Curated web – איך הדור החדש של הרשתות עוזר להתמודד עם עודף המידע והתכנים

Curated web – איך הדור החדש של הרשתות עוזר להתמודד עם עודף המידע והתכנים

במציאות של ימינו אחת הסוגיות שאנו נאלצים להתמודד עמן היא עודף המידע שאנו נחשפים אליו ובמילים אחרות עידן ה- TMI – Too much information.

הזמן שלנו קצר, אפילו קצר מאוד וכולנו הפכנו במרוצת השנים האחרונות לצרכני תוכן ללא הגבלה. אנחנו צורכים תוכן ברשתות חברתיות, בבלוגים, באתרים שונים, בפורומים, באתרי חדשות ובשלל מקומות אחרים. אנחנו צורכים תוכן אופליין בכל מקום וכמובן אונליין במחשב הנייח במשרד או בבית, במובייל, בטאבלט … יותר מדי מידע שנדרש מאיתנו לעכל ולהתמודד אתו.

אז מה עושים? מתחילים לאסוף מידע

.

curated webCurated Web

ביום הראשון ברא אלוהים את דור ה- Web 1.0 וחשף בפנינו את אתרי האינטרנט החד-כיווניים – האתר משדר תוכן ואנו יכולים לצרוך אותו.

ביום השני ברא אלוהים את דור ה- Web 2.0 ונתן לגולשים את היכולת להגיב ולקחת חלק פעיל בשיחה. הגולשים הפכו להיות יצרני התוכן והחלו לייצר אינטראקציה אחד עם השני ומול בעלי האתרים.

אם יש משהו שה- web 2.0 יצר זה עודף של תוכן שאנחנו פשוט לא מספיקים להתמודד איתו.

לכמה מכם יצא להגיע למאמר שאמרתם לעצמכם שאתם חייבים לקרוא אבל אין לכם זמן עכשיו? אכן קשה להספיק ולקרוא את הכול, במיוחד לאור אילוצי הזמנים שאנו חיים בהם היום.

העידן החדש של הרשתות מדבר על כיוון חדש לגמרי שנועד לעזור לנו להתמודד עם עודף התכנים והמידע באמצעות איסוף תכנים – Curated web.

.

 

גוגל פלוס – הפיתרון האופטימאלי לריכוז ואיסוף תוכן בעידן ה- TMI

g+כאן אני רוצה לספר לכם על הפיתרון האידיאלי בעיניי שניתן לאיסוף וניהול תכנים כיום באמצעות גוגל פלוס. לפוסט סקירה על גוגל פלוס

רבים טועים וגורסים שגוגל פלוס היא עוד רשת חברתית שמנסה להיות פייסבוק ואין סיכוי שהיא תצליח להתחרות אתה. אז חלקכם אולי כבר שמע שגוגל פלוס בימינו היא כבר הרשת השנייה בגודלה עם 350 מיליון גולשים פעילים (עברה את טוויטר).

הפלוס האמיתי של גוגל פלוס

הקונספט העיקרי בגוגל פלוס הוא שגוגל פלוס כלל לא מתחרה בפייסבוק. גוגל פלוס היא לא עוד רשת חברתית – גוגל פלוס היא רשת לאיסוף וניהול תכנים. עצם העובדה שגוגל פלוס מחברת בין אנשי קשר בצורה של מעגלים, כלומר לא כל מי שאני עוקב אחריו בהכרח גם עוקב אחריי, למעשה לוקח את האלמנט העיקרי של הרשת החברתית מגוגל פלוס.

אז איך משתמשים בגוגל פלוס לאיסוף וניהול תכנים?

פשוט מאוד. כאמור גוגל פלוס מאפשרת לנו ליצור מעגלים חדשים ולהכניס אליהם אנשים שונים שאנחנו עוקבים אחריהם. כך למשל אני יכול ליצור מעגל שנקרא "שיווק באינטרנט" ואליו אכניס את כל האנשים שעוסקים בשיווק באינטרנט ואני מעוניין לעקוב אחר התכנים שלהם.

אך מה קורה אם אין לי זמן לקרוא את כל התכנים באותו רגע? אז בעבר היינו יוצרים תיקייה של Bookmarks / סימניות ושם שומרים דפי אינטרנט שאנחנו רוצים לחזור אליהם (ובדרך כלל אף פעם לא יוצא לנו.. J ) כך למשל אם אני עוקב אחרי Pete Cashmore מ- Mashable, בכל פעם שהוא ישתף תוכן חדש בגוגל פלוס, אקבל על כך עדכון ואוכל לצפות בתוכן.

curate circleכעת, נוכל ליצור מעגל חדש בגוגל פלוס – נקרא לו למשל: "חומרים לקרוא שיווק באינטרנט" (או למשל אם אתם עוקבים אחרי חדשות כלכליות על מניות תוכלו ליצור מעגל – מידע מקצועי על מניות). למעגל החדש שיצרנו לא נוסיף אף אחד לעקוב אחריו – הוא לא מיועד לעקוב אחר אנשים – אלא מיועד לאסוף תכנים בנושא הספציפי הרצוי.

כעת, בכל פעם שנלחץ +1 על ידיעה ברשת (נשתף תוכן), נוכל לבחור לאיזה מעגל לשתף אותו. כמובן שנבחר במעגל החדש שיצרנו "חומרים לקרוא שיווק באינטרנט" – ומאותו רגע תייקנו את המאמר לתיקייה הנכונה בגוגל פלוס שלנו ונוכל לחזור בשלב מאוחר יותר ולקרוא את המאמר.

googleShare

איך קוראים את המאמרים?

כעת, עליכם להיכנס לדף הבית של גוגל פלוס ולבחור לצפות במעגל הרצוי: "חומרים לקרוא שיווק באינטרנט". כעת ה- feed שלכם יציג רק את הידיעות שאספתם למעגל זה.

במקרה שלי, אני אוסף בכל השבוע מאמרים מקצועיים ובסוף השבוע מתפנה לקרוא אותם. ממליץ גם לכם.

איך לקרוא את המאמרים


עוד רשתות בעידן ה-
Curated web.

גוגל פלוס אינה לבדה. רשתות איסוף וניהול התכנים בחיינו ממשיכות לצוץ מכל עבר. רשת חברתית מוכרת מאוד נוספת בזירה זו היא PINTEREST – רשת חברתית המדמה לוח לאיסוף תמונות מתחומים שונים. תוכלו לקרוא יותר על פינטרסט – בפוסט הבא שכתבנו

בנוסף לפינטרסט, רשת נוספת שתופסת תאוצה בשנים האחרונות היא Evernote שהוקמה ב- 2008 והספיקה לצבור למעלה מ- 10 מיליון משתמשים. Evernote נועדה לעזור לנו לזכור את כל המשימות הקטנות שיש לנו לעשות בכל תחום (כל אותם פתקים קטנים שאנחנו אוספים כל היום ואנחנו צריכים לעשות).

.

Web 3.0 – העתיד כבר כאן?

ה- Web 3.0 שאפשר לומר שאנחנו בראשיתו בימים אלו, יהפוך את הסמנטיות ברשת לאיכותית יותר – ויאפשר לנו לחפש חיפושים כלליים שיציגו לנו את התוצאות הטובות ביותר. לדוגמה במקום לחפש מספר חיפושים על טיסה לאמסטרדם ומציאת מלון ואטרקציות בסביבה – הדור הבא כנראה יאפשר לנו לרשום שאילתה כללית כמו – "אני רוצה לטוס לאמסטרדם, לישון במלון במרכז העיר ולקנות כרטיס למשחק של אייאקס בליגת האלופות בחודש מאי". כיום אנו נדרשים לבצע מספר חיפושים על מנת למצוא את כל המידע הזה, ה- web 3.0 לפי התחזיות אמור לתת מענה ישיר לכל השאילתות במקום אחד. מנועי החיפוש והטכנולוגיה בכלל ברובה כיום היא טכנולוגיה לומדת (מה שנקרא בינה מלאכותית). ככל שנשתמש יותר במנועי החיפוש כך אנו מעניקים יותר מידע ומאפשרים לגוגל / פייסבוק ואחרים ללמוד יותר על ההעדפות שלנו ולהתאים לנו תוצאות טובות יותר לדברים שאנו מחפשים. אפשר לראות זאת יופי בתוצאות המותאמות אישית של גוגל, שלא מפסיק ללמוד אותנו.

אגב, את ראשית דור ה- web 3.0 אנחנו יכולים לראות באפליקציית הסירי של אפל, בחיפוש החברתי של פייסבוק וביכולות מתקדמות של חיפושים בגוגל com שילך וישתפר ומי יודע אולי יגיע גם אלינו.

מה אתם חושבים? יש לכם רעיונות נוספים איך ניתן לשלוט על עודף המידע בחיינו? האם גוגל פלוס מתחילה לתפוס מקום בחיים שלכם?

אודות אנידור חקק

אנידור חקק, מנכ"ל AD תוכן ומדיה, המספקת שירותי כתיבת תוכן,
מנכ"ל היידה קידום אתרים – המספקת שירותי שיווק באינטרנט.
מהנדס תעשייה וניהול.
בלוגר ומרצה בתחומי כתיבת תוכן, קידום אתרים, מדיה חברתית.

לפרופיל של-
אנידור חקק בגוגל פלוס

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

מה יש לכם להגיד בנושא?

There are 3 comments .

מנשה אברמוב

בהתאם לשאלתך , בימים מסוימים אני יכול לגלות כיותר מ 2000 תכנים חדשים בסוף היום.
והדרך היחידה לסדר אותם ולמיין אותם זה בעיקר בעזרת ניהול נכון ומסודר של התכנים.
בין אם זה ע"י מיונים בתוכנות הדואר ובין אם זה הגדרות מתקדמות של קוראי ה RSS שממרכזים את שטף התכנים

הגב «

שתף איתנו את המחשבות שלך!

כל הזכויות שמורות ל AD-Media - כתיבת תוכן לאתרים.
| תנאי שימוש | אנידור חקק