פיתוח הדרכה: למה אתם צריכים את זה בארגון שלכם?

צוות האתר

נובמבר 18, 2020

למידה ארגונית היא חלק חשוב בשימור ופיתוח כוח האדם וצוות העובדים של הארגון.  זה עוזר לשפר את מקצועיות העובדים ומייצר שביעות רצון גבוהה יותר אצל הצוות.   אפשר לעשות את זה עם מערך פיתוח הדרכה פנימי בארגון או להזמין הרצאות אורח לארגון בשלל נושאים כמו שיווק דיגיטלי, ניהול זמן, שיפור יכולות יומיומיות ועוד. ארגונים שרוצים להתקדם ולהקים מערך עובדים דינמי, מקצועי ויעיל, מפנים באופן תדיר משאבים לפיתוח העובדים שלהם. הם משקיעים במערך הדרכה מקצועי, מארגנים עבורם ימי עיון ייעודיים וחושבים בכל עת כיצד להפוך את העובד לבעל יכולות טובות יותר לטובת הארגון. אך אם בעבר ארגון ימי עיון ארוכים בהם "נדחסו" שעות ארוכות של ידע היו מספיקים, הרי שהיום העולם השתנה – וכאן בדיוק נכנס לתמונה עולם פיתוח הלומדות. במה מדובר? מה נכלל תחת התחום ומדוע כדאי ליישם זאת בארגון?

על קצה המזלג: מה זה פיתוח לומדות?

פיתוח לומדות או פיתוח הדרכה הוא מערך לימוד שלם – המונגש לקהל היעד באופנים שונים. תוכן שהועבר עד היום בצורת הרצאה ארוכה או ספרים עבי כרס, מועבר היום בצורה שונה, כזו שמעבירה את קהל היעד גם חוויית למידה. סרטוני למידה, למידה מתוקשבת, משחקי למידה וכדומה הם רק חלק ממערך פיתוח הדרכה

מיקרו למידה – מאקרו תועלת!

אנו מוצפים במידע כל הזמן. מידע אינפורמטיבי, שיווקי וגם כזה שנועד להרחיב את הדעת. בעולם כזה, בו ערוצי המידע מציפים אותנו כל הזמן, יש לחשוב כיצד להנגיש לעובדים בארגון מידע חדש ועדכני – מבלי להעמיס על עולמם המוצף בלאו הכי. סגנון הלמידה הקרוי מיקרו למידה לוקח בחשבון את הנחת היסוד הזו ומצרף אליה הנחת יסוד נוספת: אנשים נהנים לנהל את הלמידה שלהם וליישם אותה בזמן הנוח להם ביותר. יש סוגי לומדים שמעדיפים ללמוד דווקא בלילה, אחרים בדרך לעבודה, יש כאלה שדווקא בסופי השבוע מוצאים את ה"נחת" – אך ברוב המקרים, כמעט ללא יוצא מן הכלל, לומדים יעדיפו יחידות לימוד קצרות ומוגדרות. 

מיקרו למידה אוצרת בתוכה יחידות לימוד מוגדרות המאפשרות ללומד ללמוד מרחוק ולגשת אליהן מכל מקום ובכל זמן. הפלטפורמות המגוונות – הטלפון הנייד, המחשב בבית או המחשב המשרדי, מאפשרות ללומד להיחשף לחומר מכל מקום שירצה, האינטרנט כמובן משרת אותו באותו האופן והעובדה שמדובר ביחידות קצרות ואינטראקטיביות הופכת את חווית הלימוד ליעילה ונעימה יותר.

ישן בתוספת חדש – השילוב היעיל

על אף שהעולם מתחדש ומשתנה, הקשב מתקצר ואנו חשופים בכל עת לידע מציף – אין זה הזמן להספיד את שיטות הלימוד המסורתיות, להיפך. הן הוכיחו את עצמן כיעילות. התפיסה המשולבת לוקחת בחשבון את שיטת הלימוד הקלאסית – לימוד פרונטלי, ומשלבת אותה עם שיטות לימוד חדשניות יותר – אמצעים מתוקשבים, למידה בפלטפורמות שונות, משחקי למידה, סרטונים וכדומה. שיטה זו הוכחה כיעילה מאוד בעיקר עבור ארגונים גדולים בהם יש צורך לשתף ידע עם קבוצות גדולות. התפיסה המשלבת הופכת את המדריך לצינור מתווך בלבד, העובר בין הידע לבין הנלמד. באופן זה, המשלב, ניתן ליהנות מכל העולמות – גם לקבל אינדיקציה ולערוך בקרה על התקדמותו של כל לומד, וגם למקסם את אפקטיביות הלמידה.

 

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים