בניית מערך קישורים איכותי אל אתר אינטרנט נחשבת משימת SEO ראשונה במעלה כבר כמה שנים טובות. אך לאור עדכוני אלגוריתם החיפוש של גוגל, עלייתן של הרשתות החברתיות והפיכת הרשת כולה לחברתית יותר, שיווק באמצעות תוכן איכותי הופך למשמעותי יותר ולאסטרטגיה המציעה יתרון על פני הטכניקות הוותיקות. לבניית קישורים עדיין יש חשיבות כמובן ויש לקחת זאת בחשבון בתהליך קידום איכותי ויעיל, אך מפרסמים ואתרים הרוצים להישאר מובילים, חייבים כיום להבין את חשיבותו של התוכן ולפעול בהתאם.
תרומת וערך התוכן הרבה יותר קלים למעקב מאשר קישורים
בפועל, קשה מאוד להעריך את התרומה הספציפית של קישור לאתר המקודם ובוודאי שאת הערך שלו לבעל האתר מבחינת המרות של לקוחות ויצירת הכנסות. לעומת זאת, תוכן הוא אמצעי שיווקי וקידומי שהרבה יותר קל לעקוב אחר ביצועיו. אפשר בקלות לדעת כמה קישורים התוכן יצר לאתר, כמה אינטראקציות חברתיות היו לו, כמה ביקורים והפניות, כמה תנועת חיפוש אורגנית התוכן יצר ואיזה ביטויי חיפוש השיגו דירוגים באמצעותו. חשוב מכך, הרבה יותר קל לראות כמה הכנסות התוכן יצר לאתר – השקעה של סכום X ביצירת התוכן ופריסתו ייצרה לנו הכנסות של XX.
התוכן הרבה יותר עמיד לעדכוני אלגוריתם
כל מקדם אתרים ובעל אתר שנפגע מעדכון פנדה או פינגווין האחרונים מבין את החשיבות של נושא זה ואת העובדה שגוגל מעדיפה מותגים. כך שבמקום להשקיע משאבים אדירים בזיהוי קישורים שלא הושפעו מעדכוני האלגוריתם או לבצע מהלך התאוששות סיזיפי לאחר הורדת דירוג בעקבות עדכון כזה, הסתמכות על תוכן איכותי כאמצעי קידום אתרים היא אסטרטגיה מועילה משמעותית. הימים של מרדף אחר אלגוריתם החיפוש של גוגל או איתור טקטיקת SEO חדשה הולכים ונעלמים. מקדמים ובעלי אתרים יראו יתרונות ותוצאות גדולים בהרבה בטווח הארוך בהיצמדות ליצירת תוכן רלבנטי, יעיל ואיכותי.
קידום טבעי בעזרת תוכן
במקום יצירת קישורים מלאכותיים, תשלום לאתרים אחרים על הצבת קישורים והשקעת משאבים רבים בניתוח קישורים – כתיבה של תוכן איכותי יוצרת בטבעיות קישורים לאתר, גולשים בוחרים להגיב לתוכן וליצור אינטראקציות עם האתר, הם משתפים את התוכן ברשתות חברתיות והקידום הרבה יותר טבעי ויעיל.
תוכן טוב עדיין זול יותר מבניית קישורים
נתחיל בעובדה ש- SEO מתחיל ביצירת אתר טוב. וכשאני אומר אתר טוב , אני מתכוון לבניית נכונה של היררכיית תוכן באתר ויצירת תכנים בעלי ערך לגולשים באתר.
עלויות תהליכי SEO קלאסיים ובניית קישורים הן עדיין יקרות יותר מאשר כותבי תוכן איכותיים, מה גם שיש שפע של כותבי תוכן וקופירייטרים מוצלחים בשוק – צריך כמובן לזהות את היצירתיים שמספקים תוכן המעודד תשומת לב חברתית.
כותבים ברי סמכא הם העתיד! הקשר לגוגל Authorship
דירוגי החיפוש מושפעים היום הרבה יותר מבעבר ממדיה חברתית, מגמה שרק צפויה לגדול עם השנים. מדיה חברתית היא בראש ובראשונה אנשים ואינטראקציות ביניהם – כך שמעבר למיתוג, עמוד פייסבוק וכדומה, האסטרטגיה החברתית של ארגון/אתר נקבעת גם עפ"י האנשים שעובדים בו. כאן נכנסת לתמונה תכנית גוגל Authorship, גוגל מבקשת לדעת יותר אודות האנשים שכותבים תוכן איכותי ברשת ובו בזמן לעודד אינטראקציה חברתית בין התוכן/הכותב לגולשים – כאשר גוגל מכירה את כותב התוכן ורואה בו מקור איכותי ובר סמכא, היא מדרגת אותו כמקור אמין ואיכותי יותר גם עבור הגולשים. כותב עם טביעת רגל חברתית גדולה ומשמעותית יותר, יחשב איכותי ורלבנטי יותר מבחינת גוגל ולכן התוכן שלו יקודם ביעילות לעומת טקטיקות אחרות.
עדיין לא ברור לגמרי איזו השפעה תהיה לתכנית גוגל Authorship על תוצאות החיפוש והדירוגים, אך בכל מקרה, ל- Authorship ולפעילות גוגל+ כבר יש השפעה מסוימת על תוצאות חיפוש מותאמות אישית. כך שבהחלט מומלץ ליצור תוכן איכותי, לקשר אליו פרופיל גוגל+ ולהפיץ את התוכן בהתאם.
זה כיף יותר וגם יעיל יותר!
בשורה התחתונה, תוכן עדיף על קישורים בקידום אתר מכיוון שזה כיף יותר לגולשים ולמקדמים עצמם, זה יעיל הרבה יותר בטווח הארוך וזהו בהחלט הכיוון שאליו הולכת גוגל – והרשת כולה למען האמת – מבחינת מדיה חברתית ומתן תוצאות ממוקדות ורלבנטיות יותר לכל גולש. אנשים מחפשים תוכן איכותי ובעל ערך מוסף, גולשים מאמינים הרבה יותר לתוכן של מישהו שהם מכירים ומעריכים וכל אתר ירוויח בטווח הארוך מאימוץ אסטרטגיה שכזו.