כולנו מכירים את הרגע שבו אתה גולל את הפיד בפייסבוק ונעצר רק ברגע שישנו תוכן ויזואלי, אתה לא שונה משאר החברים שלך. למעשה כ-90% מהתוכן המועבר למוח הוא חזותי, אנו בהחלט נמצאים בעידן בו התוכן הוויזואלי הרבה יותר "מושך" מאשר עוד מודעת טקסט. תוכן הוא מזמן לא רק המילה הכתובה – תוכן כיום מתייחס גם לסרטונים, אינפוגרפיקות, חידונים (כמו פלייבאז), משחקים ועוד.
בעת גלישה באינטרנט האדם הממוצע רואה רק כ-20% מהטקסט, וכשיש כל כך הרבה מידע גלוי אתה צריך להיות מיוחד בשביל לתפוס את העין של קהל היעד שלך.
על פי מחקרים ניתן לראות כי אתרים שעושים שימוש בעזרים אינפוגרפיים מגדילים ב-12% את התנועה באתר, ומשנת 2010 כמות השימוש בעזרים אינפוגרפיים עלתה ב-800%.
עיצוב אינפוגרפיקה:
- צבע וטקסטורה – האינפוגרפיקה חייבת להיות בולטת מבחינת צבעים על מנת למשוך את העין, אך לא צבעונית מידי ונוחה לקריאה והבנה, אינפוגרפיקה עם המון נתונים, או חוסר סדר תגרום לקורא להתעלם ולעבור הלאה.
- אמינות – לאדם יש נטייה להתייחס למספרים כאל עובדה מוגמרת, אולם זה לא אומר שאנו צריכים לזלזל בחשיבות הדבר, המספרים או הנתונים שמצוינים באינפוגרפיקה חייבים להיות מדויקים, האמינות חשובה עבורנו ועבור המותג שלנו.
- פשטות – אחת הסיבות שהקוראים נמשכים יותר לאינפוגרפיקה מאשר לטקסט היא הפשטות, אז בלי יותר מידי מספרים, בלי יותר מידי ציורים וגרפים. הכל צריך להיות במידה שתהיה נעימה לעין ופשוטה להבנה.
אחרי שהבנו מה חשוב בעיצוב האינפוגרפיקה הנה כמה סיבות למה כדאי להשתמש בה:
- תשומת לב – בני האדם באופן טבעי נמשכים לעובדות, נתונים סטטיסטיים ואלמנטים גרפיים, אם האינפוגרפיקה תהיה מספיק טובה תהיו בטוחים שתצליח ללכוד את תשומת הלב שלהם.
- מודעות למותג שלך – המידע והנתונים יעלו את המודעות למותג שלך, ניתן להוסיף פרטים על המוצרים והשירותים של המותג שלך, זה לבטח יועיל יותר מעוד מודעת טקסט שגרתית.
- ויראלי – לאינפוגרפיקה שתיצור יש יכולת להפוך לוויראלית די בקלות ברשתות החברתיות, אם התוכן יהיה מספיק מעניין ואיכותי כולם ירצו לחלוק את המידע עם החברים שלהם. אתרים רבים מייצרים אינפוגרפיקות מושקעות עם אפשרות להטמעה (EMBED) באתרים אחרים – וכך נהנים מחשיפה גדולה יותר ומקישורים שנוצרים באופן שוטף לאתר שלהם.
- אינטראקציה עם העוקבים – אחת המטרות הגדולות של כל מותג היא לצבור כמות תומכים ועוקבים, הדרך האפקטיבית ביותר למשוך אותם אלינו היא אינטראקציה, באמצעות אינפוגרפיקה הקהל שלכם מעורב יותר.
- העברת המסר בפשטות – מה שהופך את האינפוגרפיקה לכלי כל כך עוצמתי זו הפשטות, היכולת להעביר את המידע בצורה ויזואלית במקום עוד שורות טקסט ארוכות ומעייפות.
- מומחיות – בעזרת שימוש בגרפים, טבלאות ותרשימים שיציגו מידע רלוונטי תציג את עצמך כמומחה בנושא, ובעיקר תגדיל את האמינות והמוניטין של המותג שלך.
- שייכות – מאפיין בולט מאוד אצל בני האדם זה הרצון לשייכות, הגרפים והמספרים יעזרו לקורא להבין איפה הוא נמצא בסטטיסטיקה ולשייך את עצמו.
- זיכרון – מחקרים מראים כי נתונים ומספרים גורמים לזכור את המידע המועבר בצורה טובה יותר, זה יתרון בולט מאוד כי אתה בוודאי תרצה שהקורא יזכור את המידע שלך.
דוגמה לאינפוגרפיקה טובה: המספרים בולטים לעין ותופסים את המבט הראשוני, אחרי הבנת המידע יש סיכוי גדול מאוד שנרצה להמשיך לקרוא את הטקסט שמתווסף לאינפוגרפיקה.
דוגמה לאינפוגרפיקה לא טובה: הנתונים עצמם מאוד מעניינים, אך העיצוב של האינפוגרפיקה, כמות הנתונים והמספרים הופכים אותה לפחות נעימה עבור הקורא, ומאלצות את הקורא להתאמץ בשביל להבין את הנתונים והמידע שמועבר.
תרשימים ודיאגרמות באמצעות כלי AI
עוד דרך מעולה לשלב תוכן ויזואלי שמציג את המידע בצורה ידידותית יותר – היא באמצעות תרשימים ודיאגרמות
ממליץ לכם להכיר אתר NAPKIN.AI