פרסום בפייסבוק

 

בעידן המדיה החברתית, אחת השאיפות הכי גדולות של מפרסמים ומשווקים דיגיטליים היא להפוך להיות ויראליים, כאשר הפלטפורמות החברתיות מעיפות את התכנים שלכם למעלה, יוצרות חשיפה אדירה שבשאיפה מתרגמת בהמשך להמרות בהתאם למטרות ולמשפכי ההמרה שלכם. אבל ויראליות הפכה כמובן ליותר ויותר קשה להשגה היום, בעיקר בפלטפורמות  הסושיאל המרכזיות, אז איך להפוך את הפוסט שלך לוויראלי?  נסביר על כך מיד.

כשאנחנו מדברים על פוסט פייסבוק שהופך ויראלי, מדובר עבור רוב המשווקים הדיגיטליים בגביע הקדוש של הפעילות שלהם במדיה חברתית, ובצדק כי באמת יש לזה משמעות אופרטיבית החורגת מגבולות המיתוג והחשיפה. ויראליות של פוסט פייסבוק היא הרבה שיתופים, הרבה תגובות לפוסט עצמו ולשיתופים שלו, הרבה לייקים ובאופן כללי הרבה שיח ותנועה שמקורם באותו פוסט שיצרתם והעליתם. פוסט ויראלי יכול להיות פוסט רגיל והוא יכול כמובן להיות פוסט ממומן – כאשר עליכם להבין כי היום קשה מאוד ליצור חשיפה אורגנית-חינמית אפקטיבית באמת. בסוף, פייסבוק רוצה לעשות כסף וקידום פוסטים ממומנים היא דרך מרכזית לכך.

 

המון תלוי בוויזו'אל!

מחקרים שניתחו מיליונים ומיליארדים של פוסטים בפייסבוק מוצאים שוב ושוב כי אחד האלמנטים שהכי משפיעים על ויראליות של פוסט היא האלמנטים הוויזואליים שלו. מה זה אומר, שהפוסט שלכם חייב לכלול תמונה מעולה ומושכת או קטע וידאו. רק טקסט או תמונה גנרית ולא טובה, פשוט לא יפיקו את הוויראליות שאתם כה מייחלים לה.

זה לא חייב להיות תמונה עם הפקה ענקית מאחוריה או סרטון יקר ומורכב להכנה, אבל בהחלט אלמנט ויזואלי ייחודי, מושך ואשר תורם לערך של הפוסט ולאטרקטיביות שלו מבחינת קהל היעד שאליו הפוסט פונה. הוויז'ואל היום חשוב לא פחות ולעיתים יותר מהטקסט, בייחוד בפלטפורמות החברתיות העמוסות במילא.

 

תהיו אישיים

מרכיב מהותי בהמון פוסטים ויראליים, כולל של חשבונות עסקיים כמובן, הוא שתוכן הפוסט הוא לא גנרי ובשפה "שיווקית" שקופה ומאוסה אלא הוא דווקא אישי יותר, בין אם אישי עליכם כמותג/עסק/חברה ובין אם אישי כלפי קהל היעד שלכם. פוסטים עם אלמנטים אישיים או אנושיים מייצרים יותר מעורבות, מרכיב קריטי להפיכת פוסט פייסבוק לוויראלי.

מה זה אומר לחשבון עסקי? סיפור על לקוח שפתרתם לו בעיה, משהו אישי-חברתי מגניב שקורה אצלכם בארגון, שינוי שאתם עושים בשוק הפעילות שלכם או לקהל היעד שלכם, פירוט "מאחורי הקלעים" של המותג שלכם, פוסט עם שאלה שגם המשתמשים שלכם שואלים את עצמם והפנייה לתשובה בתוכן שהכנתם, וכיוצא באלו.

 

עוררו רגש והקפידו להביא הצעת ערך אמיתית

בין אם הפוסט שלכם מיועד ליצור חשיפה ומיתוג עבור העסק שלכם ובין אם הוא מיועד לקדם מכירות או פעולה כלשהי מצד המשתמשים, כדי ליצור מעורבות ולהפוך את הפוסט שלכם לוויראלי בפייסבוק אתם חייבים לייצר תוכן המעורר רגש ואשר מביא הצעת ערך אמיתית, ברורה ופשוטה להעברה והבנה. רגש מפעיל אותנו, הוא מכניס אותנו פנימה ומייצר את אותה מעורבות ראשונית וקריטית לשיתוף, לייק או תגובה. הצעת הערך משאירה אותנו ומקדמת את הפוסט ואת הפעולה שאתם רוצים שהגולש יעשה.

מבחינת תוכן לפוסט ויראלי, התחילו בהערת רגש או משהו משעשע, המשיכו בעידוד סקרנות והעמקה במה שיש לכם להגיד או להציע והמשיכו בפאנץ' של הצעת ערך, קריאה לפעולה וכדומה. נשמע פשוט, אבל זה לא כל כך קל ליישום!

צריכים תוכן מעולה לאתר שלכם?

AD תוכן ומדיה מתמחה במתן פתרונות תוכן. בעזרת שירותי התוכן שלנו תוכלו לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש של GOOGLE וגם להגדיל את כמות הלקוחות שפונים אליכם דרך האתר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *