שיווק ויראלי
אם אתם בעלים של אתר ויצא לכם לקרוא דבר או שניים על שיווק באינטרנט, ודאי כבר שמעתם על המונח שיווק ויראלי.
שיווק ויראלי, כשמו כן הוא, שיווק שמתפשט ברשת האינטרנט כמו וירוס.
שיווק זה משתמש ברשת האינטרנט על מנת להפיץ ולפרסם מוצרים ואתרים שונים. השיווק נעשה באמצעות קמפיינים שונים באינטרנט שכוללים הקמת אתרים , שימוש באתרי בלוגים, רשתות חברתיות, קמפיינים ממומנים ועוד…
[av_notification title=" color='green' border='solid' custom_bg='#444444' custom_font='#ffffff' size='large' icon_select='no' icon='ue800' font='entypo-fontello' admin_preview_bg=" av_uid='av-gwlao']
מעוניינים לשמוע על קמפיין שיווק ויראלי ואיך הוא יכול לעזור לכם? דברו איתנו!
- כאמור שיווק ויראלי מתבסס בעיקר על רשת האינטרנט.
השיטה הראשונה היא באמצעות דוא"ל. שיווק תכנים לרשימות תפוצה שהסכימו לקבל את המסרים שלכם.
פעמים רבות הגיעו אלינו מכתבי שרשרת כאלה ואחרים או מכתבים שמפיצים מסרים שיווקיים של חברה מסוימת. חוק הספאם נלחם בשיטה זו.
באמצעות מערכות לשליחת ניוזלטרים ניתן לעשות שיווק ממוקד במייל ללקוח – בצורה שגם שומרת על חוקי הספאם. - השיטה השנייה והמוכרת יותר היא רשתות חברתיות.
רשתות חברתיות הן האפקטיביות ביותר עבור הפצת מסרים שיווקים, שכן המלצות של חברים על מוצר או חברה מסוימת נחשבות לטובות יותר ומשפיעות יותר. שיווק זה נקרא גם שיווק רגשי. - דרך שיווק ויראלי נוספת היא באמצעות בלוגים – כתיבת תוכן שכביכול נרשם בצורה אובייקטיבית.
הכוונה לאתרי בלוגים ואתרים שונים שכביכול נרשמים בצורה אובייקטיבית ומתארים מוצרים ושירותים שונים כשמטרתם העיקרית היא לדחוף ולחזק חברה או מוצר מסוים , כמו גם להפנות קישורים לאתר של חברה מסוימת. - מיני סייט ודפי נחיתה –
באמצעות בניית דף נחיתה ומילוי טפסי התקשרות ניתן לרכז מאגר לקוחות ולפנות אליהם עם ניוזלטר תקופתי.
טיפים ליצירת שיווק ויראלי
1. צרו שיווק נרחב ומקיף במקורות רבים ברשת – שיווק בבלוגים ,ברשתות חברתיות ובאתרים שונים ברשת.
2. למדו על עבודה ברשתות חברתיות. ישנן רשתות חברתיות רבות , כשלכל אחת ייעוד שונה. פייסבוק מתמקדת ושולטת בנישה החברתית, טוויטר היא רשת לציוצים ועדכונים שוטפים וקצרצרים, לינקדאין מתמקדת בעיקר במגזר העסקי.
אתרו רשת חברתית מתאימה, ישנן רשתות חברתיות ממוקדות נישה שרלוונטיות במיוחד לתחום שלכם.
3. אינטליגנציה רגשית נדרשת. אתם פועלים ברשתות חברתיות. גולשים לא אוהבים שמציפים אותם מסרים שיווקים ברשתות אלו.
פעלו בצורה נבונה – כשם שאתם יכולים למתג את עצמכם אתם גם עלולים לפגוע במוצר שלכם.
פרסום ויראלי בפייסבוק
1. דף אוהדים – בניית דף אוהדים הנה פיתרון נהדר עבור פרסום ויראלי בפייסבוק, אתם גם פועלים ברשת חברתית וגם מרכזים ומאגדים את הלקוחות שלכם סביב המותג שלכם.
בניית דף בפייסבוק יכולה לקדם אתכם מאוד ואף להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל.
2. קידום ממומן בפייסבוק – יצירת קמפיין של מודעות ממומנות בפייסבוק.
קמפיין זה ניתן לפלח ולמקד לאוכלוסיה פרטנית, מה שמקנה לכם חשיפה לגולשים רלוונטיים בלבד.
3. הוסיפו חברים – ככל שיהיו לכם יותר חברים ואוהדים בדף האוהדים שלכם , כך תזכו למיתוג גדול יותר ברשת.
שיווק ויראלי ברשת חייב להיעשות בתבונה רבה, הוא יכול להועיל לכם מאוד – אך באותה מידה יכול לשרוף אתכם ברשת. היזהרו ועשו זאת בתבונה.