כתיבת בלוגים | ניהול בלוגים

אנידור חקק

אוקטובר 27, 2011

מאז שנושא שיווק באינטרנט החל יותר ויותר לתפוס מקום של כבוד בכל הקשור לקידום אתרים – החל גם זינוק משמעותי בתחום ניהול בלוגים. היום ללקוחות שלכם חשוב להיות הרבה יותר קרובים אליכם וזו אחת הסיבות העיקריות לכך שישנה חשיבות מכרעת לשירותי כתיבת בלוגים.

בחירת פלטפורמה עבור ניהול בלוגים

זה לא סוד שהזמן שלכם בתור בעלי עסק ובעלי אתרים באינטרנט, אינו תמיד מאפשר לכם להתעסק זמן רב בניהול רשת חברתית או ניהול של מספר בלוגים במקביל. לכן, עליכם לבחור בלוג אחר או שניים – אותם תנהלו באופן שוטף.

ישנם 2 סוגים עיקריים של בלוגים:
בלוג קהילתי – בלוגים כמו the marker cafe או בלוג של "תפוז". בלוגים אלו בעלי קהילת גולשים רבה ומאוד מזמינים לכותבי בלוגים חדשים.

בלוג חצי קהילתי – בלוגים כמו blogger של גוגל או בלוגים של wordpress . בלוגים אלו בעלי קהילה מצומצמת של גולשים אך ייעודיים לקידום אתרים.

כותב בלוגים – בלוג מול בלוג – מה ההבדלים?

הבלוגים העיקריים שמנהלים את מירב הגולשים בארץ – הם הבלוגים של קפה דה מארקר והבלוג של תפוז. הבלוג של רשת דה מארקר מארח מדי יום למעלה מ- 50,000 גולשים בממוצע בגילאי 20+. הקהילה נחשבת לפתוחה לקבלת כותבי בלוגים חדשים, ונותנת לגולשיה בעיקר מענה של ניהול בלוגים או דיונים בקהילות. הבלוג של תפוז לעומתו, מארח קרוב ל- 80,000 גולשים ביום וייעודי לכל הגילאים. הרשת של תפוז קיימת כבר זמן רב ונחשבת לסגורה יחסית לקבלת כותבי בלוגים חדשים. בתפוז הגולשים מחולקים לפי קומונות ומומלץ לכם להתחבר לקהילות לפני שאתם מתחילים בשיווק ויראלי.

כתיבת בלוגים

כתיבת בלוגים שונה במהותה ובתכליתה מכתיבה רגילה של תוכן ומאמרים.

כתיבת בלוגים אמנם נעשית בצורת תוכן שיווקי אך היא הרבה יותר אישית.

כמה דגשים חשובים על כתיבת בלוגים:

  • מדיה חברתית זו עבודה שאורכת זמן, עליכם להתחבב על הגולשים שלכם , להכיר אותם וליצור אתם אמון.
  • השתתפו בקהילות ובפורומים שונים שקשורים לתחום שלכם – הלקוחות שלכם יגיעו משם.
  • אל תתנפלו על הגולשים, מי שינסה לשווק מיד – ישרוף את השם שלו ולא יתייחסו אליו.
  • אם לא תשימו קישור / לינק מהפוסט שלכם – איבדתם את כל החשיבות של הבלוג – המשיכו את המומנטום שלו וייצרו קישור לאתר שלכם.
  • היזהרו במה שאתם כותבים – אנשים שלא מכירים אתכם עלולים לקבל עליכם רושם מוטעה.
  • אם הבעתם דעה בנושא שנוי במחלוקת – הגולשים שמתנגדים לדעה שלכם כבר לא יהיו לקוחות שלכם.
  • נקודה חשובה נוספת: אין אינטונציה בבלוגים – לא תמיד מבינים את מה שאתם כותבים ולא יודעים אם רשמתם משהו כהומור. הוסיפו סמיילי או רגש כלשהו.
  • אל תחנכו את הגולשים שלכם, אל תטיפו להם – היו ניטראלים והתנהלו בגובה העיניים. נסו להוסיף סיפורים אישיים מדי פעם לחבר אותם אליכם.

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

יוני 1, 2025

GOOGLE AI STUDIO – כלי בינה מלאכותית של גוגל

השוואה דיפ ריסרץ' - מחקר מעמיק

מאי 27, 2025

השוואת Deep research של מודלי שפה: ג'מיני, ChatGPT, קלוד, גרוק ופרפלקסיטי

עריכת תמונות עם בינה מלאכותית

אפריל 30, 2025

עריכת תמונות בעזרת גרוק, ג'מיני + Google AI Studio

Microcopy

אפריל 14, 2025

מיקרו קופי- מה זה ואיך עושים את זה נכון?

מרץ 28, 2025

כתיבת פרומפטים מנצחים ב-ChatGPT + תבניות לשימוש

דאלי יצירת תמונות בינה מלאכותית

פברואר 27, 2025

מדריך שימוש ב- DALL-E – כלי יצירת תמונות של open ai

איור משרדי

מה זה CPT ו-ACF בוורדפרס ואיך זה עוזר לנו לנהל את התוכן באתר?

Perplexity

ינואר 16, 2025

פרפלקסיטי – Perplexity – מנוע חיפוש ומחקר בשילוב AI

AI

דצמבר 14, 2024

יצירת אינפוגרפיקות בעזרת בינה מלאכותית

כתיבת תוכן

אוקטובר 29, 2024

מדריך כתיבת תוכן B2B

אוקטובר 28, 2024

גוגל נוטבוק – NotebookLM – העוזר האישי לניתוח קבצים ויצירת פודקאסט מכל קובץ

ספטמבר 17, 2024

אימון מודל LORA עצמי במודל FLUX ליצירת תמונות ריאליסטיות

כתיבת תוכן

יולי 30, 2024

רעיונות ליצירת תוכן איכותי באתר

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי