נטוורקינג / Networking – למה זה כל כך חשוב ואיך עושים זאת נכון?

אנידור חקק

אוקטובר 17, 2012

זהו מאמר ראשון מסדרת מאמרים על הרשת החברתית Linkedin, שילמדו אותנו כיצד לעשות שימוש טוב יותר ברשת על מנת להתפתח במישור העסקי והחברתי.

נטוורקינג ידוע כמשהו מאוד חשוב, עם זאת רבים עדיין אינם מצליחים לעשות זאת בצורה טובה.

בעולם בו מדיה חברתית הפכה לחלק אינטגרלי מחיינו הופך הנטוורקינג לחלק חשוב והכרחי בהתפתחות העסקית והחברתית של כל אחד ואחת מאיתנו.

במאמר זה נעמוד על עקרונות הנטוורקינג וכיצד תוכלו לעשות זאת בצורה טובה יותר.

prיחצ"ן זה חרא של עבודה – לא!

לאלו שלא מכירים אותי, חלק משנותיי העברתי בעולם היחצ"נות הירושלמי.   למי שבא מהתחום "הנוצץ", יודע וודאי שמדובר בעבודה לא קלה על אף ההנאות הנלוות לה.

עם השנים נוטים אנשים להסתכל על יחצ"נות כעבודה ששייכת לגיל צעיר יותר, אך הם לא מבינים את מה שכל אדם שעבד בחייו כיחצ"ן – ככל שמעגל האנשים שאתה מכיר גדול ואיכותי יותר – כך קל לך יותר לפתוח דלתות ולהתקדם בחיים.

אני כבר מזמן לא בעולם המסיבות אך חלק מחבריי כן והדבר העיקרי שאני יכול להעיד הוא שלא צריך להיות יחצ"ן בשביל לעשות נטוורקינג טוב לעצמך.

 

Networking עוזר להגדיל מכירות:

  • שמירה על קשר עם לקוחות
  • איתור לקוחות פוטנציאליים
  • שלקוחות קיימים יכירו לך עוד לקוחות פוטנציאליים
  • פרסום מפה לאוזן
  • ממליצים עליכם

נטוורקינג עוזר להתקדם בחיים:

  • מציאת עבודה
  • מציאת עובד או קולגה
  • מכירים אנשים שעשויים לפתוח לכם דלתות במישור העסקי ובפיתוח הקריירה שלכם
  • מעקב אחר ארגונים ומקומות עבודה שמעניין אותי לעבוד אתם / אצלם
  • יצירת שיתופי פעולה
  • גיוס כספים למיזמים עסקיים
  • עדכונים רלוונטיים מהתעשייה לה אתם משתייכים
  • להגדיל את החשיפה והמיתוג שלנו
  • יצירת הזדמנויות עסקיות
  • למידה – רעיונות חדשים, תובנות
  • מציאת מנטורים
  • פתיחת דלת להזמנות לאירועים רלוונטיים בתור משתתף או מרצה
  • רשת ביטחון בעתות מצוקה – אבטלה / צורך בייעוץ בנושא מסוים / פתרון לבעיה כלשהי

כדי שנטוורקינג יצליח צריך שני דברים:

  1. מטרה
  2. מיהם האנשים שיכולים להוביל אתכם למטרה בזמן הקצר ביותר

עקרונות הנטוורקינג   (העקרונות מתייחסים גם להתנהלות ברשתות חברתיות)

  • צריך שניים לטנגו וכך גם צריך לדעת לשתף ולעזור כמו שרוצים לקבל.   המטרה – win win
  • לתת מידע , לעזור לאנשים , להכיר בין אנשים, לפתוח דלתות
  • לשתף אנשים במידע רלוונטי להם  – גם אם הם לא ביקשו    (כל עוד לא מדובר בספאם)… לגרום לאנשים רלוונטיים להבין שיש לך מידע רלוונטי עבורם או דרך בה יוכלו להיעזר בך
  • מערכת יחסים – על מנת שמערכת יחסים תצליח ותהיה קרובה יש להשקיע בה (במינון הנכון)
  • אל תצפו לדבר בתמורה –  תנו בשביל לתת.    עיקרון חשוב מאוד, עוזר ביצירת אמון וברצון של אנשים להתחבר ולשמור אתכם על קשר
  • צריך לדעת לבקש  –  אל תתביישו לבקש עזרה מאנשים שעשויים לעזור לכם לפתור את הבעיות שלכם – בדיוק בשביל זה נועדו נטוורקינג ורשתות חברתיות.
  • למדו להודות לאנשים (גם אם הם לא הצליחו בסופו של דבר לעזור, אך עדיין לקחו את הזמן וניסו)

המעגל השנינטוורינג און ליין – הכוח האמיתי טמון במעגל השני

  • 6 דרגות של הפרדה – עקרון במדעי החברה הקובע שכל אדם נמצא במרחק של עד 6 אנשים מכל אדם אחר בעולם.  אותו עיקרון עובד גם בלינקדאין.      לפי מחקר שפייסבוק ערכה על משתמשיה, המרחק בממוצע הוא 5 אנשים.
  • הרשת הקרובה אלינו (דרגה ראשונה) היא רשת החברים, המשפחה והמכרים שלנו.  בלינקדאין זה מצוין עם הספרה 1 לצד שם המשתמש.
  • אך הכוח האמיתי טמון במעגל השני –  שם הדלת לעולם הרחב ובאמצעות יצירת קשר בסיסי אונליין אפשר לקבל גישה לדמויות מפתח שעשויות לעזור לנו להתקדם בחיינו.

הכמות או האיכות

מה שבאמת משנה הוא המגוון.

באמצעות נטוורקינג נכון ניתן לבנות רשימת מכרים וחברים מגוונת, שעשויה לפתוח לנו גישה למגוון נושאים ותחומים שונים וכך להכיר כמות גדולה יותר של אנשים.

ככל שהרשת שלכם תהיה מגוונת יותר, כך היא תהיה עשירה יותר.

גם אם מישהו לא "מעניין" אתכם יותר מדי היום – אולי הוא יהיה מאוד מעניין עבורכם בעוד כמה שנים כשהמטרות שלכם יתחברו.  כל בן אדם יכול לפתוח אותנו לרשת קשרים חדשה.

על מנת לבנות ולהגדיל את רשימת אנשי הקשר והמכרים שלנו אנו זקוקים ל-3 דברים:

  • עלינו להגדיל את מספר האנשים שמכירים אותנו ונחשפו אלינו – לגרום לכמה שיותר אנשים לדעת מי אנחנו ומה אנחנו עושים בחיינו / מה מייחד אותנו / מהן היכולות הבולטות שלנו שאנו רוצים שימליצו עליהן.   הבסיס לחשיפה רבה יותר בלינקדאין – פרופיל מלא ועשיר בפרטים.
  • להתחבב על אנשים – אחת הדרכים להתחבב על אנשים במהרה היא להיות אכפתי ולעזור.  אם תעזרו ותתנו ערך רב לסובבים אתכם – הם יאהבו ויעריכו אתכם.  תהיו נחמדים ואדיבים.
  • צרו אמון –  מתגו את עצמכם בנושא מסוים, העניקו בו עזרה, ענו על שאלות ושתפו בתכנים רלוונטיים.  כך תבנו אמון שאתם דמות מקצועית בתחום.    בלינקדאין:  השתתפו בדיונים בקבוצות,  המליצו על אנשים / Endorse – אשרו שאנשים בקיאים במה שהם רושמים.

 

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים