מתכנן מילות מפתח – כלי מחקר מילות מפתח בגוגל

אם הגעתם לפה כי אתם לא רואים יותר מספרים המציגים את כמות המחפשים כל ביטוי בגוגל – כנראה שאתם מחפשים לעשות מחקר מילות מפתח וגוגל לקחו לכם את הגישה למידע הרצוי.

נכון , זה לא כיף, וכתבתי בדיוק בשביל זה פוסט אחר עבורכם שתוכלו למצוא בקישור הבא:  ככה עושים מחקר מילות מפתח כיום

אם אתם עדיין פה, בואו נלמד איך משתמשים בכלי מתכנן מילות מפתח של גוגל:

לאלו שקשה להם עם הרבה טקסט, מוזמנים לצפות בסרטון:

מתכנן מילות המפתח, למעשה משלב בין שני כלים שהתרגלנו לעשות בהם שימוש בנפרד:

  • כלי מילות המפתח של גוגל – ששימש את כולנו לבדיקת הביקוש (כמות החיפושים) אחר ביטויים שונים בגוגל מדי חודש
  • מעריך התנועה – הכלי שנועד להעריך כמה נשלם עבור כל קליק בקמפיין שנעשה בגוגל אדס.  כלי זה מתבסס על גודל תקציב וכמובן מילות המפתח שנרצה להופיע בהן.

 גוגל איחדו בין השניים ויצרו את "מתכנן מילות המפתח" – Keyword Planner

גוגל נמצאת בשנה מרובת שינויים, כשבין היתר השתנה כל ממשק העיצוב ועברנו מגוגל אדוורדס לגוגל אדס.

במאמר זה נסקור עבורכם את השינויים ודרכי השימוש בכלי מילות המפתח של גוגל.

 

 

מחקר מילות מפתח באמצעות מתכנן מילות המפתח – שלב אחר שלב:

בשלב ראשון עליכם לחפש בגוגל:  מתכנן מילות המפתח

היכנסו לתוצאה הראשונה (מתוך ממשק הקמפיינים של גוגל אדס). תצטרכו להיכנס עם שם המשתמש והסיסמה של חשבון הגוגל/ג'ימייל שלכם.

בכניסה ראשונית לקמפיין, יוצג לכם תפריט ראשוני, שיוביל אתכם שלב אחר שלב מחיפוש מילות המפתח ועד הזנתן במסגרת קמפיין הגוגל שלכם.

בשלב הבא גוגל תכניס אתכם לוויזארד הקמת קמפיין, במידה ואתם מעוניינים רק לגשת לכלי מתכנן מילות המפתח – בחרו באופציה "חשבון גוגל אדס חדש"

בשלב הבא, דלגו על בחירת המטרה העיקרית של הפרסום והקליקו על הקישור בחלק התחתון של המסך:  "מעבר למצב מתקדם"

גם בשלב הבא, גוגל תבקש מכם לבחור יעד לפי יוגדר הקמפיין שלכם.

גם בשלב זה – דלגו ובחרו "ליצירת חשבון בלי ליצור קמפיין"

כעת עליכם:

  1. לאשר את פרטי העסק: ארץ חיוב, אזור זמן, מטבע  (לא ניתן לשנות בהמשך הגדרות אלו)
  2. להיכנס לחשבון (יציאה לסיור בחשבון)

 

רק עכשיו תוכלו לבחור להיכנס לכלי "מתכנן מילות המפתח / Keyword planner" – תחת תפריט כלים (TOOLS)

שימוש בכלי מתכנן מילות המפתח בגוגל:

  1. מצא מילות מפתח – באופציה זו תוכלו להזין עד 10 מילות מפתח, לקבל מידע כמה גולשים מחפשים כל ביטוי ועל הדרך לקבל מגוגל הצעות והמלצות לביטויים נוספים שלא חשבתם עליהם.
  2. קבלת נפח חיפוש ותחזיות – אופציה זו תאפשר לכם לקבל נתונים ומידע לגבי כמות חיפושים רק עבור הביטויים שתזינו – ללא הצעה לביטויים נוספים מגוגל.

אני אוהב לקבל רעיונות מגוגל ולכן אני בוחר באפשרות של "מציאת מילות מפתח".

שימו לב להגדיר את מדינת היעד והשפה בה אתם רוצים לבצע את הבדיקה.

תקפידו לחפש במדינה הנכונה ובשפה הנכונה:

כעת ייחשפו בפניכם כמות המחפשים של כל ביטוי שהזנתם.

בנוסף, גוגל תציע ותראה לכם כמות חיפושים לביטויים רלוונטיים נוספים.

שימו לב!  בצילום המסך הבא תוכלו לראות נתונים מספריים המציגים מספר קבוע – נתונים אלו יוצגו אך ורק בחשבונות פעילים שמפרסמים ומשקיעים כסף בגוגל אדס.

בחשבונות לא פעילים, יוצגו לכם נתוני טווחים בלבד.    בכל מקרה מדובר באומדנים שצריך לקחת בעירבון מוגבל, אך המטרה כאן היא לזהות את הביטויים שיש להם פוטנציאל גבוה של תנועת גולשים.

לצערי בישראל כמות החיפושים למרבית הביטויים אינה גבוהה ונעה סביב כמה מאות חיפושים בחודש.

עמודת תחרות: מתייחסת לקידום ממומן בלבד, אין כאן התייחסות לתחרות האורגנית (SEO) על אותו ביטוי.

שימו לב שבנוסף ניתן לקבל הערכה של עלות משוערת לקליק באותו ביטוי.

במידה ותרצו להוסיף את מילות המפתח שבחרתם לתכנית הקמפיין שלכם בגוגל אדס או שתרצו להוריד את המילים הנבחרות לקובץ EXCEL – תוכלו לסמן את המילים הרצויות וללחוץ על "הוספת מילות מפתח" בתפריט העליון.

בשלב הבא, תצטרכו לוודא שאתם על "מילות מפתח" ומציגים "ערכים היסטוריים" – רק כך תוכלו להוריד את מילות המפתח שבחרתם לקובץ EXCEL.

במסך זה תוכלו להוריד את המילות המפתח בהקלקה על החץ בתפריט העליון (מסומן בירוק בצילום המסך)

שימו לב שתוכלו במסך זה גם לקבל נתוני חיפושים לפי פילוח חודשי ולפי הבחנה בין חיפושי מובייל לחיפושי דסקטופ.

לאחר בחירת מילות מפתח – מגיע שלב בדיקת המתחרים והתחרות על מילות המפתח. 

בהמשך, יש להטמיע את מילות המפתח שנבחרו במסגרת דפי נחיתה באתר.

זאת תוכלו ללמוד בפוסט בנושא:  היררכיית תוכן באתר

דגשים נוספים:  אופטימיזציה באמצעות היררכיית אתר

ואם כבר הגעתם עד לכאן  – נשמח אם תפרגנו ותשתפו גם לחברים שלכם.

צריכים תוכן מעולה לאתר שלכם?

חברת AD תוכן ומדיה מתמחה במתן פתרונות תוכן באינטרנט. בעזרת שירותי התוכן שלנו תוכלו לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש של GOOGLE וגם להגדיל את כמות הלקוחות שפונים אליכם דרך האתר.

אהבתם? שתפו!
אנידור חקק

אנידור חקק, מנכ"ל AD תוכן ומדיה, המספקת שירותי כתיבת תוכן, מנכ"ל היידה דיגיטל - המספקת שירותי שיווק באינטרנט. מהנדס תעו"נ, בלוגר ומרצה על קופירייטינג, קידום אתרים, מדיה חברתית.

צפה בתגובות

  • מאמר נפלא אנידור,

    נשאלה האמיתית היא כמה מדוייק הכלי הזה? וכמה באמת הוא משקף את התנועה שתגיע לאתרים הממוקמים במיקומים מובילים?
    ושאלה מהותית נוספת היא מתי תכתוב לי מאמר נפלא שכזה?

    • תודה גבר
      בכל הקשור לכלי מילות מפתח, תמיד אמרתי שצריך לקחת אותו בעירבון מוגבל.
      אם כי גוגל הודו שהכלי הקודם היה פחות מדויק וכעת הכלי יכלול גם נתוני חיפושים מהמובייל וטאבלטים וכדומה... להגיד לך שזה אמין במאה אחוז.. לא! אבל בהחלט זה קרקע טובה לבדיקת כדאיות לביטוי X מול ביטוי Y.
      בכל מקרה לקמפיינים של אדוורדס נראה לי שזה עתיד לעשות את החיים טובים יותר

  • שלום אנידור ותודה על ההסברים צעד-אחר-צעד לעבודה עם keyword planner.
    מהי ההצדקה, לדעתך, להשתמש בשירות הכפלת מילות המפתח כאשר ישנה אפשרות להשתמש בסימן פלוס, למשל +חולצה +צהוב הביטוי הזה אמור להציג את המודעה לפני כול מי שבביטוי החיפוש שהקליד היתה המילה חולצה וגם המילה צהוב, לא משנה הסדר, ביחיד וברבים, כולל שגיאות כתיב.
    אשמח לשמוע את אבחנתך

    • מה שלומך?
      השימוש במכפלות נועד לדעתי יותר בשביל תכנון הקמפיין על מנת שלא נשכח שום קומבינציה.
      אני בהחלט מכיר ומעודד את השימוש באופרטור + (אם כי קראתי ושמעתי במספר מקרים שהוא לא אפקטיבי תמיד),
      בכל מקרה השימושים הם קצת שונים בייעוד שלהם. בעוד השימוש ב + נועד להדגיש אילו מילים חייבות להופיע בעת התאמה רחבה בקמפיין, במקרה זה יותר מדובר במערך תכנון הקמפיין ובבניית קבוצות המודעות ומילות המפתח.. ברגע שישנם מספר פרמטרים (עד 3 עמודות בכלי החדש) נוכל לחסוך זמן יקר וקבצי EXCEL ולבחון מיידית את כל ההתאמות ולקבל עליהן אומדנים. מדובר פה בחיסכון משמעותי בזמן לדעתי

  • מאמר מצוין. עזר לי להתמצא עם הכלי החדש.
    אבל השאלה היא מה קורה אם אני פשוט רוצה לחפש כמויות חיפושים לביטוי ספציפי ולפי התאמה ספציפית, מה אז עליי לעשות? הכלי החדש נותן לנו הערכה לפי "מונח" שהזנו (בלי התייחסות למונח והתאמת חיפוש ספציפיים), או שאנחנו מקבלים צפי חשיפות. כל אלו, כאמור, רלוונטיים לקמפיין ממומן, אבל מה עם התכנון האורגני?
    כרגע אני פשוט הולך לכלי מילות המפתח הישן, אבל מה יקרה כשיורידו אותו?

    • הי יורי
      אין כל בעיה לחפש עדיין כמויות חיפושים לביטוי ספציפי.
      שים לב שלאחר ביצוע החיפוש לביטויים - שאתה על לשונית של "רעיונות למילות מפתח" ולא על "רעיונות לקבוצות מודעות".. זו התמונה השמינית בפוסט זה.
      מקווה שעזרתי
      בהצלחה

  • אנידור, אחלה של מדריך יד ביד עם הגולש.
    אני בטוח שיהיו הרבה מאוד אנשים שיעזרו בו בעתיד.

  • מדריך מעולה!
    קיצרת לי את הדרך וחסכת לי הרבה התעסקות כדי להבין טוב יותר קת הכלי.

    • שמח שיכולתי לעזור
      אשמח לשמוע תובנות ורשמים נוספים אודות הכלי במידה ויש.

  • כרגיל, מאמר מצוין כתוב בצורה ברורה ורהוטה- תודה רבה אנידור.
    האמת היא שהכלי לא שונה בהרבה מהכלי הקודם אלא אולי באמת טיפה יותר מדויק ומכוונן על תוצאות מדויקות ולא נרחבות שיכולות לבלבל את מי שאינו בקיא בגוגל אדוורדס.
    אישית, קשה לי להתחבר אליו מכיוון שהוא מאוד טכני ופחות אינטואיטיבי כמו הכלי הקודם, אבל אני מניח שעם הזמן גם נתרגל אליו וגם גוגל בעצמם ישפרו אותו.
    מישהו אמר דיוק???? יש לגוגל המון מיסוך ויצירות של הטעיות בביטויים מסוימים, ככה שקשה לדעת עד כמה הכלי הזה מדויק. בגדול, מאמין שאמור לענות על הצרכים הפרסומיים של המשווקים באדוורדס :)

    תודה על המאמר הנפלא שלך, למדתי ממנו המון.
    אבישי

  • מאמר בעל ערך מוסף למקדמי אתרים , נעזרתי בו על מנת להתחיל לבצע מחקר מילות מפתח ראשון לאחר העלמות "כלי מילות המפתח" הישן ... ושאלה : כאשר אני מחפש רעיונות למילות מפתח וכן את כמות החיפושים המדוייקת שלהם תוך שימוש בעמודת "רעיונות למילות מפתח" ואני מבצע מיון על עמודת "ממוצע חיפושים בחודש" לדוגמא מהגדול לקטן אינני רואה את כל התוצאות בעמוד אחד ואין לי מושג איך לגלול מטה או איך להגיע לשאר התוצאות ... אשמח לתשובתך, מודה מראש

    • הי דני
      אם כוונתך לצפות בכל המילים שבחרת בקמפיין מהגבוה לנמוך - לא מכיר דרך לעשות זאת ישירות מהכלי
      אני תמיד מוריד את כל המילים הנבחרות לקובץ EXCEL ואז ממיין מגדול לקטן

      • אנידור שלום,
        תודה על תשובתך המהירה. קצת לא הגיוני שלא ניתן לגלול , בכל מקרה תודה על הפתרון שהצעת לי :-)

מאמרים אחרונים

15 דברים שאתם צריכים לבדוק לפני בניית אתר לעסק

בשעה טובה החלטתם להקים אתר חדש לעסק שלכם. בניית אתר היא תהליך מורכב וחשוב שכרוך…

9 שעות לפני

כמה תוכן אתם צריכים להעלות לאתר?

כמה תוכן צריך להיות באתר שלכם כדי להשיג תוצאות SEO טובות? בין אם אתם מקימים…

2 שבועות לפני

פיתוח אפליקציות

מתעניינים בפיתוח אפליקציה? ברוכים הבאים לתחום הכי לוהט בעולם! האפליקציה מהווה כיום את אחת הדרכים…

2 חודשים לפני

כך תבדקו מהם הקישורים שמובילים לאתר מסוים (וגם, למה זה חשוב?)

גם לאחר שמושלמת בניית אתר, והתוצאה היא בדיוק כפי שרציתם, מומלץ בחום להמשיך להקדיש לו…

2 חודשים לפני

מודעות שיחה בלינקדאין – LinkedIn convesation ads

לינקדאין ממשיכה לשדרג את מערכת הפרסום שלה (ועל הדרך להעתיק לא מעט מפייסבוק) וכעת משיקה…

6 חודשים לפני

איך לבנות משפך מכירה לקהל חדש באמצעות תוכן?

למציאת קהל היעד שלנו ברשת יש 2 תהליכים מרכזיים בעולם הפרסום: PULL ו-PUSH. PULL –…

7 חודשים לפני