, ,

כמה תוכן אתם צריכים להעלות לאתר?

כמה תוכן צריך להיות באתר שלכם כדי להשיג תוצאות SEO טובות? בין אם אתם מקימים אתר חדש וראשון ובין אם אתם שואפים לשדרג אתר קיים ולשפר את הדירוג שלו בגוגל, זוהי ודאי שאלה שאתם שואלים את עצמכם. תוכן באתר הוא הבסיס לכל אסטרטגיית SEO שתיישמו באתר. התוכן, במובן זה, הוא הדלק המניע את גלגלי ה-SEO – מכאן שהשאלה כמה תוכן (כמה דלק) אתם צריכים להעלות לאתר, היא בהחלט שאלה חשובה ורלוונטית.

התשובה הקצרה – זה תלוי…

אם אין לכם זמן לקרוא עד הסוף (זה לא ארוך, תישארו איתנו עוד קצת), אז התשובה הקצרה לשאלה כאן היא שזה תלוי בעסק ובאתר שלכם. מצטערים, יודעים שזו תשובה קצת מבאסת ולא ברורה, אבל הרבה דברים ב-SEO הם כאלו מבחינת מספרים מוחלטים. כמות התוכן שצריך באתר לצרכי SEO משתנה מאתר לאתר – אתרים מתוגמלים על תוכן ייחודי, איכותי ואשר מתעדכן (גם מבחינת רלוונטיות וגם מבחינת תוספת תכנים) באופן שגרתי. יצירת דפים רק לצורך SEO, ללא ערך אמיתי לגולשים שלכם, תפגע בחוויית המשתמש וכך עלולה לפגוע בדירוג האתר.

התשובה היותר מפורטת – כמה תוכן צריך באתר?

מכיוון שכבר הבהרנו שכמות התוכן הנכונה באתר לצורך SEO משתנית בין אתרים שונים ובין פעילויות עסקיות/דיגיטליות שונות, עכשיו אפשר להיכנס לעומק ולנסות לתת תמונה יותר מלאה ומפורטת.

כך, אם אתם עסק קטן שמחפש לקוחות פוטנציאליים רק באזור הגיאוגרפי המצומצם שלכם, כנראה שאתר קטן עם 5-10 דפים שנשמרים רלוונטיים ומתעדכנים מעת לעת יספיק מבחינה זו (יחד עם תהליכי SEO חיצוניים לתוכן באתר עצמו). אם אתם אתר מסחר אלקטרוני הפונה ללקוחות מכל הארץ, תצטרכו יותר עמודי תוכן ולהעלות יותר תוכן חדש – בסביבות 10-30 עמודים עם תוכן איכותי, בעל ערך ומושקע.

אם אתם אתר עם קהל גולשים רחב מאוד, בתחום פעילות כלל ארצי ועם הרבה תחרות, תצטרכו אתר עוד יותר גדול מבחינת כמות התוכן והעלאה יותר סדירה ותכופה של תכנים חדשים ובעלי ערך לגולשים – אתרים כאלו יכולים להגיע למאות דפי תוכן לאורך זמן והם כמובן מורכבים יותר לניהול ופיקוח.

כלל אצבע שתוכלו לפעול לפיו הוא שאם האתר וקהל היעד שלכם קטן יחסית, אתם יכולים להסתפק במספר בודד של מאמרים בכל חודש. אתרים גדולים יותר ופעילים יותר מבחינת גולשים, נפחי פעילות ותחרות בהחלט יכולים להרוויח מהעלאה קבועה של תכנים חדשים ובעלי ערך לאתר.

האם יש דבר כזה יותר מדי תוכן?

כל עוד התוכן מקורי, בנוי בצורה טבעית ונכונה ומספק ערך אמיתי לגולשים באתר שלכם, אין בפועל הגבלה על היקף התכנים שאתם יכולים ליצור ולהעלות לאתר – לא מבחינת SEO לפחות. אין עונש של גוגל על "יותר מדי דפי תוכן", כל עוד הם משרתים מטרה, בנויים נכון ותורמים לחוויית המשתמש באתר. בכל מקרה, זכרו שהימים של יצירת שלל דפים עם דחיסה חסרת משמעות ואיכות של מילות מפתח, כבר מזמן עברו מן העולם ופשוט לא עובדים כך היום!

אלגוריתם החיפוש של גוגל מעדיף היום שימושיות ואיכות על פני ביטויי מפתח לכשעצמם, אז הכמות הנכונה של תוכן היא הכמות אשר שומרת על המשתמשים שלכם שמחים ופעילים. צרו תוכן איכותי ומקורי, צרו עמודי תוכן ספציפיים לשירותים, מוצרים ומיקומים ספציפיים וזה יעזור לקידום האתר שלכם ומתן ערך לגולשים.

צריכים תוכן מעולה לאתר שלכם?

חברת AD תוכן ומדיה מתמחה במתן פתרונות תוכן באינטרנט. בעזרת שירותי התוכן שלנו תוכלו לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש של GOOGLE וגם להגדיל את כמות הלקוחות שפונים אליכם דרך האתר.

אהבתם? שתפו!

מה יש לכם להגיד בנושא?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להוסיף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *