שיווק ברשתות חברתיות

ori hayde

נובמבר 16, 2022

שיווק אתרים ברשתות חברתיות

אי אפשר לשווק היום באינטרנט בלי לשווק ברשתות חברתיות.  כשמדברים על שיווק ברשת חברתית בעיקר מדברים על שיווק בפייסבוק שנחשבת כיום למנוע העיקרי שמושך אליו את מרבית הגולשים.

אם אתם מעוניינים לקדם את העסק שלכם בפייסבוק – פנו אלינו עוד היום!

שיווק דיגיטלי הוא היום חובה לכל בעל עסק שרוצה לקדם את העסק שלו. אחת הדרכים הטובות כיום ליהנות מתנועת גולשים מוגברת לאתר שלכם – היא שיווק ברשתות חברתיות. רשתות אלו הן ללא ספק הצעקה האחרונה בכל הקשור להתפתחות רשת האינטרנט.  העולם הופך להרבה יותר חברותי והלקוחות שלנו מסתובבים במגוון רשתות חברתיות. הלקוחות הופכים לחשדניים יותר ורוצים להכיר טוב יותר את המוכרים מאחורי המוצרים . מצורת מכירה של מונולוג עברנו לדיאלוג והשיווק הוא היום הרבה יותר אישי.

היכולת לשלוט במותג שלנו , עברה מהארגונים השונים לקהילות ויחידים. האינטרנט נהיה מקום גדול ומורכב ואי אפשר לשדר רק במקום אחד – אתם עלולים להפסיד לקוחות. האינטרנט זה הניו-מדיה, שם אנשים מסתובבים, ושם גם אנשים הרבה יותר מפוקסים .

להבדיל מהטלוויזיה למשל, שם אנחנו לא כל כך מרוכזים, האינטרנט משאיר אותנו מחוברים למסך – ועל כן הוא הרבה יותר אפקטיבי. בעלי עסקים – זה הזמן בשבילכם להיכנס ולשווק ברשתות החברתיות ולאתר אלפי לקוחות חדשים מדי יום. המלצה אחת קטנה וחשובה – רשתות חברתיות מצריכות זמן רב. או שמישהו יעשה זאת עבורכם או שתתמקדו ברשת מרכזית אחת. שיווק באינטרנט מתבצע באתרים אישיים /עסקיים , פורומים, בלוגים, פורטלים, וכמובן שלל רשתות חברתיות, עליהן נפרט בהמשך

שיטות שיווק באינטרנט – סרטון מבוא

שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיות SMO נחשב כיום לשיטת השיווק שנחשבת לטובה ביותר. שיווק חברתי הוא גם שיווק אישי ושיווק רגשי – שיווק שפעמים רבות נעשה בעזרת המלצות של חברים – דבר שהופך אותו לאפקטיבי כבעל השפעה גדולה ביותר. המותגים הגדולים מפנים היום את תקציבי הפרסום הגדולים ופותחים מועדוני לקוחות באמצעות דפי אוהדים בפייסבוק. הפייסבוק שעבר את מיליארד הגולשים הפעילים , כשרק בארץ יש למעלה מ- 6 מיליון חשבונות פעילים, הפך לאתר בו מבלים הגולשים את מרבית שעות היום. כך הפך פייסבוק גם למותג עסקי בו ניתן לקדם ולשווק אג'נדות רבות.

לפני שניגשים לשווק ברשתות חברתיות, צריך להבין מה ייעוד כל רשת, איזה קהל יעד נמצא בה והאם כדאי לנו לייצר שם נוכחות.

זה שקיימת רשת חברתית, זה לא אומר שאנחנו חייבים להיות בה, יש המון מגוון עצום של פלטפורמות חברתיות החל מפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טיקטוק, טוויטר, סנאפצ'ט, פינטרסט ועוד.

האם זה אומר שאנחנו צריכים לייצר נוכחות בכל הרשתות החברתיות הללו?  ממש לא!  עלינו לבדוק אילו פלטפורמות רלוונטיות למוצר/שירות שלנו, באילו פלטפורמות נמצא קהל יעד רלוונטי אליי וכמובן לבדוק לאורך זמן את החזרה ההשקעה מכל רשת שאני מייצר בה פעילות שיווקית.  מהר מאוד נגלה שיש רשתות שפחות רלוונטיות עבורנו.

מה כן צריך לדעת?  שכנראה אי אפשר להתעלם מפייסבוק ויוטיוב, שהנן פלטפורמות מובילות בשהייה של גולשים ברשת.

אם יש לכם מוצר ויזואלי (הלבשה, מתכונים, תכשיטים וכד') – מומלץ לכם להשקיע ברשתות ויזואליות כמו: אינסטגרם, פינטרסט וכד'

אם אתם פונים לקהל יעד צעיר – שווה לבחון את טיקטוק וסנאפצ'ט (וכמובן את אינסטגרם).

אם אתם משווקים לקהל של מובילי דעת קהל, עיתונאים וכד' בחו"ל – שווה לבדוק את טוויטר

 

 

iStock_000017254373XSmallשיווק ברשתות חברתיות – פייסבוק

פייסבוק הפכה בשנים האחרונות לרשת החברתית המובילה בעולם.
גם בישראל לא נשארו מאחור עם למעלה מ- 6 מיליון חברים בפייסבוק רק בישראל, בעל עסק חייב להיות שם.
קהל הגולשים בפייסבוק מאופיין כקהל בוגר ולרוב מבוסס – 40% נשואים, מעט פנסיונרים וגם בני נוער – רשת מגוונת.
אם אתם בעלי עסק, הדרך הטובה ביותר עבורכם – היא ליצור page – דף עסקי בפייסבוק , אליו תוכלו לצרף fans – תומכים/מעריצים.
היתרון בפתיחת page קודם כל , שהוא מופיע במנועי החיפוש. דבר שני, כל עדכון שתעלו שם – יופיע אוטומטית אצל החברים שלכם.

עוד על פרסום בפייסבוק

שיווק אתרים באינטרנט באמצעות לינקדאין

linkedin1לינקדאין היא הרשת העסקית הגדולה בעולם – זוהי רשת ייעודית לאנשי עסקים ועל כן היא פחות מצריכה מכם כישורים חברתיים.
רשת לינקדאין מחזיקה את קהל הגולשים האיכותי ביותר – בעלי השכר הגבוה, הצטרפות למטרות עסקיות, מאופיינים כאוהבי גאדג'טים.
זוהי נטו רשת עסקית – אנשים נכנסים אליה למטרות נטוורקינג, ניהול קריירה – חיפוש עבודה, חיפוש עובדים או שירותי מיקור חוץ ולפיתוח עסקי.
אם לקהל שלכם או לכם יש עסקים בחו"ל, אם אתם עוסקים בשיווק לעסקים B2B – היו בטוחים שהם ברשת Linkedin – מהנדסים, אנשי עסקים, עורכי דין, היי-טק ועוד.
שימו לב – הפרטים שתרשמו בשורת הפרופיל נכנסים וגלויים למנועי החיפוש – גוגל ושות'.
הרשת מבוססת על פרופיל עסקי שבנוי בצורה של קורות החיים שלכם שמוצגים לעיני כל.

למדריך מקיף על פרסום בלינקדאין

שיווק באינסטגרם

אחת הרשתות הפופולאריות ביותר כיום היא אינסטגרם – רשת לתוכן ויזואלי שמאפשרת לכל משתמש להעלות תמונות וסרטונים באופן שוטף לפרופיל שלו.

הרשת פופולארית בעיקר בקהלים צעירים ומושכת גם המון אושיות רשת וידוענים לשימוש קבוע.

אינסטגרם נרכשה על ידי פייסבוק וכיום ניתן לפרסם בה ישירות מתוך מערכת הפרסום של פייסבוק.

בהקשר זה , שווה גם להכיר את אינסטגרם רילס

 

שיווק ביוטיוב

יוטיוב הוא גם מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם (אחרי אבא גוגל) ומדובר גם ברשת חברתית לכל דבר עם אלפי סרטונים שעולים מדי יום ליוטיוב ומקודמים גם במנוע החיפוש של גוגל.

להבדיל מפייסבוק, הסרטונים שעולים ליוטיוב נשארים מתועדים במנוע החיפוש של גוגל ובתוך יוטיוב וניתן להמשיך ולהגיע אליהם בחיפושים השוטפים ברשת.

עלויות הצפייה ביוטיוב (ממומן) מאוד נמוכות ושווה להכיר את יכולות השיווק בדגש על פרסום ביוטיוב.

שיווק בטיקטוק

נוסדה בשנת 2016 אבל צמחה בעיקר בשנת 2019-20
קרוב ל- 2 מיליארד הורדות, 800 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש.

אפליקציה לדור ה- Z: ממוצע גילאים: 16-24
זרם אינסופי של סרטונים המועלים על ידי המשתמשים. הרשת עם האינטראקציה הגבוהה ביותר עם משתמשים

כל משתמש יכול להקליט, לערוך ולשתף סרטונים קצרים בני 15 או 60 שניות עם רקע מוזיקלי

תכנים בולטים בפלטפורמה:

  • הומור ואתגרים שהמשתמשים חוזרים עליהם בגרסאות שונות
  • אפשר ליצור ערוץ עסקי בטיקטוק (דף חברה)
  • פרסום ממומן באפליקציה – אפשר גם בישראל
  • שיטת שיווק נפוצה – עבודה עם משפיענים ברשת

 

שאלות נפוצות על שיווק ברשתות חברתיות

האם כדאי לי לשווק ברשתות חברתיות?

שיווק דיגיטלי הוא חובה לכל בעל עסק שרוצה לקדם את העסק שלו. אחת הדרכים הטובות כיום ליהנות מתנועת גולשים מוגברת לאתר שלכם – היא שיווק ברשתות חברתיות. הרשתות החברתיות הבולטות לפרסום בישראל: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ויוטיוב.

שיווק בפייסבוק – מה חשוב לדעת?

פייסבוק היא הרשת החברתית הפופולארית והגדולה בעולם ולכן כל בעל עסק חייב להיות שם. אם אתם בעלי עסק, הדרך הטובה ביותר עבורכם – היא ליצור page – דף עסקי בפייסבוק, אליו תוכלו לצרף עוקבים.  החשיפה האורגנית בפייסבוק נמוכה מאוד ולכן מומלץ לקדם את התכנים שלכם באופן ממומן בפייסבוק.

שיווק באינסטגרם – מה חשוב לדעת?

אחת הרשתות הפופולאריות ביותר כיום היא אינסטגרם – רשת לתוכן ויזואלי (תמונות/סרטונים) שמאפשרת לכל משתמש להעלות תמונות וסרטונים באופן שוטף לפרופיל שלו. הרשת פופולארית בעיקר בקהלים צעירים ומושכת גם המון אושיות רשת וידוענים לשימוש קבוע. אינסטגרם נרכשה על ידי פייסבוק וכיום ניתן לפרסם בה ישירות מתוך מערכת הפרסום של פייסבוק.

שיווק בלינקדאין – מה חשוב לדעת?

לינקדאין היא הרשת העסקית הגדולה בעולם – זוהי רשת ייעודית לנטוורקינג, קידום עסקים ולניהול קריירה. הגולשים בה מאופיינים כבעלי שכר גבוה,  אך יש בה גם לא מעט סטודנטים. אם לקהל שלכם או לכם יש עסקים בחו"ל – היו בטוחים שהם ברשת Linkedin – מהנדסים, אנשי עסקים, עורכי דין, היי-טק ועוד.

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים

כתיבה שיווקית