדמית נהפכו פופולאריים מאוד עם התפתחות האינטרנט. מהר מאוד התברר כי קידום באינטרנט הוא אחד מאמצעי השיווק היעילים ביותר הקיימים, כאשר משתמשים בו נכון.  התפתחות האינטרנט גם הביאה לחידוש נוסף בעזרת  שיווק ברשתות החברתיות,  תחום שהולך ומתפתח משנה לשנה.

מהם סרטי תדמית ולמה הם משמשים?

סרט תדמית הוא בעצם סרטון וידאו קצר של 5 עד 7 דקות שמציג עסק מסוים. ההצגה צריכה לכלול את אופי העסק תחומו וייחודו.

סרטי תדמית יכולים לשמש בסיס למספר מטרות שונות שחשוב להגדירם:

  • סרט באתר החברה.
  • סרט שנועד להצגה בתערוכות, כנסים וכדומה.
  • סרט שמיועד לקהל ספציפי כגון משקיעים או לקוחות.

לכול אחד מהסרטים הללו יש מטרות אחרות ודרכים אחרות להציג אותם. אולם כולם שותפים לאותו תהליך.

איך עושים סרטי תדמית?

סרט תדמית בנוי ממספר שלבים.

א.      קדם הפקה:

1. בשלב זה יושבים המפיקים והבמאי  עם אנשי החברה ובוחנים יחד איתם מה הם רוצים להציג בסרט ואיך ניתן להציג זאת. חשוב בשלב זה לבצע תיאום ציפיות בין המזמין לצוות ההפקה, כדי להסביר מצד אחד את דרישות החברה ומנגד את המגבלות הנובעות מעצם מהותו של סרט תדמית.

2. במהלך שלב זה אוספים חומרים שונים מהמזמין, מתכננים ביחד את הסרט, כותבים את התסריט ומגישים אותו לאישור המזמין.

ב.      הפקה: זה שלב הצילומים של הסרט.  הכנת קטעי אנימציה וגרפיקה, צילום של תמונות מהחברה עצמה או מאנשיה – כפי שהוחלט עם המזמין.

ג.       עריכת סרטי תדמית: חותכים את חומרי הגלם ומשלבים את הקטעים שהוכנו קודם, עד לקבלת המוצר הסופי.

סך הכול מדובר בתהליך מורכב שיכול לקחת מספר שבועות. בין 4 ל-6 שבועות הוא בהחלט פרק זמן סביר של הכנת סרטי תדמית.

אם זה לוקח כל כך הרבה זמן, למה שווה להשקיע בסרט תדמית?

למרות ההשקעה הרבה, סרטי תדמית הם לא פעם אמצעי שיווקי יעיל הרבה יותר מאשר חוברת מהודרת. כאשר מחלקים חוברות שיווקיות אין שום ביטחון שהאנשים אכן יעיינו בהם. סרט תדמית לעומת זאת פועל בו זמנית על חוש השמיעה וחוש הראיה, כך שגם אדם לא מרוכז ועייף יוכל להקשיב לו. אין גם ספק כי אנשים מושפעים הרבה יותר ממה שהם שומעים ורואים מאשר ממה שהם קוראים.

יתר על כן, סרט תדמית נועד ביסודו כאמצעי קידום באינטרנט. אנו יודעים כי באינטרנט אנשים מתקשים לקלוט מסר של יותר מ-10 שורות. סרטי תדמית לעומת זאת, מכילים הרבה יותר מידע (5-7 דקות של מלל שוות בערך לעמוד מודפס..)..

 באינטרנט  למראה ולקול יש חשיבות הרבה יותר גבוהה מאשר למלל.

סרט תדמית- אמצעי שיווק ברשתות חברתיות

סרט תדמית הוא גם אמצעי יעיל מאוד של שיווק ברשתות החברתיות. ברשתות אלה ניתן לפנות לפלח שוק מאוד מסוים ולכוון את סרט התדמית בדיוק לאותו פלח. למשל, אם רוצים לעשות סרט תדמית על חברת קייטרינג באזור הצפון, אפשר לבדוק פורומים שקשורים לאזורי הצפון, ולהציב שם את סרט התדמית.

דוגמא אחרת על אותה חברת קייטרינג, היא למשל לעשות סרטי תדמית על מתכונים מיוחדים או אירועים מיוחדים שהחברה סיפקה להם שירותים ולהציב אותו באתרים של חובבי מתכונים.

ניתן לראות כיצד סרט תדמית הוא אמצעי יעיל של קידום באינטרנט, שחבל שלא לנצלו.

אהבתם? שתפו!

מה יש לכם להגיד בנושא?

1 תגובה

    קישורים & פינגים

    1. […] חזרה ל AD-media ← סרטי תדמית […]

    השאירו תגובה

    רוצה להצטרף לדיון?
    תרגיש חופשי להוסיף!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *