כמה תוכן אתם צריכים להעלות לאתר?

צוות האתר

ספטמבר 13, 2020

כמה תוכן צריך להיות באתר שלכם כדי להשיג תוצאות SEO טובות? כל כמה זמן כדאי להעלות מאמר חדש לאתר? בין אם אתם מקימים אתר חדש וראשון ובין אם אתם שואפים לשדרג אתר קיים ולשפר את הדירוג שלו בגוגל, זוהי ודאי שאלה שאתם שואלים את עצמכם. תוכן באתר הוא הבסיס לכל אסטרטגיית SEO שתיישמו באתר. התוכן, במובן זה, הוא הדלק המניע את גלגלי ה-SEO – מכאן שהשאלה כמה תוכן (כמה דלק) אתם צריכים להעלות לאתר, היא בהחלט שאלה חשובה ורלוונטית.

אז כמה תוכן כדאי להעלות לאתר?

התשובה הקצרה – זה תלוי…

אם אין לכם זמן לקרוא עד הסוף (זה לא ארוך, תישארו איתנו עוד קצת), אז התשובה הקצרה לשאלה כאן היא שזה תלוי בעסק ובאתר שלכם וגם במתחרים שלכם. מצטערים, יודעים שזו תשובה קצת מבאסת ולא ברורה, אבל הרבה דברים ב-SEO הם כאלו מבחינת מספרים מוחלטים. כמות התוכן שצריך באתר לצרכי SEO משתנה מאתר לאתר – אתרים מתוגמלים על תוכן ייחודי, איכותי ואשר מתעדכן (גם מבחינת רלוונטיות וגם מבחינת תוספת תכנים) באופן שגרתי. יצירת דפים רק לצורך SEO, ללא ערך אמיתי לגולשים שלכם, תפגע בחוויית המשתמש וכך עלולה לפגוע בדירוג האתר.

התשובה היותר מפורטת – כמה תוכן צריך באתר?

מכיוון שכבר הבהרנו שכמות התוכן הנכונה באתר לצורך SEO משתנית בין אתרים שונים ובין פעילויות עסקיות/דיגיטליות שונות, עכשיו אפשר להיכנס לעומק ולנסות לתת תמונה יותר מלאה ומפורטת.

כך, אם אתם עסק קטן שמחפש לקוחות פוטנציאליים רק באזור הגיאוגרפי המצומצם שלכם, כנראה שאתר קטן עם 5-10 דפים שנשמרים רלוונטיים ומתעדכנים מעת לעת יספיק מבחינה זו (יחד עם תהליכי SEO חיצוניים לתוכן באתר עצמו). אם אתם אתר מסחר אלקטרוני הפונה ללקוחות מכל הארץ, תצטרכו יותר עמודי תוכן / עמודי מוצר ולהעלות יותר תוכן חדש – בסביבות 10-30 עמודים עם תוכן איכותי, בעל ערך ומושקע.

אם אתם אתר עם קהל גולשים רחב מאוד, בתחום פעילות כלל ארצי ועם הרבה תחרות, תצטרכו אתר עוד יותר גדול מבחינת כמות התוכן אורך המאמרים שאתם כותבים והעלאה יותר סדירה ותכופה של תכנים חדשים ובעלי ערך לגולשים – אתרים כאלו יכולים להגיע למאות דפי תוכן לאורך זמן והם כמובן מורכבים יותר לניהול ופיקוח.

כלל אצבע שתוכלו לפעול לפיו הוא שאם האתר וקהל היעד שלכם קטן יחסית, אתם יכולים להסתפק במספר בודד של מאמרים בכל חודש – 1-2 מאמרים בשבוע. אתרים גדולים יותר ופעילים יותר מבחינת גולשים, נפחי פעילות ותחרות בהחלט יכולים להרוויח מהעלאה קבועה של תכנים חדשים ובעלי ערך לאתר.

האם יש דבר כזה יותר מדי תוכן?

כל עוד התוכן מקורי, בנוי בצורה טבעית ונכונה ומספק ערך אמיתי לגולשים באתר שלכם, אין בפועל הגבלה על היקף התכנים שאתם יכולים ליצור ולהעלות לאתר – לא מבחינת SEO לפחות. אין עונש של גוגל על "יותר מדי דפי תוכן", כל עוד הם משרתים מטרה, בנויים נכון ותורמים לחוויית המשתמש באתר. בכל מקרה, זכרו שהימים של יצירת שלל דפים עם דחיסה חסרת משמעות ואיכות של מילות מפתח, כבר מזמן עברו מן העולם ופשוט לא עובדים כך היום!  המטרה כאן היא איכות ולא רק כמות.

אלגוריתם החיפוש של גוגל מעדיף היום שימושיות ואיכות על פני ביטויי מפתח לכשעצמם, אז הכמות הנכונה של תוכן היא הכמות אשר שומרת על המשתמשים שלכם שמחים ופעילים. צרו תוכן איכותי ומקורי, צרו עמודי תוכן ספציפיים לשירותים, מוצרים ומיקומים ספציפיים וזה יעזור לקידום האתר שלכם ומתן ערך לגולשים.

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים