, ,

פרסום בפייסבוק החדש

אהבתם? שתפו!

"השינויים שעשינו בשבוע שעבר נועדו להבטיח ולהגדיל את רמת המעורבות והתשוקה של גולשים לפייסבוק" , כך התבטאה שבוע שעבר קרולין אוורסון, סגן נשיא פתרונות השיווק הגלובלי של פייסבוק.  פייסבוק הפכה ממקום בו אנשים מפרסמים את העדכונים שלהם – למקום שמכיל את החיים שלהם, פשוטו כמשמעו.      

בפוסט הקודם על פייסבוק החדש שפרסמנו בבלוג זה, סקרנו עבורכם על השינויים מרחיקי הלכת שהוכנסו בשבועות האחרונים לפייסבוק.   בפוסט זה נלמד אילו הזדמנויות טמונות למפרסמים ולמשווקיםבפייסבוק, נוכח המציאות החדשה.

פייסבוק עברה לאחרונה את רף 800 מיליון המשתמשים, ועם השקתה של הרשת המתחרה גוגל פלוס, פייסבוק החליטה שזה הזמן לתקוע את מכת המחץ הסופית בעולם המדיה החברתית.

הכנס F8  אמנם היה כנס עבור מפתחי תוכנה, אך המידע המרתק יותר שיש לחקור וללמוד הוא מה יוצא מזה למפרסמים ולמשווקים?

פייסבוק הכריזה בכנס המפתחים שלה על סדרת שינויים מהפכניים שישנו את התצוגה הקיימת ולמעשה את כל הממשק של פייסבוק אותו הכרנו עד היום – מפרופיל סטטי שמציג את הידיעות הרלוונטיות לתקופת זמן הנוכחית – לספר זיכרונות וירטואלי המציג עדכונים, תמונות ומידע על כל גולש מאז שנרשם לפייסבוק (כולל אפשרות לעדכן מאורעות על ציר הזמן בדיעבד).    שינוי הפרופיל לממשק של timeline טומן בחובו שלל הזדמנויות למפרסמים, שנדרשים להתאים את עצמם ולמצוא הזדמנויות חדשות שייווצרו בעקבות השינויים הנ"ל.

new-profile-timeline

השורה התחתונה הנובעת מכל השינויים של פייסבוק היא ברורה לכל – לפייסבוק יש מטרה אחת עיקרית בכל השינויים – להשאיר את הגולשים כמה שיותר זמן בפייסבוק ולמעשה להפוך את פייסבוק למתחם העיקרי בו שוהים גולשים ברשת, כשכל פריטי המידע שנדרשים להם – נצרכים ישירות מהפייסבוק  (אם המדובר בשירותי מוסיקה, צפייה בסרטונים, קריאת חדשות ועוד…)..  השינוי הוא מרחיק לכת – מעבר לחיים וירטואליים , כשאת כל הפעילויות שאנו עושים – מעכשיו הכול ייעשה בצורה חברתית – החברים והמכרים שלנו ימליצו לנו על מידע ברשת וכך אנו נצרוך אותו.

שיווק ברשתות חברתיות החל לנגוס בשנים האחרונות בתקציבים המופנים לפרסום ושיווק, כשפייסבוק מתחילה להציע ערך אמיתי למפרסמים ולמשווקים.

לפי התחזיות של אתרי מחקר בחו"ל, השינויים הקרובים צפויים להכפיל את הרווחים של פייסבוק מרשת הפרסום שלה.

מנכ"ל פייסבוק , מארק צוקרברג, אמר במהלך הכנס שלא צפוי שינוי משמעותי בדרך בה יוצגו מודעות הפרסום בפייסבוק – מלבד העובדה שכעת למפרסמים תהיה אפשרות למיקוד ופילוח איכותי יותר של המודעות.

טיפים למפרסמים ולמשווקים בפייסבוק החדש:

  1. חיבור חזק יותר בין המותג לגולשים: גולשים מבלים זמן רב בפייסבוק, אם זה במסגרת אפליקציות המשחקים בפייסבוק כמו פוקר או פארם וויל, שיתוף תמונות , שיחות עם חברים ועוד.     יישום חדש כמו הטיים ליין של פייסבוק נועד בראש ובראשונה לעודד ולחבר את הגולשים בצורה חזקה יותר לפייסבוק.  החיבור ייעשה באופן אוטומטי באמצעות מגוון כפתורים שונים שיעודדו את הגולשים לשתף פעולות נוספות שהם עושים בכל יום כגון: האזנה למוסיקה, צפייה בסרט ועוד.
    אם תשאלו כל מפרסם או משווק – אלו בדיוק הנתונים שעלינו ללמוד כיצד להשתמש בהם בצורה הטובה ביותר כדי לעשות שיווק איכותי בפייסבוק לשלל המוצרים והשירותים שלנו.
    חשבו למשל על מפרסמים בעולם הבידור שלפתע יכולים לפרסם מוזיקה של יוצרים חדשים, בדיוק לאותם גולשים שאוהבים את אותו טעם במוזיקה, או למשל לפרסם מודעות פרסום על סרט אקשן חדש לאוהבי ז'אנר זה..

2. פילוח ממוקד יותר של קהל היעד: ככל שהגולשים משתפים יותר מידע- כך אנו יודעים עליהם יותר וכך אנו יודעים להתאים להם את הפרסומות המתאימות ביותר – ובכך להגדיל את הסבירות שיקליקו על מודעת הפרסום שלנו.
הגולשים בפייסבוק החדש ישתפו אותנו בשלל פעילויות, רצונות ותחביבים שלהם – דבר שיזמין ויאפשר פרסום איכותי וממוקד יותר לקהל היעד הנכון (חיסכון בכסף על חשיפה לקהל יעד לא רצוי והגדלת הסבירות להקלקות הגולשים).

3. תנו לגולשים לעבוד בשבילכם: כל המידע שאתם זקוקים לו טמון במשתמשים בפייסבוק.  המודל החדש של פייסבוק (שמכונה open graph) בונה פרופיל אנושי מתוחכם יותר במונחי שיווק – פרופיל שחושף בפני המפרסמים פרטי מידע חשובים על הרצונות, התחביבים והטעם של כל אחד, לצד מידע כמותי על גולשים שביקרו מספר רב של פעמים בחנויות / דפי אוהדים בפייסבוק של מוצרים או שירותים מסוימים – ובכך הסבירות שיחפשו מוצר או שירות דומה , גבוהה יותר.

כפתורי השיתוף החדשים של פייסבוק יעניקו למשווקים מימד חדש של פרסום בפייסבוק . עד היום יכולנו ללמוד על הגולשים לפי מגוון פעולות מצומצם כמו לייק או צ'ק אין במקום מסוים, אותם תרגמנו למודעות הפרסום שנקראות  Sponsored stories , שמופיעות בניוזפיד של החברים של אותם גולשים.
כעת יופיע בטיים ליין של כל גולש הרבה יותר מידע על שלל הפעילויות שמבצע אותו משתמש מדי יום – וגם אותן נוכל לפרסם באמצעות ה- Sponsored stories.
הסבירות שגולשים יקנו מוצר או ישתמשו בשירות שהחברים שלהם משתמשים בו היא גדולה יותר והיא בהחלט מעודדת קנייה.

האבולוציה של השיתוף – ועכשיו.. כפתורים חדשים? 

אם נסתכל על האבולוציה של פייסבוק, וודאי נשים לב כיצד פייסבוק שואבת יותר ויותר מידע על כל אחד מאתנו ומחברת אותנו באופן עקבי לרשת.  הטיים ליין יהפוך את הפרופיל שלנו לאוסף התמונות והזיכרונות הווירטואלי שלנו, שיציג בבוא השנים את מסלול חיינו דרך הפייסבוק.

לפני שנה פייסבוק שינו את תצוגת הפרופיל שלהם, כשפתאום פרטי מידע שונים על גבי כל אחד ואחת מאתנו הודגשו והובלטו במעין תקציר אישי קצר על כל אחד בדף הפרופיל שלו – פרטי מידע כמו:
עיסוק בחיים, השכלה, מקום מגורים והמקום בו גדלנו, מצב יחסים ועוד…
לפתע נוצר הצורך לשתף מידע זה  (כדי שמא לא ייראה כאילו אנחנו חסרי השכלה או לא עושים שום דבר בחיינו…).   כך, בלי להניד עפעף, הצליחו צוקרברג וחבריו למשוך פרטי מידע קריטיים וחשובים נוספים – שכמובן עוזרים מאוד לפילוח מודעות הפרסום שלהם.

לאט לאט נוצרה סיטואציה שגולשים רבים מנסים לייצר ולנכס לעצמם דמות מסוימת שתשקף את הדרך בה כל אחד רוצה להציג את עצמו (וכנראה גם היה רוצה להיות כך באמת..).
פתאום לגולשים אכפת על מה הם עושים לייק, לאן שמם נקשר ומה מצטייר לגולשים ומשתמשים אחרים שצופים בפרופיל שלי בפייסבוק.  משתמשים רבים החלו להתחבר למותגים שונים בפייסבוק, אמנים, קבוצות כדורגל ומה לא?    כל הדברים האלה תורמים ליכולות השיווק והפרסום בפייסבוק – מפרסמים יוכלו בעתיד הקרוב להשתמש במידע המתקבל מכפתורי השיתוף החדשים ("קראתי" , "ראיתי", "שמעתי") ולמקד את קמפיין הפרסום שלהם בצורה טובה יותר.
התכנית לטווח ארוך יותר, מדברת על מגוון כפתורי שיתוף נוספים כמו רוצה (מוצר מסוים), קניתיאכלתי, רצתי (או פעילות גופנית כלשהי שעשיתי, בישלתי),  ובעתיד הרחוק יותר, השאיפה של פייסבוק היא שהמפתחים יוכלו בעצמם לייצר כפתורי שיתוף חדשים כמו חוות דעת על מוצר או שירות מסוים ושלל אפשרויות נוספות כמו למשל להקה שתפנה מודעות פרסום על אלבום חדש או סיבוב הופעות קרב – רק לגולשים שהאזינו בעבר לאחד משיריה, או למשל מארגני כנס טכנולוגי על אינטרנט יוכלו לפנות במודעות שלהם למשתמשים אשר "קראו" מאמר טכנולוגי מסוים בתחום…

ticker

כל פרטי המידע האלה יופיעו לנו ב"Tikker" בצד הימני העליון של המסך, כשכל פעילות שתסקרן אותנו – תוגדל בעת מעבר עכבר עליה (כולל פירוט של כמה לייקים ותגובות של חברינו היו לגביה).

תחשבו למשל על סיטואציה שאחת החברות שלכן החלה לראות פרק מהעונה האחרונה של "24" באינטרנט – ואתן תוכלו להצטרף ולצפות אתה באותו פרק בזכות עדכון מיוחד שיופיע בtikker.

בין כל שטף הידיעות האלה שהולכות להציף אותנו, עלינו לעצור ולחשוב לרגע האם לא מדובר בשטף מידע גדול מדי מכדי להכיל?  האם כל השינויים הללו שנועדו להגדיל את החיבור שלנו לפייסבוק , לא ימאיסו אותו עלינו באופן סופי – כשנתחיל לקבל עדכונים על כל פרט לא מעניין שקורה לחברים שלנו בחיים?

אז מה צופן לנו העתיד?

בקרוב מאוד פייסבוק תתחיל בשינוי המהפכני ובאמת שהזמן יוכיח האם הם בדרך לשנות את הרשת ולהפוך את הפייסבוק לקרקע וירטואלית לכל אחד ואחת מאתנו ברשת.
עד כה הם דווקא הוכיחו שעל אף כל החשש מפגיעה בפרטיות – מרבית האנשים דווקא שמחים לשתף פרטי מידע רבים ושונים על חייהם.

ומה לגבי מסחר אלקטרוני בפייסבוק? ככל הנראה , בתכנית הרב שלבית של מארק צוקרברג וחבריו – הכיוון העיקרי הוא למסחר אלקטרוני ורכישות מוצרים דרך הפייסבוק.
תחשבו על זה שתוכלו לקבל עדכון על חבר שקנה מוצר מסוים בחנות מסוימת, ובאותו רגע תוכלו ללחוץ על "קנייה" ולקנות את אותו מוצר אונליין.

אהבתם? שתפו!

מה יש לכם להגיד בנושא?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *