קטגוריות: מאמרים

כתיבת ספר דיגיטלי – האם זה שונה מהוצאת ספר המיועד להדפסה?

אנשים רבים חולמים לכתוב ספר ולהוציא אותו לאור. לרבים מאתנו יש רעיון שמסתובב בראש במשך הרבה זמן, ואנחנו מקווים שיום יבוא ונצליח להעביר את הרעיון הזה מהמחשבה למציאות, נשב שעות ארוכות ונכתוב אותו, ואז נוציא לאור ספר שהוא כולו שלנו (ואם אפשר – שיימכר במיליוני עותקים ויהיה הצלחה מסחררת…). אך הוצאת ספר לאור אינו תהליך פשוט או זול, ולכן צריך להבין היטב במה התהליך כרוך במידה ומחליטים להתחיל בו.

ספרים דיגיטליים בעברית הם אופציה מצוינת עבור אנשים המעוניינים להוציא לאור את כתב היד שלהם, תוך חסכון משמעותי (של משאבי זמן וכסף) בשלב ההדפסה הסופי. ספרים דיגיטליים הם ספרים לכל דבר, ויש לזכור זאת. הם אמנם אינם מודפסים ולא יוצאים לאור בצורה של עותק פיזי, אך הם איכותיים ומהנים באותה מידה – ואפילו יותר. אך קודם כדאי לעשות סדר ולהבין מהם בעצם שלבי הוצאה לאור סטנדרטיים, הנדרשים מהכותב בכל פעם שהוא רוצה להוציא כתב-יד שלו לאור – ולא משנה אם מדובר בכתב יד מודפס או דיגיטלי.

עשינו עבורכם סדר וריכזנו את השלבים העיקריים הרלוונטיים:

  • עריכה – ישנם מספר סוגי עריכה; לא מבצעים את כולם, אלא אחד או יותר בהתאם לסוג הספר:
  • עריכה ספרותית – בודקים האם יש צורך בהתאמה או שינויים של מבנה העלילה, או אפילו בניקוד.
  • עריכת לשון – תיקון שגיאות תחביריות או שגיאות כתיב (במידה ויש), בדיקה שיש פיסוק נכון ומתאים ואפילו השלמת מילים חסרות.
  • עריכת ספר עיון – ליטוש מבנה הספר והחלוקה שלו לפרקים ונושאים, וכן איתור תקלות כגון משפטים החוזרים על עצמם, פרקים שלא מתאימים לסדר הדברים ועוד. 
  • הגהה – זהו שלב שמגיע לאחר העריכה, ומטרתו לאתר את הפגמים, השגיאות והטעויות אשר התפספסו בשלב העריכה. זהו בעצם מעין ליטוש סופי, על מנת לוודא שהספר חף מטעויות ושגיאות. 
  • עיצוב ואיור – במידה ויש כאלה בספר (גם כריכה, למשל, דורשת עיצוב). שלב זה יכלול בדרך כלל גם את העימוד – חלוקת הספר לעמודים בצורה הגיונית ועל פי סדר הפרקים או הנושאים. 

אז מהו בעצם השוני העיקרי בין הוצאת ספר מודפס להוצאת ספר דיגיטלי?

השלבים הללו, כאמור, משותפים הן להוצאת ספר דיגיטלי והן להוצאת ספר מודפס – ויש לקחת זאת בחשבון במידה ומחליטים להוציא לאור כתב יד. הכותב צריך להחליט איזה תהליך יהיה יותר נוח עבורו, ועד כמה חשוב לו להדפיס ספר כעותק פיזי או פחות. ההבדל העיקרי הברור הוא, כמובן, שספר דיגיטלי – כשמו כן הוא – ניתן לקריאה על גבי מסכים (למשל – מסך מחשב נייח, לפטופ, מכשיר ייעודי לקריאה כגון קינדל וכדומה) – ולא כעותק פיזי. כלומר, כאשר מוציאים לאור ספר דיגיטלי – השוני יהיה בעיקר בתהליך הסופי הקשור להדפסת הספר, כריכתו הפיזית והפצת כמות העותקים (מעטה או רבה, לא משנה) לחנויות ולנקודות מכירה נוספות. 

יש לזכור יתרון נוסף של הוצאת ספרים דיגיטליים בעברית: מדובר בצעד אקולוגי, שכן באופן זה נחסכת כמות אדירה של דפים ונייר – דבר שללא ספק חוסך משאבים גם מהטבע, ושומר על הסביבה באופן ברור.

בנוסף – ספר דיגיטלי הוא דבר נוח מאד עבור הקורא הממוצע, שבעצם יכול לקחת אתו את הספר לכל מקום ולקרוא אותו ישירות מהמסך – מבלי שיתפוס מקום בתיק או יכביד עליו. 

צריכים תוכן מעולה לאתר שלכם?

חברת AD תוכן ומדיה מתמחה במתן פתרונות תוכן באינטרנט. בעזרת שירותי התוכן שלנו תוכלו לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש של GOOGLE וגם להגדיל את כמות הלקוחות שפונים אליכם דרך האתר.

אהבתם? שתפו!
צוות האתר

המאמר נכתב על ידי צוות אתר AD-MEDIA

מאמרים אחרונים

פיתוח אפליקציות

מתעניינים בפיתוח אפליקציה? ברוכים הבאים לתחום הכי לוהט בעולם! האפליקציה מהווה כיום את אחת הדרכים…

2 שבועות לפני

כך תבדקו מהם הקישורים שמובילים לאתר מסוים (וגם, למה זה חשוב?)

גם לאחר שמושלמת בניית אתר, והתוצאה היא בדיוק כפי שרציתם, מומלץ בחום להמשיך להקדיש לו…

3 שבועות לפני

מודעות שיחה בלינקדאין – LinkedIn convesation ads

לינקדאין ממשיכה לשדרג את מערכת הפרסום שלה (ועל הדרך להעתיק לא מעט מפייסבוק) וכעת משיקה…

4 חודשים לפני

איך לבנות משפך מכירה לקהל חדש באמצעות תוכן?

למציאת קהל היעד שלנו ברשת יש 2 תהליכים מרכזיים בעולם הפרסום: PULL ו-PUSH. PULL –…

6 חודשים לפני

עריכת תוכן SEO

תוכן איכותי ורלוונטי הוא חלק אינטגראלי וחשוב מאוד בכל תהליך קידום אתר בגוגל (SEO) וכפי…

7 חודשים לפני

כלים שימושיים לאנשי תוכן

כבר שנים שבקידום אתרים ושיווק דיגיטלי נהוג להשמיע את הטענה ש"התוכן הוא המלך". כאשר למעשה,…

9 חודשים לפני