, ,

קופירייטינג | קופירייטר

אהבתם? שתפו!

קופירייטר (אשר נקרא בעברית צחה "רעיונאי") הוא אדם שתפקידו הוא באופן כללי ליצור טקסטים שיווקיים. בדרך כלל פועל קופירייטר במסגרת משרד פרסום, אם כי ניתן לעבוד בקופירייטינג גם בתור פרילנס.

בשני המקרים יתכן ותהיה לקופירייטר נגיעה לא רק בצד המילולי אלא גם על הצד העיצובי וכן על היבטים פרקטיים של הביצוע.

בכלכלה הגלובלית של המאה העשרים ואחת יש חשיבות עצומה לפרסום. טכנולוגיות השיווק כיום כוללות לא רק את המדיות המסורתיות כמו כרזות ומודעות, אלא גם שיווק מתוחכם באמצעות טלמרקטינג, ניוזלטר ואתרי אינטרנט. בכל אלו יש חשיבות מכרעת לעבודת קופירייטינג מקצועית שמניעה את פרסום המוצר.

כתיבה שיווקית בעבודת קופירייטר

במשרדי פרסום נהוג בדרך כלל כי קופירייטר מתרכז בעיקר בתחום של כתיבת תוכן שיווקי, אם כי כאמור הוא יכול להיות מעורב גם בתחומים נוספים בעבודה. לכתיבה שיווקית יש כיום ביקוש לא רק כחלק מקמפיינים פרסומיים של לקוחות גדולים כפי שהיה מקובל בעבר הרחוק. כיום גם עסקים קטנים ואף אנשים פרטיים משתמשים בכתיבה שיווקית.

כאשר הקופירייטר נדרש לספק תוכן שיווקי הכוונה לתוכן שיהיה אינפורמטיבי ויכיל את כל המידע הדרוש לקורא, אך ינוסח ויעובד בצורה שתפעל גם על רצונותיו של הקורא. עבודת קופירייטינג מכוונת לעורר בקורא רצון שלא בהכרח מנוסח באופן גלוי בטקסט, כגון יצירת סקרנות או התלהבות לגבי מוצר מסויים וכדומה.

עבודת קופירייטינג ברשת האינטרנט

בשנים האחרונות התפתחה רשת האינטרנט בצורה משמעותית והיא מהווה כיום כלי שיווקי ראשון במדרגה עבור חברות שונות. אם בעבר היו אתרים תדמיתיים מהווים את עיקר הדרישה לתכנים מבוססי קופירייטינג מקצועי, הרי שהיום התרחב תחום עבודתו של הקופירייטר גם לכתיבה עבור שיווק ברשתות חברתיות, כתיבה בבלוגים או בפורומים.

לצד פרסום מוצרים, אישים ושירותים באמצעים אלו, התווסף תחום חדש לעבודתו של הקופירייטר והוא קידום בגוגל. כאשר קופירייטר כותב טקסט שנועד לקדם אתר מסויים במנועי חיפוש הוא משלב בטקסט מילים מסויימות במקומות אסטרטגיים, ומשתמש באמצעים אחרים כאשר המטרה היא להגיע למקום גבוה ככל האפשר ברשימת תוצאות החיפוש.

לימודי קופירייטר – איך להפוך את הכשרון למקצוע?

לא כל אחד יכול או רוצה להיות קופירייטר, וברור שיש צורך בכשרון מיוחד למילים אך לא רק זאת. כדי לכתוב תוכן שיווקי יש צורך ביכולת ראיה כוללת של דרישות השוק, הבנת קהל יעד ועוד. הקופירייטר צריך להיות ביסודו אדם סקרן ויצירתי, שמסוגל לחשוב "מחוץ לקופסא", להעיז ולהציע רעיונות שממבט ראשון עשויים להיראות משוגעים.

כשרון בלבד אינו מספיק, ובלימודי קופירייטינג נלמדות הטכניקות בהן מתועל הכשרון לפרקטיקה. בין השאר נלמדים היסודות התיאורטיים של כתיבת תוכן כגון כללי שפה נכונה, עריכה לשונית והגהה. בנוסף לאלו מוצגות בפני התלמידים אסטרטגיות של שכנוע, המבוססות על הבנה פסיכולוגית וסוציולוגית של קהל הלקוחות הפוטנציאלים.

קופירייטינג – מקצוע שפותח דלתות בתעשיית הפרסום

במהלך לימודי קופירייטינג נחשפים התלמידים להיבטים הרבים של תעשיית הפרסום. תוך כדי כך הם מתוודעים לתהליך העבודה במשרדי פרסום, לסוגים השונים של פרסום החל מהודעה לעיתונות ועד לקמפיין כולל. ישנם קורסים המתמקדים בתחומים ספציפיים כגון מדיה אינטראקטיבית, אך פעמים רבות יקיף הקורס את כל המדיות הקיימות.

לאחר הקורס מגיע בסופו של דבר שלב חיפוש העבודה במקצוע. ההיכרות עם תעשיית הפרסום יכולה לסייע מאוד לאחר הקורס כאשר הקופירייטר נמצא בתחילת דרכו. גם מי שמתכוון לעבוד כפרילנסר ובמיוחד מי שמבקש לחפש עבודה בתור קופירייטר במשרד פרסום, צריך להכיר את הגופים השונים הפועלים במשק ואת תחומי ההתמחות שלהם.

חברת AD  תוכן ומדיה מעניקה שירותי קופירייטינג לחברות ועסקים שונים באינטרנט.

פנו אלינו עוד היום לקבלת הצעת מחיר.

אהבתם? שתפו!
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *