עצרו!
האם התוכן באתר שלכם גורם לאנשים לפנות אליכם?
האם התוכן באתר ובקמפיינים שלכם מביא לקוחות ומכירות?
אם לא – כנראה שאתם עדיין כותבים ומזמינים תכנים שמיועדים לקידום של מילות מפתח.
אל תבינו אותי לא נכון, אין כל רע בקידום מילות מפתח – אך אם אתם רוצים תוכן איכותי שגם גורם לגולשים שלכם לבצע את הפעולה הנדרשת מהם – אתם צריכים כתיבה שיווקית!
על מנת שתוכן ייחשב מוצלח עליו לתת מענה ל-2 נקודות עיקריות:
1. ערך מוסף לגולשים – הגולש צריך להבין מה התועלות שהוא יקבל כתוצאה משימוש במוצר או בשירות שלכם.
2. הנעה לפעולה שתגדיל את רמת האינטראקציה של הגולשים ותגדיל את כמות הפניות וכמות הגולשים שהופכים ללקוחות!
איך כותבים תוכן שיווקי?
כתיבת שיווקית איננה משימה פשוטה ולרוב היא נעשית בעזרת אנשי מקצוע שונים כדוגמת קופירייטרים, שעוזרים ביצירת תוכן שיווקי אטרקטיבי לקוראים.
מטרת הכתיבה שיווקית היא קודם כל למשוך את עין הקורא ולבלוט בין כל יתר התכנים. להזכירכם, האדם הממוצע גולש על פני מאות עמודים שונים ביום, ורק על חלקם הוא טורח להישאר ולהתעניין. מה מושך את אותו קורא מזדמן?
בדרך כלל הפסקה הראשונית של המאמר – שהיא החשובה ביותר.
במסגרת כתיבה שיווקית ישנה חשיבות קריטית לפסקה הראשונה של המאמר. פסקה זו חייבת להיות בנויה בצורת תוכן שיווקי שיקרוץ לגולש המסוקרן.
הדוגמה הטובה ביותר שניתן להמחיש זאת היא באמצעות אתרי הסימניות ו/או ניוזלטרים:
אתרי סימניות כדוגמת שווה קריאה, חדש-HOT ואחרים, מציגים עבור הגולשים פסקת תקציר מתוך מאמר שמפורסם באתר כלשהו ברשת.
איכות התקציר המפורסם, הוא זה שיקבע כמה גולשים יצביעו על המאמר כאטרקטיבי ומעניין ושווה קריאה.
אנו יודעים שהגולש הממוצע אינו קורא את כל המאמר אלא למעשה סורק חלקים קצרים ממנו ועל כן חשוב שנעזור לו בבניית המאמר בצורה נכונה.
לאחר שהגולש נמשך לאתר , יש לבנות את המאמר שיהיה נוח לקריאה. הגולשים לא קוראים – הם סורקים את התוכן ולכן יש לבנות ולעצב את התוכן בצורת פסקאות עם כותרות משנה. מומלץ להדגיש משפט ראשון או ליצור כותרת לכל פסקה.
דרך אטרקטיבית נוספת היא ליצור מסך גלילה בראש המאמר, שמייצר קישורים להמשך המאמר בתחתית העמוד. כמו כן רצוי להוסיף קישור לחזרה לתחילת המאמר (במידה ומדובר במאמר ארוך).
כתיבת תוכן שיווקי עוזרת גם במיקוד הגולשים שפוקדים את האתר – לאחר קריאת הפסקה הראשונה יישארו אתכם הגולשים הפוטנציאליים בלבד שאכן קיבלו מענה הולם לשאילתה שהקישו בגוגל.
התוכן מתפקד למעשה כמעין סלקטור בכניסה למועדון המסנן את הקוראים, ומשאיר בסופו של דבר רק גולשים שפוטנציאליים לקנייה באתר שלכם.
גם בבניית האתר שלכם, עליכם לבנות את העמודים השונים כך שמצד אחד יציגו פסקה שיווקית שתקבל את הגולשים ותניע אותם לפעולה ומצד שני תספק מידע וערך לגולשים באותו נושא. הפסקה הראשונה חייבת לתת את המענה הנדרש ללקוח , כשלצדה רצוי להוסיף טופס פרטי צור קשר ו/או טלפון.
יתר המאמר משמש בעצם כמשקולת תוכן לקידום אתרים – על מנת לקדם את העמוד במילות מפתח מסוימות.