, , , ,

כתיבת בלוגים | ניהול בלוגים

אהבתם? שתפו!

מאז שנושא שיווק באינטרנט החל יותר ויותר לתפוס מקום של כבוד בכל הקשור לקידום אתרים – החל גם זינוק משמעותי בתחום ניהול בלוגים. היום ללקוחות שלכם חשוב להיות הרבה יותר קרובים אליכם וזו אחת הסיבות העיקריות לכך שישנה חשיבות מכרעת לשירותי כתיבת בלוגים.

בחירת פלטפורמה עבור ניהול בלוגים

זה לא סוד שהזמן שלכם בתור בעלי עסק ובעלי אתרים באינטרנט, אינו תמיד מאפשר לכם להתעסק זמן רב בניהול רשת חברתית או ניהול של מספר בלוגים במקביל. לכן, עליכם לבחור בלוג אחר או שניים – אותם תנהלו באופן שוטף.

ישנם 2 סוגים עיקריים של בלוגים:
בלוג קהילתי – בלוגים כמו the marker cafe או בלוג של "תפוז". בלוגים אלו בעלי קהילת גולשים רבה ומאוד מזמינים לכותבי בלוגים חדשים.

בלוג חצי קהילתי – בלוגים כמו blogger של גוגל או בלוגים של wordpress . בלוגים אלו בעלי קהילה מצומצמת של גולשים אך ייעודיים לקידום אתרים.

כותב בלוגים – בלוג מול בלוג – מה ההבדלים?

הבלוגים העיקריים שמנהלים את מירב הגולשים בארץ – הם הבלוגים של קפה דה מארקר והבלוג של תפוז. הבלוג של רשת דה מארקר מארח מדי יום למעלה מ- 50,000 גולשים בממוצע בגילאי 20+. הקהילה נחשבת לפתוחה לקבלת כותבי בלוגים חדשים, ונותנת לגולשיה בעיקר מענה של ניהול בלוגים או דיונים בקהילות. הבלוג של תפוז לעומתו, מארח קרוב ל- 80,000 גולשים ביום וייעודי לכל הגילאים. הרשת של תפוז קיימת כבר זמן רב ונחשבת לסגורה יחסית לקבלת כותבי בלוגים חדשים. בתפוז הגולשים מחולקים לפי קומונות ומומלץ לכם להתחבר לקהילות לפני שאתם מתחילים בשיווק ויראלי.

כתיבת בלוגים

כתיבת בלוגים שונה במהותה ובתכליתה מכתיבה רגילה של תוכן ומאמרים.

כתיבת בלוגים אמנם נעשית בצורת תוכן שיווקי אך היא הרבה יותר אישית.

כמה דגשים חשובים על כתיבת בלוגים:

  • מדיה חברתית זו עבודה שאורכת זמן, עליכם להתחבב על הגולשים שלכם , להכיר אותם וליצור אתם אמון.
  • השתתפו בקהילות ובפורומים שונים שקשורים לתחום שלכם – הלקוחות שלכם יגיעו משם.
  • אל תתנפלו על הגולשים, מי שינסה לשווק מיד – ישרוף את השם שלו ולא יתייחסו אליו.
  • אם לא תשימו קישור / לינק מהפוסט שלכם – איבדתם את כל החשיבות של הבלוג – המשיכו את המומנטום שלו וייצרו קישור לאתר שלכם.
  • היזהרו במה שאתם כותבים – אנשים שלא מכירים אתכם עלולים לקבל עליכם רושם מוטעה.
  • אם הבעתם דעה בנושא שנוי במחלוקת – הגולשים שמתנגדים לדעה שלכם כבר לא יהיו לקוחות שלכם.
  • נקודה חשובה נוספת: אין אינטונציה בבלוגים – לא תמיד מבינים את מה שאתם כותבים ולא יודעים אם רשמתם משהו כהומור. הוסיפו סמיילי או רגש כלשהו.
  • אל תחנכו את הגולשים שלכם, אל תטיפו להם – היו ניטראלים והתנהלו בגובה העיניים. נסו להוסיף סיפורים אישיים מדי פעם לחבר אותם אליכם.

אהבתם? שתפו!
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *