גוגל פלוס = גוגל !

אנידור חקק

ספטמבר 3, 2013

רבים מחבריי טוענים שהאמונה שלי בגוגל פלוס עיוורת, שאני אחד היחידים בארץ שמנסה לדחוף כל הזמן את הרשת שאף אחד אחר לא רוצה להיות בה.

אומרים לי שאני טועה, שבגלל שאף אחד בארץ לא משתמש בגוגל פלוס, אין טעם להשקיע בה ושרוב הסיכויים שאני מבזבז את הזמן שלי.

אז אני אומר לכם – הטעות היא שלכם – גוגל פלוס = גוגל וככל שתבינו זאת מוקדם יותר, תוכלו לנצל את הרשת ולקבל ממנה את המרב.

גוגל פלוס היא לא רק רשת חברתית – היא הרובד החברתי שמחבר את הכל

ההתייחסות העיקרית לגוגל פלוס היא בתור הרשת החברתית של גוגל / הפייסבוק של גוגל.   בהתייחסות מסוג זה ובהשוואה תמידית לפייסבוק – ברור שנעשה עוול לגוגל – אתם בהחלט צודקים, אחוז השימוש בפייסבוק גדול וללא השוואה בכלל לגוגל פלוס.

הטעות שלכם נובעת מהעובדה שאתם לא מבינים דבר פשוט אחד – גוגל פלוס היא גוגל.   גוגל פלוס היא בעצם הרובד החברתי של גוגל.

צאו לרגע מחשיבה צרה לפיה יש גוגל פלוס ויש פייסבוק.

בוא נרחיב רגע את המחשבה ונשווה שנייה את גוגל לפייסבוק.

לגוגל, כידוע לכם יש מוצרים רבים שכולנו משתמשים בהם  (מעטים האנשים שאיתרתי שאין להם חשבון גוגל ולא משתמשים באף מוצר של גוגל).

בין המוצרים הנפוצים בגוגל:  ג'ימייל, מנוע החיפוש גוגל, יומן גוגל, יוטיוב, גוגל מפות, אנדרואיד, גוגל  Docs, שירות הענן Drive ועוד..  לצד אלו קיימים שלל שירותים נוספים לבעלי אתרים כמו גוגל אנליטיקס, כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל, גוגל וובמסטר טולס ואחרים.

עכשיו, כשאנחנו מסתכלים בראייה יותר רחבה ומבינים שאנו משתמשים ברמה יומיומית כל הזמן במוצרי גוגל, הרשו לי להסביר לכם את המשמעות האמיתית של גוגל פלוס:

גוגל פלוס היא האינטגרטור של גוגל.   היא הגורם המחבר והמסנכרן שגורם לכל המוצרים של גוגל להתחבר ביחד ולעבוד בהתאמה אישית לכל משתמש.

זו הסיבה שכל המידע שאתם מזינים בשלל הפעולות שלכם במוצרי גוגל, מתנקז בסופו של דבר לפרופיל הגוגל שלכם (ובמילים אחרות לגוגל פלוס)

 

גוגל פלוס = גוגלבמאמר מצוין בגרדיאן הבריטי כבר כינו את גוגל פלוס בתור המטריקס.  גם הם כבר השכילו להבין שגוגל פלוס משנה את הרשת.

אז נכון שבתור רשת חברתית, הסיגנלים של גוגל פלוס די עלובים – לפחות בכל הקשור לזמן שהייה ופעילות בגוגל פלוס עצמה.

אך אם תבינו לעומק את האסטרטגיה של גוגל, תבינו שכל פעולה שאתם עושים באחד ממוצרי גוגל – כאילו עשיתם את אותה פעולה בגוגל פלוס:

  • כשאתם שולחים מייל בג'ימייל שלכם לאחד החברים שלכם – אתם משתמשים בגוגל פלוס.  זה שווה ערך לשיתוף בין שני אנשים ברשת החברתית.
  • כשאתם יוצרים פעילות בלוח השנה שלכם בגוגל ומזמינים אנשים נוספים לאותה פגישה – אתם משתמשים בגוגל פלוס ולמעשה יוצרים אירוע (פגישה) למספר אנשים מצומצם.
  • כשאתם כותבים באתר שלכם ואתם לוקחים בעלות authorship  על התוכן שלכם- אתם משתמשים בגוגל פלוס.
  • כשאתם מקליקים +1 על מאמר או דף כלשהו ברשת – אתם משתמשים בגוגל פלוס.
  • כשאתם משתמשים בגוגל מפות, אתם יכולים לשמור מקומות מועדפים ולגרום לכך שגוגל יציע לכם וינווט אתכם לשם בקלות – פונקציה זו היא שימוש מובהק נוסף בגוגל פלוס.
  • כשאתם פותחים דף מקום או כשאתם מחפשים למצוא מקום מסוים בדפי המקומות – אתם משתמשים בגוגל פלוס
  • כשאתם מחוברים לגוגל – כל פעילות שלכם מתועדת בגוגל פלוס – כל חיפוש של מידע, סרטון או מיקום במפה, כל אינטראקציה שלכם עם אתרים ומשתמשים אחרים ברשת.  יתרה מזאת, כל שימוש שלכם בגוגל כרום הוא משאב מידע ענק שמצטרף למכלול המידע עליכם בגוגל פלוס.
  • גם עידן הפרסומות בגוגל אדוורדס הופך בהדרגה להיות פרסומות מבוססות מימד חברתי – בעתיד הלא רחוק כבר תבחינו בפרצופים של חברים שלכם, שהקליקו +1 על עסק מסוים.   באמצעות היכולת לסנכרן כיום בין קמפיין גוגל אדוודס לדף עסקי בגוגל פלוס ובין דף עסקי בגוגל פלוס לבין אתר אינטרנט – למעשה נוצר מצב שכל מי שעשה +1 על האתר שלכם, יופיע בעתיד בתמונות לצד מודעה רלוונטית בחיפושים של חבריו.    ברגע שגולש יבחין שכמה מחבריו "ממליצים" על פרסומת מסוימת ומכירים את אותו מותג – זה בהחלט יעודד אותו לפנות דווקא לאותו מותג.

 

 

מה המשמעות של כל זה מבחינת גוגל ומבחינת הרשת?

בהרצאות שאני מעביר על גוגל פלוס, אני תמיד מסביר שהסיבה האמיתית שלגוגל היה כל כך חשוב להקים את גוגל פלוס נעוצה בפייסבוק..  טוב אז לא ממש בפייסבוק כמו בבעיה שנוצרה לגוגל בעקבות פייסבוק.   פייסבוק היא "אזור ללא כניסה" עבור הזחלנים של גוגל וגוגל לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד כל כך הרבה מידע חשוב שגולשים מנדבים על עצמם (כמו תחביבים, מוצרים שאנו אוהבים ואינטראקציה שאנו יוצרים עם אנשים ועסקים שונים).   להזכירכם המוצר העיקרי של גוגל הוא מידע.  גוגל מעוניינת לספק לנו מידע איכותי במנוע החיפוש שלה וככל שהיא תדע עלינו יותר היא תוכל להתאים לנו תוצאות טובות יותר (וגם פרסומות טובות יותר…)    מרבית הגולשים כבר רואים כיום תוצאות מותאמות אישית בגוגל, תוצאות שמושפעות ישירות מגוגל פלוס – זו גם אחת הסיבות שאמרתי שקידום אתרים כפי שהכרנו אותו בעבר מת ולא מתאים לכל עסק כיום.  אנו נוטים לראות זאת באופן שגוגל לומד מי אנחנו לפי היסטוריית הגלישה שלנו.  למעשה עלינו לדמיין, שעל כל אחד ואחת מאיתנו יש תיקייה ספציפית שגוגל מנהלת עלינו ובה היא אוספת עלינו מידע.  במידע זה היא משתמשת באופן שוטף כדי להתאים לנו תוצאות ולהמליץ לנו על מוצרים ומידע בהתאם להעדפות שלנו.

אז נכון שאתם לא נמצאים פיזית בתוך גוגל פלוס – אך למעשה אתם עמוק בתוכה!

אצטט לכם (בתרגום לעברית) שני ציטוטים מעניינים בנושא:

בן תומפסון: "חשבו על זה, מה נותן לכם יותר ערך ביומיום?  שימוש בפייסבוק שמשתף אתכם בתמונות של ילדים , memes, והמון מידע שלא באמת מעניין ולא תמיד רלוונטי אליכם –  או  כל מידע על כל פעילות שאתם מבצעים ברשת האינטרנט?

גוגל פלוס מאחדת את השימוש בכל המוצרים שלה תחת Log in  אחד, אותו ניתן למדוד בכל השימושים שלכם ברשת האינטרנט ולספק לכם יותר מידע שרלוונטי לכם".

בנדיקט אוונס: "המטרה פה היא לא לאנדקס בגוגל את הדפים השונים שיש ברשת – אלא לאנדקס ולהבין יותר טוב מיהם המשתמשים, בהתאם לאופי הגלישה שלהם ותחומי העניין שלהם.  זוהי המשמעות של גוגל פלוס. גוגל פלוס היא לא רשת חברתית אלא הזהות שלכם לשימוש במוצרי גוגל, שמאפשרת ללמוד טוב יותר מי אתם ולהתאים לכם את מה שבאמת עשוי וצריך לעניין אתכם."

בהקשר זה אפרט ואומר, שאם עד היום הכרתם את ה- Page rank שהנו מנגנון היררכי שמדרג דפים ברשת לפי חשיבותם.   כעת גוגל פלוס מדרגת את המשתמשים ברשת (בין היתר באמצעות Author rank) ומנסה להבין מיהם הגורמים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר בכל תחום.

זו גם בדיוק הסיבה שכוחם של קישורים הולך ופוחת לטובת הצבעות גולשים שמהוות סיגנל חברתי אמין בעיני גוגל.

If you can’t beat them, Join them

לאחר כל המידע הזה שנחשפתם אליו ולאור העובדה שגוגל מקיפה אותנו מכל עבר, מה זה גורם לכם לחשוב או לעשות?

אם אתם עדיין בעידן הפרטיות  (שלטעמי די חלף לו מהעולם) תוכלו לנסות לברוח ולהתעלם ולנסות בכל כוחכם לא להשתמש באף מוצר של גוגל.    או שאתם יכולים להבין שגם אם אתם אנטי גוגל פלוס – עדיין המידע שלכם נצבר ונאגר שם.

אם אתם בעלי אתר אינטרנט או עסק – אתם חייבים לקחת זאת בחשבון ולא להתעלם מהנתונים האלה – כי בסופו של יום, הם ישפיעו ישירות על כמה אנשים נחשפים לתכנים שלכם וכמה העסק שלכם גדל ברשת.

 

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים