הסוד לדף בית מנצח

אנידור חקק

דצמבר 21, 2021

הסוד לדף בית מנצח

מכירים את הקטע הזה שאתם צועדים במסע קניות ושיטוט מהנה בקניון ופתאום ניגשים אליכם בחור או בחורה צעירים  "סליחה, תרצי לנסות את הקרם שלנו?"  "סליחה אדוני תרצה לנסות המכשיר הזה?" ואז בעוד אתם מתלבטים האם להתפתות או לא, הם ממשיכים בהסברים וסיפורים נפלאים ומלהגים ללא סוף על המוצר וסגולותיו וכבר פותחים את הדוגמית, מושיבים אתכם ,מושיטים לכם את המכשיר המדובר או מדגימים לכם את שלל יכולותיו. בכל מקרה, מה שלא תעשו הם משתדלים בסוף לדחוף לידיכם פלאייר עם כל ההסברים על המוצר בתקווה שתקראו ותפנימו. אם תציצו פנימה אל הפח שנמצא  כ10 מטרים אחרי הדוכן תוכלו לראות את כל הפלאיירים שחולקו לפניכם. לצערנו בעבודה שלנו אנחנו פוגשים בעלי עסקים רבים שזו גם הדרך הטובה ביותר לקדם את העסק שלהם תהיה לכתוב ולתת כמה שיותר אינפורמציה בדף הבית כך שכאשר גולש הגיע אליו, במקרה או שלא, כדאי שיופיעו מיד בהתחלה כל המעלות והסגולות של העסק ושל המוצר שלנו  שלל סיפורים, רעיונות, טיפים ועוד בכדי שיהיה לו את כל המידע הנחוץ.

הסיפור של סטיב ג'ובס

אז זהו שלא. זה ממש כמו הפלאיירים שנזרקים לפח כמה מטרים אחרי הדוכן וכדי להסביר נדגים זאת בסיפור. דונלד מילר, אחד מאנשי השיווק והמיתוג המובילים היום מספר על תחילת דרכו של אחד מאנשי העסקים המוכרים בעולם, סטיב ג'ובס, שעמד מאחורי ההצלחה המסחררת של אפל. מסתבר שג'ובס בתחילת דרכו היה איש שיווק כושל . בשנת 1983 יצאה אפל עם מחשב בשם ליסה.  המחשב עמד בחזית הטכנולוגיה והיה אחד הראשונים בעולם עם ממשק משתמש גרפי כלומר לא שורות קוד ירקרקות אינסופיות לבצוע פקודות אלא ממשק ידידותי ונוח בשפת בני האדם, מה שנראה לנו כל כך טבעי ומתבקש במחשבים של ימינו: תזוזה עם עכבר, סידור בתיקיות, גזירה והדבקה ועוד. זה אמור היה להיות סיפור הצלחה מסחרר, אבל משהו השתבש שם.

בכדי לשכנע אנשים במעלותיו של המחשב, ג'ובס רכש פרסום על פני  9 עמודים (!) בעיתון הניו יורק טיימס ושם פרס את כל מעלותיו וסגולותיו של המחשב שלו בשפה המובנת לאנשי מחשבים וניסה לשכנע את הציבור הרחב בחידוש האדיר שלו. אבל, כפי שאמרנו המחשב היה כישלון מוחלט, הקניות היו מועטות והציבור פשוט לא התעניין ואם לשפוט לפי המקרה הזה אפל הייתה אמורה לשקוע בתהום הנשיה ולא להיראות יותר. אז מה השתנה?

ג'ובס התגלגל הלאה ובשלב מסוים היה לבעלים של חברת פיקסאר שהפיקה סרטי אנימציה שהמפורסמים שבהם הם "צעצוע של סיפור" ועוד הצלחות קופתיות. כשחזר לאפל עם תובנות חדשות הוא שינה את אופי החברה מן הקצה אל הקצה. בין השינויים שנעשו, אפל שמה את הלקוח ואת צרכיו במרכז ובנוסף הפכה את המסרים שלה לברורים ופשוטים. במקום 9 עמודים בניו יורק טיימס החברה פרסמה בשלטי החוצות בכל רחבי ארצות שתי מילים "Think Different" בתוספת הלוגו של החברה, זהו.  יותר מזה ,הם הפסיקו כמעט להראות תמונות של מחשבים . המסר היה ברור ומהפכני: אנחנו לא הסיפור, אתם הסיפור.

המסרים השיווקיים והפסיכולוגיה שנכנסת בכל מעגל החיים של שיווק מוצר, מחייבים אותנו לעשות ניתוח של קהל היעד שלנו ולהתאים לו את המסרים הנכונים שיגעו בו ויניעו אותו לפעולה.  לאחר שנגדיר את קהל היעד נוכל לאפיין ולכתוב תוכן שיווקי שיוביל לפעולה הנדרשת.

 ג'יימס בונד כדוגמה

מכירים את Q בסרט של ג'יימס בונד? זה הבחור הגאון שבונה לו מכשירים מתוחכמים, כלי רכב משוכללים ושלל פתרונות טכנולוגיים בכדי שבונד יוכל להתגבר על כל הרעים, לחלץ את הטובים , לנקום ברשעים ולהציל את העולם . זה בדיוק היה ,ועודנו, המסר של אפל. אתם מדהימים, אתם מעולים ומסוגלים להכל ואנחנו פה לספק לכם את הכלים הנחוצים לכם בכדי לעוף הכי גבוה שתוכלו. ההבדל בין מסרים של חברות שונות היום, אומר מילר, הם ההבדל בין רעש לבין מוזיקה. כאשר אתם צועדים בעיר ונתקלים בנגן רחוב מוכשר אתם תזכרו אותו למשך זמן רב. אם תחשבו רגע, תוכלו גם להיזכר בלהקות ונגני רחוב שפגשתם לפני שנים רבות.  אבל האם אתם זוכרים את הרעש של הרכב שחלף לידכם? , את הכלב שנבח מהמרפסת?,  את מכונת הכביסה שקירקשה ברקע? כנראה שלא.  מה ההבדל ביניהם? למרות ששניהם צלילים שהרעידו לכם את עור התוף אתם זוכרים רק את המוזיקה כיוון שכך המוח שלנו בנוי ומתורגל להתעלם מבליל של רעשים ולספוג ולזכור מוזיקה מתוזמנת, נעימה ובנויה נכון שלא רק נכנסת לכם לאוזן אלא עוברת משם ומתיישבת לכם בתאי המוח.

תזכרו את זה כשאתם חושבים על דף הבית שלכם.  החלק העליון שהוא הראשון שנגלה לעיני הגולש צריך להיות הכי נקי, הכי פשוט ועם המסר של החברה שלכם שמופיע בו באופן צלול וברור, זהו. לכל שאר המידע יש מקום של כבוד בחלק התחתון של הדף ובדפים השונים של האתר כל דבר לפי השיקולים שלו וכך מובטח לכם שתחרתו בתודעת הגולש. דף בית בו הדבר הראשון הנגלה לעיני הגולש הוא עומס במידע, ריבועים שונים עם הפניות שונות , תמונות, משפטים, אלמנטים קופצים ועוד, פשוט מחטיא את הגולש וחולף בלי להשאיר רושם. זה ההבדל בין מוזיקה נעימה לבין רעשי רקע.

עוד טיפים ורעיונות תוכלו לראות כאן במדריך שלנו: איך כותבים תוכן של דף בית?.

לסיום, הנה 3 דוגמאות לדפי נחיתה מעולים ששמים את הלקוח במרכז ופונים אליו עם מסר קצר וברור. פשוט תענוג

 

 

פשטות. זה כל הסיפור

 

הלקוח הוא הגיבור

 

אנחנו כאן רק כדי לעזור

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים