, , ,

ניהול דפי אוהדים בפייסבוק

אהבתם? שתפו!

דף אוהדים בפייסבוק הוא אחת הדרכים לשמור על קשר ישיר עם מכרים, שותפים עסקיים וכמובן קהל לקוחות. בניית דף אוהדים בפייסבוק  מוגדרת כיום כמהלך עסקי שיווקי נחוץ   בו משתמשים ארגונים גדולים לצד עסקים קטנים ועצמאיים.

דפי האוהדים בפייסבוק – איך הם תורמים לנו?

כניסת הרשתות החברתיות למודעות הגולשים יצרה הרגלי גלישה ושהייה ברשת, בשיעור לאין ערוך. עם הזמן, לצד הפרופילים האישיים התפתחו דפי האוהדים בפייסבוק למטרות עסקיות. אנשים שעברו שינוי מקצועי ומציעים את שירותיהם בתחום הריפוי, השיווק, עיצוב, הלבשה ושלל תחומים אחרים, החלו לבנות לצד הפרופיל האישי שלהם דף אוהדים בפייסבוק עבור עיסוקם המקצועי.

דף אוהדים הוא למעשה מועדון לקוחות אונליין, בו ניתן לגשת ולנהל דיאלוג עם קהל לקוחותינו אונליין, לעדכן על חידושים ו/או מוצרים ושירותים חדשים, להעלות שאלות ולתת מענה באופן שוטף לכל שאלה מקצועי שתועלה על ידי הלקוחות שלנו.  ההתקשרות באמצעות דפי האוהדים מאפשרת בכל שעה לקבל מידע זמין ונגיש על נושאים שונים.

בעולם בו מדיה חברתית מהווה פלטפורמה מובילה לשיווק אונליין, הפכו דפי האוהדים למקום שמרכז את כלל העשייה השיווקית של המותג ברשת.  מנהל מדיה חברתית משווק את תכני המותג מדי יום ומרכז את כולם דרך דף החברה בפייסבוק.

טיפים ניהול דף אוהדים בפייסבוק?

v     להיות זמין ונגיש לכל פוסט, רעיון ושאלה בדף האוהדים.  הגולשים שלכם מצפים שתהיו זמינים עבורם ותעניקו להם יחס אישי, זו הסיבה שהם עשו לכם לייק – הם מעוניינים במענה שלכם באופן מיידי – נצלו את המדיה ועשו בה שימוש נכון.

v     לחלוק ולשתף במידע וידע מקצועי

v     ליידע את הגולשים על זמן הרצאות, שיעורים ומבצעים מיוחדים של החברה.   העניקו לאוהדים שלכם יחס מיוחד ומבצעים שיעניקו להם את ההרגשה שמשקיעים בהם והם חלק מתוך מועדון לקוחות אקסקלוסיבי.

v     ללמוד ולהפיק משיתוף פעולה ודעות החברים השייכים לדף.

v     הפעילו את האוהדים בדף הפייסבוק שלכם.   הצלחתו של דף אוהדים בפייסבוק נמדדת קודם כל ביכולת שלו לייצר אינטראקציה עם הגולשים בדף.  זה יכול לבוא לידי ביטוי באמצעות Like או באמצעות תגובות לסטאטוסים שאתם מעלים בדף.   הניעו את הגולשים לפעולה, צרו תחרויות נושאות פרסים ותייצרו חיבור ביניכם לבין האוהדים – שיחזיר אותם לביקורים שוטפים בדף שלכם.

v     כשם שדף אוהדים בפייסבוק הוא מקום נהדר ליצור קשרים חיוביים וחיבור עם מועדון הלקוחות שלכם, הוא יכול גם לפגוע בכם אם תנהלו אותו לא נכון.  עליכם להבין שכשם שעשויות להגיע תגובות חיוביות, עלולות גם להגיע תגובות שליליות על המותג , שללא מענה מתאים וראוי – יוכלו לגרום לנזק תדמיתי רב.   בשום פנים ואופן אל תמחקו תגובות שליליות – נצלו אותן לטובתכם, העניקו יחס מתאים ותגובה הולמת לצד מענה ראוי לכל לקוח שנתקל בבעיות בפנייה אליכם או בשימוש באחד ממוצרי החברה.   כוחה של המדיה החברתית הוא עצום ותגובה שלילית עלולה להתפשט כאש בשדה קוצים.

האם אפשר לבנות דף אוהדים בפייסבוק באופן עצמאי?

מומחים רבים ברשת מציגים מידע רב על ניהול דפי אוהדים בפייסבוק. המידע משלב ידע טכני, ידע שיווקי ופרסומי. ההחלטה והיכולת על ניהול דף בפייסבוק באופן עצמאי קשורה למידת הזמן העומד לרשותכם ומידת הרצון להתעסק בניהול הדף. יש הבוחרים לפנות אל חברות מקצועיות אשר מתמחות בשיווק עסקים ברשת, שינהלו עבורם את הדף.

האם כל עסק צריך דף אוהדים בפייסבוק?

בעלי אתרי אינטרנט לרוב מקשרים את דף האוהדים לאתר שלהם. הסיבה לכך שייכת להתייחסות מנועי החיפוש אל דפי אוהדים בפייסבוק. מבחינת מנועי החיפוש, בעיקר גוגל דף אוהדים בפייסבוק הוא אתר לכל דבר בו ניתן להגדיל את מידת התנועה והחשיפה לעיסוק, לארגון או לחברה המנהלת את הדף.

גוגל מעדכנת את האלגוריתם שלה באופן שוטף, ולאחרונה במסגרת העדכון של גוגל פנדה החלה לשים דגש וערך רב יותר על התנהגות הגולשים באתר שלנו. במסגרת השינויים באלגוריתם גוגל החלה להגדיל את החשיבות של תנועת גולשים מרשתות חברתיות לאתר שלנו. שינוי חשוב זה הפך את התחום של שיווק ברשתות חברתיות, ובעיקר שיווק בפייסבוק לשיווק שכל ארגון חייב להתמקד בו.

דף אוהדים בפייסבוק הוא אפיק נוסף להרחיב את הנוכחות ברשת. לכן, גם אם בתחילת הדרך לא חושבים על ניהול דפי אוהדים בפייסבוק, הרי שעם הזמן וצבירת וותק ברשת, ניהול ואחזקה של דף בפייסבוק יהיה רלוונטי גם עבורכם.

אילו קטגוריות כדאי לכלול במסגרת דפי אוהדים בפייסבוק?

קודם כל חשוב לציין שהיום בניית דפי אוהדים בפייסבוק הפכה לתעשייה ענפה שמאפשרת לנו לבנות מיני אתרים ואפליקציות ויראליות, שהופכות כל דף אוהדים למכונת שיווק משומנת.   פייסבוק כבר עברה את רף 3.5 מיליון המשתמשים בארץ וזמן השהייה הגבוה של גולשים בפייסבוק משך את כל המותגים ובעלי העסקים בעקבותיהם.

כיום נבנים אתרים מרשימים בפייסבוק שמציגים את כל השירותים והמוצרים של העסקים, ובכך הפכו את הפייסבוק למדיום נוסף בו המותג מראה נוכחות.

אפשר להשוות את המטרה של דף אוהדים בפייסבוק אל דפי נחיתה. כאשר מחליטים לפרסם מודעה באחד ממנועי החיפוש, ברוב המקרים הקלקה על המודעה מיד שולחת אל דף הנחיתה.

גם פייסבוק מציעה מודעות בתשלום על פי עיקרון מנועי החיפוש. אפשר להשתמש בדף האוהדים על אותו עיקרון של דפי נחיתה ולנהל קמפיין פרסום בפייסבוק.

לעומת דפי נחיתה רגילים, דף אוהדים בפייסבוק מכיל קטגוריות של מידע כללי, אודות המותג, קישורים וקטגוריות ייעודיות למבצעים שמנהל המותג בדף האוהדים שלו.  דף זה הוא מעין אתר אינטרנט נוסף, כאשר התוכן שהוא מכיל בתוכו הוא דיונים ושיתופי פעולה בין החברים הרשומים ופעילים בדף זה.

קיימת אפשרות לבצע התאמה אישית של דפי אוהדים בפייסבוק בהתאם למטרות המוגדרות בראש. בכל דף אוהדים בפייסבוק אפשר לצמצם את כמות הלשוניות/הקטגוריות של הדף ולהסתפק בקטגוריה אחת פעילה המרכזת פעילות עסקית ענפה.

הנפח העסקי, תנועת הגולשים וכמות המידע שנחלק בין דפי אוהדים בפייסבוק, הוא מידע שערכו רב וניתן לעשות בו שימושים אשר תורמים להרחבת היקף הפעילות של עסקים.

בעזרת שימוש נכון ומושכל בניהול דפי אוהדים בפייסבוק תוכלו להגדיל את כמות הלקוחות בעסק ולחזק את הקשר ביניכם ללקוחות שלכם.

אהבתם? שתפו!
2 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *