מחקר מילות מפתח הוא משימה קשה ומפרכת, יש האומרים אפילו משימה סיזיפית.
על מה מדובר? באתרים גדולים בתחום תחרותי – מחקר מילות מפתח עשוי לקחת זמן רב עד שנגיע למילות המפתח הנכונות לקידום – וגם במקרים אלו צפויים עוד שינויים במהלך הדרך.
מחקר מילות מפתח חייב לבחון את כל מילות המפתח הרלוונטיות והאפשריות לקידום. המחקר מתחיל ברשימת מילים ראשונית שלרוב נבחרת על ידי בעלי האתר.
הרשימה תורכב מהמונחים השמישים ביותר בתעשייה בה עוסק האתר. לדוגמה אתר העוסק בנושאי יום הולדת לילדים – ראוי שיכיר גם את השימוש בכיתוב יומולדת.

wordsשלב 1:הרחבת רשימת מילות מפתח שבידיכם:

באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל, או כלים כגון: wordtracker, keyword discovery, overture ואחרים.
בכלים אלה תוכלו להכניס את רשימת מילות המפתח הראשונית ולתת למנועי החיפוש להציע עבורכם שאילתות חיפוש נוספות.
בשלב זה אתם עתידים לקבל רשימת מילות מפתח עשירה מאוד – בתחומים תחרותיים תבדקו בשלב זה אפילו עשרות אלפי ביטויים(אתרים בחו"ל).

במקביל להצעות מנועי החיפוש ישנן דרכים נוספות לאתר מילות מפתח אופציונליות – הראשונה היא המתחרים שלכם.
האתרים המתחרים שלכם הם המקום הטוב ביותר עבורכם להתבונן ולחקור – למה להמציא את הגלגל אם ניתן ללמוד מאחרים?
וזה היופי באינטרנט – הסתכלו כיצד המתחרים שלכם מקדמים את האתר שלהם , למדו מה הפרמטרים שמוסיפים לאתר שלהם את הדירוג – ועשו כמוהם.
הסתכלו בכותרות העמודים ובנושאי המאמרים שנמצאים בדפי האתרים המתחרים – זוהי רשימה מצוינת של מילות מפתח עבורכם.
אם מדובר במוצרים, עדיף להתמקד במוצרים שנמצאים על המדף ולא אזלו מהמלאי, כמו כן מומלץ להתמקד במוצרים שמניבים את ההכנסה הגבוהה ביותר (פארטו).
אם עשיתם בעבר קמפיין ממומן בגוגל אדוורדס, למדו מה היו מילות המפתח שהניבו כניסות מרובות לאתר.
חשפו בשלב זה דרכים להגדיל את הזנב של המילים: למשל מילה כמו "יום הולדת" היא מילה מאוד תחרותית וקשה לקידום.
על כן, מומלץ לכם לשקול לחפש ביטויים ארוכים יותר וממוקדים יותר הקשורים למילה , כגון: יום הולדת לילדים, יום הולדת לגיל 30 וכדומה.
תתפלאו כמה אנשים מחפשים שאילתות ארוכות בשורת החיפוש שלהם.

שלב 2:ליטוש רשימת מילות מפתח:

זהו השלב שעליכם לבדוק לעומק כל מילה ומילה שרשמתם. הבדיקה הראשונית היא בדיקה כלכלית גרידא – היצע מול ביקוש.
עליכם לבדוק לגבי כל מילה כמה מתחרים יש עליה (באמצעות חיפוש בגוגל ובדיקת מספר התוצאות שעולה)- מול כמות ביקוש (באמצעות כלי מילות מפתח למיניהם).
בשלב זה תנפו מילים שלא יהיו כדאיות או מילים שהתחרות תהיה גבוהה מדי עליהם. חפשו את המילים השונות שמייצרות כניסה לאתרים מהתחום.
אתם יכולים להיעזר גם בכלי של Google insights for search לבדיקת עונתיות בחיפושים מסוימים.
למשל חיפוש על שידורי מונדיאל יהיה פעם ב- 4 שנים .

שלב 3: בחירת מילות מפתח

העבודה המתישה ביותר היא המחקר לגבי כל מילת מפתח. במאמר זה פירטתי בקצרה, אך מדובר במלאכה ארוכה , בה עליכם לבדוק לגבי כל מילה – את כל האתרים המובילים המתחרים עליה.
עליכם לנתח כל אתר ואתר למה הוא מצליח להיות בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש עם אותה מילה , והאם אותו אתר רלוונטי לאותה מילת חיפוש.
בחירת מילות המפתח חייבת להיות בביטויים ממוקדים ורלוונטיים בעלי כדאיות כלכלית גבוהה. חפשו את צורות היחיד והרבים למילות מפתח אלו,
חפשו ביטויי זנב ארוך שקל יותר לקדם, חפשו ביטויים משפת היומיום של הגולשים בתעשייה שלכם ולא ביטויים בשפה נאורה שאף אחד לא משתמש בה ביום יום.
בשלב ראשוני לא מומלץ להתחיל עם יותר מדי מילות מפתח לקידום ומומלץ להתחיל עם ביטויי זנב ארוך – שיהיו קלים יותר לקידום.

בהקשר זה חשוב לציין דגש חשוב נוסף – יש לבחור מילות מפתח שיש בהן כוונה ממשית של הגולש לרכישה.   מרבית מילות המפתח (על אף שחלקן קל יותר משמעותית לקידום)  הנם ביטויים בהם הגולש אינו ממוקד רכישה אלא ממוקד בקבלת מידע וכדומה.

עליכם להבין מהי כוונת הגולש ובהתאם לכך לבחור את מילות המפתח הנכונות לקידום וליצור עבורן את התוכן המתאים.  לעוד מידע בנושא – קראו כיצד ניתן להתאים את התוכן לכוונת הגולש

שלב 4: איתור דפי יעד עבור מילות מפתח:

לאחר שבחרתם את מילות המפתח שלכם, עכשיו עליכם לחשוב באיזה עמוד מהאתר שלכם להתמקד בכל מילת מפתח.
אם יש עמודים באתרכם שהם וותיקים וחזקים יותר כמו עמוד הבית למשל – אלו העמודים לשבץ בהם את מילת המפתח הראשית.
בדפי הקטגוריות והמוצרים ניתן לפזר את יתר מילות המפתח הראשוניות. חפשו דפים שקשורים טקסטואלית למונח שאתם רוצים לקדם.
לביטויים תחרותיים נדרש יותר מדף יעד אחד ויש לתקוף אותם בשלל כיוונים ודרכים. שבצו את מילות המפתח בכותרות העמודים, בתגיות ה- meta ובגוף המאמר.