, ,

לינקדאין | LinkedIn | פרסום בלינקדאין

אהבתם? שתפו!

לינקדאין הוא שם בלתי מוכר בקרב רוב המשתמשים. אולם בכל זאת הוא ממלא תפקיד לא פחות חשוב מאשר פייסבוק. בעוד שפייסבוק הינה רשת חברתית שמקשרת בין אנשים בעלי תחומי עניין שונים, לינקדאין משמשת לאותה מטרה, אבל לצרכים עסקיים.

המטרה המוצהרת של הרשת החברתית לינקדאין הינה לדאוג לקשר רצוף בין עובדים, ספקים ולקוחות למטרת שיתוף בידע או בין אנשי מקצוע באותו תחום. פרסום ברשת לינקדאין מהווה לפיכך חלק חשוב של שיווק  ברשתות חברתיות.

מבנה רשת LinkedIn

לינקדאין מאפשרת למשתמש ליצור פרופיל אישי, כמו בפייסבוק, אבל  הוא מופנה יותר לרקע המקצועי ולצורך יצירת קשרים עם משתמשים בעלי רקע מקצועי דומה. בפרופיל המשתמש ניתן להציג מרכיבים כגון השכלה מקצועית,  ניסיון מקצועי וקורות חיים מתומצתים.

לינקדאין  פיתח יישומים שמאפשרים לשתף פעולה ומידע עם משתמשים אחרים המתעניינים באותם נושאים, כגון בעזרת שימוש במצגות או במסמכים שיהיו משותפים לכל המשתמשים המתעניינים באותו נושא.

קבוצות חברתיות ברשת לינקדאין

גם לינקדאין בנויה על פלטפורמה של רשת חברתית, אולם מבוססת יותר על קשרים מקצועיים מאשר על פרטים ביבליוגרפים ותחומי עניין. הקבוצות מאורגנות מראש  בהתאם לקטגוריות שכוללות קשר לארגון מסוים, רקע מקצועי, השכלה במוסד מסוים  או השתתפות בכנס.

משתתפים יכולים ליצור קבוצה חדשה, למשל של כנס מסויים, או מקום עבודה, או להצטרף לקבוצה קיימת. חברי הקבוצה יכולים לפרסם הודעות ביניהם, להגיב עליהן, לשאול שאלות ולהשיב  עליהן ועוד.

התפשטות לינקדאין בארץ

בעלום כולו מגיע מספר המשתמשים ברשת לינקדאין לכ-100 מיליון משתמשים, בארץ רשומים כ-400 אלף איש אשר משתמשים ברשת לינקדאין. הרוב הגדול הם צעירים בני 25-54 ממקצועות ההייטק, ובעלי תפקידים ניהוליים. פלח שוק בהחלט אידאלי למשווקים רבים.

שימוש ברשת לינקדאין למטרות שיווק

השימוש הראשוני בשיווק הוא לעצמאים בעלי מקצועות חופשיים. ניתן פשוט לפתוח חשבון משתמש. ויצירת קשרים עם משתמשים בעלי תחומי עניין מבוקשים. מאחר שכל משתמש יכול להוסיף 3 קישורים  לפרופיל שלו, אין שום בעיה שהקישור יהיה לאתר תדמית למשל.

שימושים נוספים לצרכי שיווק ברשת LinkedIn

  • השתמשו בהמלצות והפיצו אותן ברשתות השונות שאתם חברים בהם. אבל דאגו שיהיו אלה המלצות אמתיות וכנות המבוססות על התרשמות אמיתית. המלצות כאלה יוסיפו לאמינות שלכם ויגבירו את החשיפה שלכם. המלצות מזויפות ולא כנות רק יזיקו לכם.
  • השתתפו בדיונים שונים ואפילו נסו ליזום אותם. לינקדאין למשל מעניקה שירות של שאלות ותשובות בתחומים השונים. אם תכנסו לשאלות ותכתבו תשובות אמינות תוכלו להגביר את המוניטין ואת המומחיות והידע שלכם
  • הצטרפו לקבוצות שונות בתחומי העיסוק שלכם. עזרו לאחרים להתמודד עם שאלות שיש להם, והציגו שאלות משלכם.
  • נסו לפתח קבוצות חדשות.

investmentפרסום בלינקדאין

אין ספק כי לינקדאין הוא אמצעי פרסום עסקים  יעיל ושקט. במסווה של הפצת מידע בין בעלי עניין ניתן לקדם עסק או חברה ללא כל השקעה.

כך למשל ניתן לשים מודעות פרסומות במספר מקומות: בעמוד הפרופיל , בעמוד הבית, בתיבת הדואר האלקטרוני הנכנס, או בתוך אתרי קבוצות.

מספר המלצות

  • כדאי לנסח מספר מודעות שיופיעו בהקשרים שונים ולקבוצות שונות ולבדוק את יעילותן.
  • צריך לזכור שלא מדובר בקהל שבא לרכוש, כמו בגוגל, אלא בראש ובראשונה בקהל של אנשי מקצוע שמחפש ידע ועניין מקצועיים. המודעה צריכה לפיכך לפנות לקהל זה.
  • חשוב לבדוק איפה המודעות יעילות יותר ולנסח אותן בהתאם.
  • חשוב שלפני התחלת מסע הפרסום – האתר יהיה מחובר לכמה שיותר משתמשים.

פרסום בלינקדאין   מצריך לפיכך מחשבה מרובה ותכנון קפדני. מצד אחד הוא חושף אתכם לקהל יעד שיכול להתאים מאוד לצורך שלם, אולם חוסר הבנה של התחום יכול לפגוע מאוד בשיווק.

כדאי להיעזר באנשי מקצוע כחלק מהתהליך.

אהבתם? שתפו!
1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *