,

טוויטר | Twitter

אהבתם? שתפו!

טוויטר הינה עוד רשת חברתית שמאפשרת קידום באינטרנט  ומאתגרת את כל מי שמתעניין בנושא של שיווק ברשתות חברתיות.  הייחוד של טוויטר נעוץ בעובדה שמדובר בעצם במערכת שליחת מסרים קצרים בגודל של עד 140 תווים. (כ30 מילים).

מיום הקמת טוויטר  בשנת 2006 ועד ימינו אלה הלכה הרשת וצברה פופולריות , עד שהיום היא מונה מיליוני חברים בכל העולם. היא אפילו יצרה משמעות חדשה לפועל "לצייץ", שמקבל היום משמעות חדשה של כתיבת מסרון קצר בטוויטר, ולא רק ציוץ של ציפורים.

שיטת הפעולה של טוויטר

טוויטר מבוססת על רעיון פשוט: לאחר תהליך הרשמה באתר החברה, ניתן לקבל בסלולר את  כל המסרים של חברים שאנו עוקבים אחריהם בטוויטר.  הטוויטר מראש עבד בגישה שונה מפייסבוק – כשהגדיר את מערכת הקשרים בין שני אנשים כמעקב  (follow) , וכך ברגע שאני נרשם לעקוב אחר אישיות מסוימת – אני מקבל עדכון בכל פעם שהוא / היא מפיצים מסר,  כמו כן ניתן להגיב למסר.  השימוש הנפוץ ביותר של טוויטר הוא לצורך הודעות קצרות לציבור מסוים. למשל אוהדים של זמר, או תלמידים בחוג מסוים, כדי לעדכן אותם במה שקורה.

בפוליטיקה נעשה שימוש ברשת טוויטר כדי לעדכן את האוהדים / עוקבים של מועמד מסוים או מפלגה מסוימת. מטה הבחירות של ברק אובמה למשל עשה שימוש נרחב בטוויטר במהלך הבחירות לנשיאות של 2008.

באירועים שאירעו בשנים האחרונות בעולם הערבי נעשה שימוש נרחב בטוויטר לצורך העברת מידע ועדכונים בין  המפגינים השונים, אולם גם כדי להטעות את המתנגדים לשלטון.

שימוש עסקי בטוויטר

חברות רבות מנסות להשתמש ברשת טוויטר לצרכי שיווק ברשתות חברתיות.   השימוש הנרחב ביותר כרגע הוא לצורך הפצת מידע קצר בדבר פעילות מסוימות ולעדכונים שוטפים. אולם חברות עסקיות רבות מנסות לבחון כיצד להשתמש גם ברשת זאת לצרכי קידום מכירות.

אחת החברות הבולטות בתחום הינה יצרנית המחשבים הידועה דל. החברה יצרה לעצמה כמה חשבונות טוויטר שבאמצעותם היא מציעה לגולשים שירות לקוחות ומבצעים שונים. החברה מתגאה  כי בפעולה פשוטה זאת הצליחה להרוויח כמיליון דולר בתוך זמן קצר.

יותר ויותר חברות ועסקים גילו את האפשרויות הטמונות בטוויטר  ומציעות פרסים שונים למי שעוקב אחריהם..

שימוש בגולשים לצורך פרסום

מספר חברות מציעות לגולשים לפרסם מוצרים בתשלום דרך טוויטר. הרעיון הוא פשוט : אם גולש מסוים מתעניין בנושא מסוים, החברה פונה אליו בהצעה לכתוב  טוויט על מוצר או שירות שהיא מספקת. תמורת תשלום.

מבחינת החברה היתרון הוא שבשיטה זאת לא צריך להפעיל מערך פרסום ושיווק. החיסרון הוא שהצלחת השיטה תלויה במידת  הפופולריות של הכותב ובמידת כשרונו למשוך קהל.

כותב כזה שמגיע למשל לקהל של כ-500 איש, יכול להרוויח לפעמים כ-10 דולר על כל טוויט שהוא שולח. זה אמנם לא הרבה , אבל כשזה מצטבר זה יכול להיות נחמד.

הרכילות מספרת  כי קיימים מספר אנשים פרטיים מקושרים ובעלי ידע, שהגיעו למצב בו הם מוכנים לקדם מוצר דרך טוויטר רק תמורת אחוזים מהמכירות. אומרים גם שהם מסוגלים לעשות זאת כך שלא יחשדו שהם עושים זאת כפרסומת ושהם יעשו זאת רק עבור מוצרים ושירותים מסוימים שיתאימו להם.

פרסום בטוויטרפרסום ממומן בטוויטר

לפני מספר חודשים יצאה טוויטר בתוכנית של פרסום ממומן. הרעיון הוא שכל פעם שגולש יחפש מילת מפתח הוא יקבל פרסומת הקשורה למילת מפתח זאת. בשלב זה מבטיחים בטוויטר שרק פרסומת   אחת תופיע בכל חיפוש..

בגלל ההגבלות של גודל הציוץ הרי שפרסומת כזאת צריכה להיות מתוכננת בקפדנות רבה. כל מילה בה צריכה להישקל בתשומת לב מרובה , והעיצוב צריך להיות מוקפד ואיכותי. המסר  חייב להיות פשוט וברור, והמודעה צריכה לענות על כל דרישות הנגישות.

מגבלה נוספת היא שציוץ כזה חייב לכלול פעולה מסוימת. בטוויטר מבטיחים כי ללא פעולה כזאת הציוץ יעלם במהירות.

לזכותה של טוויטר ייאמר, שגם הרשת גוגל פלוס וגם הגרסה החדשה של פייסבוק אמצו את רעיון המעקב בפלטפורמות שלהם – בגוגל פלוס זוהי דרך ההתקשרות בין אנשים בעוד שבפייסבוק הגדרת הקשר בין אנשים שונים היא חברים, כאשר לאחרונה הוסיפו פייסבוק את האפשרות לעשות subscribe למשתמשים אחרים בפייסבוק.

אהבתם? שתפו!
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *