טמבלר – Tumblr

אנידור חקק

נובמבר 18, 2012

עליית המדיה החברתית, פיתוחים טכנולוגיים באינטרנט והחשיפה ההולכת וגוברת של כולנו לרשת – בחיבור תמידי מהבית, מהסארטפון ומהטאבלט – אפשרו ומאפשרים לאנשים מכל הסוגים וללא הכשרה אינטרנטית-טכנולוגית ליצור תוכן ולהיות שותפים באינטרנט העולמי. פלטפורמות של בלוגים קיימות כבר זמן רב ברשת, הן מאפשרות לכל אחד ליצור תוך דקות אתר משלו ולהעלות תכנים, הגיגים, תמונות וכיוצא באלו לרשת. עבור עסקים ובעלי אתרים מדובר על תחום מרתק, דינמי ובעל יכולות מהותיות לשפר את הנראות והנוכחות האינטרנטית. במובן זה, העלייה המטאורית בהצלחה של פלטפורמת הבלוגים טמבלר (tumblr) היא דוגמא טובה לכלי שאפשר וראוי לנצל.

אתר טמבלר נוסד בשנת 2007. במהותו הוא מאפשר לכל אחד להעלות לרשת תמונות, טקסטים, קישורים, מוסיקה, וידאו וכן הלאה. המשתמשים באתר יכולים להתאים אישית הכול, החל מצבעים ועד הדוגמאות שעל פיהן עמוד הטמבלר שלהם מעוצב. כיום, טמבלר כולל מעל 80 מיליון בלוגים, יש בו מעל 35 מיליארד פוסטים ונתון ה-PageView החודשי של הפלטפורמה כולה עומד על מעל 17 מיליארד דפים. השימוש הכי פופולארי של פלטפורמת טמבלר הוא למעשה ויזואלי – פרסום תמונות שונות ומגוונות. כך שזהו הייחוד של פלטפורמת הבלוגים הזו על פני ניהול בלוג בפלטפורמות אחרות.

פשטות הקמה וקהל הולך וגדל

שיווק במדיה חברתית הולך וצובר תאוצה מבחינת עסקים ואתרים והן מבחינת החשיבות של אינטראקציות חברתיות עם הגולשים לבניית קישורים ולקידום בגוגל בכלל. לכן פעילות שיווקית ועסקית במסגרת פלטפורמת טמבלר היא בהחלט אפיק שראוי לשקול ולבחון בחיוב.

יתרון מהותי של האתר הוא פשטות ההקמה של אתר Tumblr, תוך דקות ספורות אפשר להיות באוויר, להעלות תכנים ולהגדיל חשיפות דרך פרסום בפייסבוק – בעמוד האתר/העסק למשל – ואמצעים אחרים. כמו כן, הקהל המגיע לטמבלר הינו מאוד מעורב ופעיל, כך שיש ביקוש לתכנים איכותיים ורלבנטיים.

שלבים ראשונים

תחילת התהליך של ניהול בלוג טמבלר כוללת הרשמה זריזה, בחירת סיסמא ושם לבלוג – כאשר השם יהיה במבנה כזה: www.xxxxxxx.tumblr.com (כאשר ה-xxxxxxx הוא שם האתר הנבחר). אי אפשר לארח את הבלוג על גבי הדומיין של האתר המקודם עצמו, אך כן ניתן לשלם עבור שם דומיין מותאם אישית – על פי שם האתר המקודם עם תוספת בלוג או כל פרמטר אחר.

כעת מתאימים אישית את הבלוג, טמבלר מאפשר לבחור צבעים, דוגמאות עיצוב, פונטים ועוד. מעלים תמונה עליונה ותמונת פרופיל ומוסיפים טקסט מתאים לחלק האודות.

סוג התכנים

ניהול בלוג טמבלר מהווה במידה רבה אמצעי שיווקי ומיתוגי משלים לפעילות בפייסבוק. התכנים הם ברובם פשוטים, קצרים יחסית וכוללים שפע של מרכיבים ויזואליים. בטמבלר אין מאמרים ארוכים ומתישים אלא תכנים קלילים, כיפיים ומעודדים את הגולש לעקוב אחר הבלוג ו/או ליצור אינטראקציה עם האתר עצמו העומד מאחורי הבלוג.

7 סוגי תכנים להעלאה לעמוד טמבלר:

  • טקסט: קטעים קצרים, הצעות מיוחדות והודעות מיוחדות.
  • תמונה: תמונות של מוצרים, אנשי הצוות של העסק, שימוש מיוחד במוצר וכל תמונה רלבנטית ואיכותית אחרת – אפשר להעלות סט של תמונות או רק אחת בודדת.
  • ציטוט: שורה אחת, איכותית ומלאת עצמה, שהעוקבים אחר האתר חייבים לשמוע.
  • קישור: לעמוד מעניין או רלבנטי לפעילות האתר המקודם או פשוט משהו מגניב שחייבים לשתף…
  • צ'אט: העלאה של שיחה מצחיקה, חשובה או רלבנטית עם לקוח או גולש באתר למשל.
  • אודיו: אפשר להעלות קטעי מוסיקה או הקלטות קוליות שונות.
  • וידאו: קטעי וידאו הקשורים לפעילות האתר המקודם, וידאו רלבנטי או סרטונים בהפקת העסק עצמו.

פשוט לוחצים על סוג המדיה שרוצים להעלות לבלוג טמבלר ומשם התהליך מאוד פשוט ואינטואיטיבי. הכוונה בפעילות על גבי טמבלר צריכה להיות יותר מאשר דחיפה של המוצר או השירות שהאתר עצמו מציע, אלא יצירת סגנון ייחודי ואמירה שונה שתגרום לגולשים לעקוב אחר הפעילות – פעילות מיתוג ושיווק המתאימה לעידן המדיה החברתית.

לתחזוקה קלה של בלוג טמבלר עסקי אפשר גם להעלות תכנים ועדכונים דרך אפליקציה לסמארטפון, אפשר לעדכן דרך מייל ואפילו לסנכרן צילומי אינסטגרם יצירתיים עם הבלוג הוויזואלי של האתר בפלטפורמת הבלוגים המצליחה. שיווק במדיה חברתית הוא חלק מהותי מהצלחה אינטרנטית, נוכחות בטמבלר בהחלט יכולה לסייע למטרות של אתרים ועסקים רבים.

נכון להיום טמבלר מצליחה בעיקר בארה"ב ובארץ עדיין לא הפכה לפלטפורמה פופולארית.  עם זאת מדובר בפלטפורמה חזקה ומומלץ לשקול פתיחת בלוג בטמבלר כחלק ממאמצי הקידום לאתר שלכם.

במהלך 2013 נרכשה טמבלר על ידי יאהו וכעת בוחנים בתעשייה האם רשת הבלוגים תישאר אטרקטיבית או שמא תיבלע בשיממון של יאהו…

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים