נתוני ה- Insights החדשים של פייסבוק – איך קוראים את זה?

נתוני ה- Insights החדשים של פייסבוק – איך קוראים את זה?

פייסבוק עובדים קשה בזמן האחרון כדי לעזור לבעלי העסקים שמשווקים ומפרסמים בפייסבוק – לקבל מידע עדכני ומפולח אודות הצלחות השיווק ברשת.

לאלו מכם שמנהלים דפי אוהדים בפייסבוק , וודאי שמתם לב לשינויים בתפריט ה- Insights של פייסבוק.

 בפוסט זה נסקור כיצד תוכלו לנתח את המידע בנתוני ה- insights  החדשים בפייסבוק ויותר חשוב מכך – מה תוכלו ללמוד מכך על הצלחת השיווק שלכם.

דף ראשי Insights

בדף זה תמצאו את ארבעת הפרמטרים העיקריים לניתוח תנועת הגולשים בדף האוהדים שלכם בפייסבוק.

Total likes: מספר אנשים שעשו לייק לדף האוהדים שלכם.

1

Friends of fans: מספר האנשים המקסימאלי שיכול להיחשף לדף האוהדים שלכם. נמדד לפי כמות החברים של כל האוהדים שלכם בדף (כולל מספר האוהדים בדף).

People talking about this: מספר האנשים שיצרו אינטראקציה עם הדף שלכם בשבוע האחרון.  אינטראקציה = תגובה או Like לפוסט בדף,  פרסום סטאטוס בדף.

Weekly total reach: מספר האנשים שנחשפו לדף שלכם בשבוע האחרון – בין אם חשיפה אקטיבית בעת גלישה בדף האוהדים שלכם ובין אם חשיפה פאסיבית בעקבות פרסום ממומן של מודעות או סיפורים ממומנים, או שיתוף מידע מהדף שלכם על ידי אוהדים.

2

שימו לב שהגרף מחולק לשלושה פרמטרים וצבעים שונים:

Posts (בסגול): מציין את מספר הפוסטים / סטאטוסים שהעליתם בדף לפי תאריכים.

שני הגרפים הנוספים הם: People talking about this (בצבע ירוק) ו- weekly total reach  (בצבע כחול).

ניתוח כיצד ומתי לפרסם בדף האוהדים

בחלקו התחתון של הדף הראשי בתפריט ה- Insights, תמצאו פילוח מפורט על כל הפרסומים שהעליתם בדף האוהדים שלכם.

על כל פוסט שעלה בדף, תוכלו לראות את התאריך בו הוא עלה, פירוט של הפוסט שפורסם ופילוח לכמה אנשים נחשף לפי הפרמטרים הבאים:

Reach: מספר האנשים שנחשף לפוסט זה.

Engaged users: מספר האנשים שהקליקו על הפוסט וצפו בו.

Talking about this: מספר האנשים שהגיב על פוסט זה – עשו Like / הגיבו / שיתפו / ענו על שאלה ששאלתם בדף / הגיבו לאירוע שפרסמתם.

Virality: מידת הוויראליות של הפוסט – אחוז האנשים שהפוסט "נגע" להם.              נמדד כיחס בין מספר האנשים שהגיב על הפוסט מתוך מספר האנשים שנחשפו לפוסט.

3

לשונית Likes

בלשונית זו תקבלו פילוח של כל הגולשים שעשו לכם לייק לדף.  פילוח מפורט לפי מדינות, ערים, זכר / נקבה, טווח גילאים וכיצד הם נחשפו לדף שלכם ועשו לו Like.  תוכלו אפילו לראות כמה אנשים עשו לכם Unlike  ומתי.

ניתוח המידע בלשונית Reach:

בלשונית זו תקבלו ניתוח מפורט של הגולשים שנחשפו לדף האוהדים שלכם בתקופת זמן מסוימת (אתם יכולים לקבוע).

חלקו הראשון של הדף מראה פילוח של האוהדים שלכם לפי גברים / נשים וטווח גילאים שלהם.

בחלקו השני של הדף תקבלו פילוח של האוהדים שלכם לפי הפרמטרים הבאים:

מדינות – מספר האנשים מכל מדינה שנחשף לתכנים מהדף שלכם.

ערים – מספר הגולשים שנחשפו אליכם לפי פילוח של עיר המגורים שלהם.

שפות – מספר האנשים השונים שנחשפו לתכנים שלכם בחלוקה לפי שפות.

4.1

בחלק השלישי של הדף תוכלו לקבל ניתוח מפורט באילו ערוצים נחשפו גולשים לדף האוהדים שלכם.

הגרף מחולק לשלושה פרמטרים:

Organic: מספר הגולשים שנחשפו לתכנים מהדף שלכם באופן אורגני (לא בתשלום) – אם דרך הTicker , ב- Newsfeed שלהם או ישירות בדף האוהדים שלכם.

Paid: מספר האנשים שנחשפו לדף האוהדים שלכם באמצעות קמפיין פרסום בפייסבוק- למשל פרסום של מודעות ממומנות או סיפורים ממומנים.

Viral: מספר האנשים שנחשפו לדף האוהדים שלכם באמצעות תגובה ויראלית של חבריהם – חבר שעשה שיתוף לפוסט מהדף שלכם או שעשה LIKE  וחבריו נחשפו.

לקריאת מדריך בנושא:  שיווק בפייסבוק

5.2

לשונית Talking about this:

מקום נהדר ללמוד על הגולשים שיצרו אינטראקציה עם דף האוהדים שלנו.  בחלק זה נוכל ללמוד על כל הגולשים שעשו Like על פוסט שלנו, הגיבו לו ואף שיתפו אותו ברשת.

גרף זה יציג פילוח של הגולשים הפעילים שלנו לפי הפרמטרים הבאים:

טווח גילאים, מין (זכר / נקבה), מדינות בהן הגולשים הפעילים גרים בחלוקה לפי שפות.

גרף זה הוא מספרי ומציג את כמות האנשים שהיו פעילים בצורה אקטיבית בתגובות לפוסטים בדף שלכם אל מול כמות האנשים שנחשפו באופן ויראלי לפוסטים שלכם על ידי שיתוף של חבריהם וכדומה.

ועכשיו תחשבו טוב טוב כמה מידע חשוב מגולם בסטטיסטיקות אלו:

פייסבוק מביאה לנו פילוח מדויק מיהם הגולשים והלקוחות שלנו, מאיפה הם, בני כמה הם, איזה סטאטוסים ומידע הם אוהבים שאנחנו נותנים להם ואיזה מידע גורם להם לתגובה שלילית.

בעידן החדש של שיווק בפייסבוק, המטרה שלנו היא קודם כל ליצור מערכת יחסים עם הלקוחות שלנו, להכיר אותם ולדעת מה הם רוצים.   מידע זה יכול לעזור לנו מאוד בדרך למטרה זו.

מילה אישית – מתנצל על השימוש הרב במונחים באנגלית שחדרו לשפתנו, אך אין מה לעשות, פוסט זה פוסט (על אף שהאקדמיה החליטה לקרוא לו רשומה) ויותר נוח לכתוב לייק או LIKE  מאשר "אהבתי".

אהבתם?  פרגנו בלייק ולחצו +1

אודות אנידור חקק

אנידור חקק, מנכ"ל AD תוכן ומדיה, המספקת שירותי כתיבת תוכן,
מנכ"ל היידה קידום אתרים – המספקת שירותי שיווק באינטרנט.
מהנדס תעשייה וניהול.
בלוגר ומרצה בתחומי כתיבת תוכן, קידום אתרים, מדיה חברתית.

לפרופיל של-
אנידור חקק בגוגל פלוס

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

מה יש לכם להגיד בנושא?

שתף איתנו את המחשבות שלך!

כל הזכויות שמורות ל AD-Media - כתיבת תוכן לאתרים.
| תנאי שימוש | אנידור חקק