כתיבת בלוגים | ניהול בלוגים

אנידור חקק

אוקטובר 27, 2011

מאז שנושא שיווק באינטרנט החל יותר ויותר לתפוס מקום של כבוד בכל הקשור לקידום אתרים – החל גם זינוק משמעותי בתחום ניהול בלוגים. היום ללקוחות שלכם חשוב להיות הרבה יותר קרובים אליכם וזו אחת הסיבות העיקריות לכך שישנה חשיבות מכרעת לשירותי כתיבת בלוגים.

בחירת פלטפורמה עבור ניהול בלוגים

זה לא סוד שהזמן שלכם בתור בעלי עסק ובעלי אתרים באינטרנט, אינו תמיד מאפשר לכם להתעסק זמן רב בניהול רשת חברתית או ניהול של מספר בלוגים במקביל. לכן, עליכם לבחור בלוג אחר או שניים – אותם תנהלו באופן שוטף.

ישנם 2 סוגים עיקריים של בלוגים:
בלוג קהילתי – בלוגים כמו the marker cafe או בלוג של "תפוז". בלוגים אלו בעלי קהילת גולשים רבה ומאוד מזמינים לכותבי בלוגים חדשים.

בלוג חצי קהילתי – בלוגים כמו blogger של גוגל או בלוגים של wordpress . בלוגים אלו בעלי קהילה מצומצמת של גולשים אך ייעודיים לקידום אתרים.

כותב בלוגים – בלוג מול בלוג – מה ההבדלים?

הבלוגים העיקריים שמנהלים את מירב הגולשים בארץ – הם הבלוגים של קפה דה מארקר והבלוג של תפוז. הבלוג של רשת דה מארקר מארח מדי יום למעלה מ- 50,000 גולשים בממוצע בגילאי 20+. הקהילה נחשבת לפתוחה לקבלת כותבי בלוגים חדשים, ונותנת לגולשיה בעיקר מענה של ניהול בלוגים או דיונים בקהילות. הבלוג של תפוז לעומתו, מארח קרוב ל- 80,000 גולשים ביום וייעודי לכל הגילאים. הרשת של תפוז קיימת כבר זמן רב ונחשבת לסגורה יחסית לקבלת כותבי בלוגים חדשים. בתפוז הגולשים מחולקים לפי קומונות ומומלץ לכם להתחבר לקהילות לפני שאתם מתחילים בשיווק ויראלי.

כתיבת בלוגים

כתיבת בלוגים שונה במהותה ובתכליתה מכתיבה רגילה של תוכן ומאמרים.

כתיבת בלוגים אמנם נעשית בצורת תוכן שיווקי אך היא הרבה יותר אישית.

כמה דגשים חשובים על כתיבת בלוגים:

  • מדיה חברתית זו עבודה שאורכת זמן, עליכם להתחבב על הגולשים שלכם , להכיר אותם וליצור אתם אמון.
  • השתתפו בקהילות ובפורומים שונים שקשורים לתחום שלכם – הלקוחות שלכם יגיעו משם.
  • אל תתנפלו על הגולשים, מי שינסה לשווק מיד – ישרוף את השם שלו ולא יתייחסו אליו.
  • אם לא תשימו קישור / לינק מהפוסט שלכם – איבדתם את כל החשיבות של הבלוג – המשיכו את המומנטום שלו וייצרו קישור לאתר שלכם.
  • היזהרו במה שאתם כותבים – אנשים שלא מכירים אתכם עלולים לקבל עליכם רושם מוטעה.
  • אם הבעתם דעה בנושא שנוי במחלוקת – הגולשים שמתנגדים לדעה שלכם כבר לא יהיו לקוחות שלכם.
  • נקודה חשובה נוספת: אין אינטונציה בבלוגים – לא תמיד מבינים את מה שאתם כותבים ולא יודעים אם רשמתם משהו כהומור. הוסיפו סמיילי או רגש כלשהו.
  • אל תחנכו את הגולשים שלכם, אל תטיפו להם – היו ניטראלים והתנהלו בגובה העיניים. נסו להוסיף סיפורים אישיים מדי פעם לחבר אותם אליכם.

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים