מספיק עם הזילות בעבודתם של מקדמי אתרים!

אנידור חקק

נובמבר 19, 2011

הפוסט הבא אינו נרשם במטרה ללמד אתכם טיפ או מידע על קידום אתרים, הפוסט הזה בא להסביר לכל הלקוחות הישראלים מהי עבודת קידום אתרים – ולמה אי התייחסות ראויה למקצוע זה, בסופו של תהליך רק תפגע בהם.

הפוסט נכתב בעקבות ניסיון ועבודה עם לקוחות קידום אתרים במשך 3 השנים האחרונות.

הלקוח הישראלי

בחודשים הראשונים, כשהתחלתי לקבל על עצמי לקוחות של קידום אתרים בארץ, פגשתי והכרתי הרבה מאוד אנשים מבריקים מקהילת האינטרנט בארץ.  ביניהם מפתחים ובוני אתרים, מקדמי אתרים ואנשי תוכן.

אחד מהם אמר לי כבר בתחילת עבודתי, שהוא מתמקד אך ורק בפעילות קידום ללקוחות בחו"ל.   מלבד אפשרויות הביקוש העצומות, שאלתי אותו מה הסיבה לכך?   הוא ענה לי שהסיבה היא פשוטה – חוסר רצון להתעסק עם הלקוח הישראלי.

שלוש שנים של התעסקות עם הלקוח הישראלי, ואני יכול להגיד לכם שיש משהו בדבריו.

הבעיה הראשונית והעיקרית בהתייחסותו של הלקוח הישראלי היא תחושת ה"כולם מנסים לדפוק אותי".   זה נכון שלא חסרות גזרות כלכליות ומוצרים יקרים ללא שום סיבה מיוחדת במדינה הזאת, אך זו בהחלט לא סיבה לנסות כל היום לעשוק את הספק שמספק לכם את העבודה במינימום תשלום ובמקסימום דרישות.

הלקוח הישראלי הממוצע, הוא לקוח בעל דרישות בלתי פוסקות.

זה נכון שהלקוח משלם לנו למעשה על עבודת קידום אתרים, אך למעשה הוא מבקש ומקבל יועץ ותומך אישי לכל מה שקשור לאינטרנט.

תשאלו כמה ממקדמי האתרים צריכים להתעסק ביומיום בשלל פעולות שלא קשורות לקידום אתרים כגון: הזנה והעלאת תכנים ותמונות לאתר, עזרה בתפעול בעיות אינטרנט ועוד..  בסופו של דבר בעלי האתרים נשארים בקשר רציף אך ורק עם מקדם האתרים שלהם, שנדרש גם לטפל בנושאים כמו חידוש הדומיין שלהם, אחסון האתר שלהם ועוד..

זה מה שמוביל אותי להסביר מה בעצם עושים מקדמי אתרים?

seoמקדם אתרים הנו מקצוע שהפך לפופולארי מתחילת שנות ה- 2000, כשהציבור הרחב הבין כמה כוח יש למנוע החיפוש של גוגל.

למעשה, משנה לשנה, הולך והופך תפקידו של מקדם אתרים לקשה ומורכב יותר, כשהוא נדרש להתמודד בצורה יצירתית עם השינויים התכופים שגוגל מבצע באלגוריתם דירוג האתרים שלו.

מקדם אתרים כיום הוא למעשה מנהל שירותי האינטרנט של הלקוח.  בסופו של יום, מקדם האתרים יהיה זה שיתעסק באופן שוטף עם אחזקת האתר וקידומו ברשת.  הסיבה היא פשוטה, במרבית הארגונים (רוצה לומר אצל מרבית הלקוחות הישראלים) אין מחלקת אינטרנט מפותחת שתתעסק בכל הנדרש בתפעול ואחזקת האתר באינטרנט.

כך הופך מקדם אתרים לחלק אינטגרלי וחשוב מהצלחתו של כל ארגון.

העבודה של קידום אתרים כוללת עשייה בלתי נגמרת , היות והאתרים המתחרים ממשיכים לקדם את האתר שלהם – כל עצירה או הפסקה של קידום האתר – תגרום אוטומטית לפגיעה בתוצאות הדירוג שלו.

על כן, עבודת קידום אתרים אינה עבודה שעושים אותה תוך חודשיים או שלושה – עבודת קידום אתרים היא עבודה שיש לעשות באופן קבוע – על מנת שניתן יהיה לשמור על תוצאות דירוג האתר.

מקדמי אתרים ילוו, במקרים רבים, את בעל האתר כבר בשלב בניית האתר- על מנת לאפיין ולבדוק שהאתר מתאים לצרכי קידום בגוגל.

תחילת פרויקט קידום אתרים מתחיל במחקר מילות מפתח.  בשלב זה קובעת חברת הקידום , ביחד עם הלקוח, באילו ביטויים יקודם האתר.  לשלב זה אחריות מכרעת באיכות התנועה של הגולשים שיגיעו לאתר.

לאחר שלב זה מגיע שלב חשוב מאוד בתהליך הקידום – אופטימיזציה לאתר.  בשלב זה עוברת חברת הקידום אחר כל הדפים באתר, ועורכת אותם על מנת שיתאימו לקידום של מילות המפתח הנבחרות באתר.  תהליך זה גם בודק את כל בעיות האתר ומייצר מסמך אופטימיזציה עם הנחיות ברורות – מה יש לעשות על מנת לקדם את האתר בגוגל.

למעשה משלב זה מתחילה העשייה השוטפת של קידום האתר.

עשייה זו כוללת קודם כל כתיבת תוכן לאתר.

בכל חודש מייצרת חברת הקידום עשרות תכנים שמוזנים באתר הלקוח ומופצים בשלל אתרים ברשת – על מנת להוציא בתוכם קישורים שיעזרו בקידום האתר ברשת.  ככל שפעולות אלו נעשות בצורה איכותית וטובה יותר – כך יתקדם האתר לאורך זמן גבוה יותר בגוגל.

זמן רב מושקע בעבודה זו – איתור אתרים רלוונטיים לפרסום מאמרים והוצאת קישורים מהם, עבודה שוטפת מול מקדמים ואתרים אחרים על מנת לבצע "דילים" של החלפות קישורים מולם, נוכחות בלתי פוסקת בשלל אתרי אינדקסים, פורומים ובלוגים ועוד..

כמה שווה מקדם אתרים?

אם תערכו סקר ובדיקה כמה מרוויח מקדם אתרים בארגונים שונים, תגלו שהמשכורות מתחילות מ- 5,000 ₪ ומאמירות עד קרוב ל- 20,000 ₪.

אז כמה שווה לכם חברת קידום אתרים, שתתעסק יומיום בקידום האתר שלכם ותעניק לכם ייעוץ ותמיכה בלתי פוסקת – ששווה הצלחה באינטרנט?

אין ספק בעובדה ששיווק הוא תחום שעולה הרבה כסף.  במרבית הארגונים והחברות, חלק עיקרי מתקציב החברה מופנה לשיווק ופרסום.

הבעיה מחמירה יותר כשמדובר בעסקים קטנים.  אני מדבר על אותם עסקים של one man show, בו אדם אחד הוא גם המנהל, גם איש הכספים, גם מנהל השיווק ובמקרים רבים גם העובד.  הבעיה עם לקוחות כאלה, שלרובם אין תקציב גדול להשקיע בפרסום ושיווק, אך מצד שני כמות הדרישות שלהם זהה ללקוחות שמשקיעים סכומים גדולים יותר.

אז איפה הבעיה?  בחוסר התקציב או בגודל הדרישות? 

הבעיה היא שישנה משוואה פשוטה אותה יש לקיים  – כגודל התקציב – גודל הדרישות.  במסגרת עבודת קידום אתרים, נבחרים ביטויים ומילות מפתח שיש לקדם.  אי אפשר שלקוח בעל תקציב זעום של כמה מאות שקלים בחודש (ואם נכמת את זה למספרים – עד 1500 ₪ בחודש) – ידרוש קידום בביטויים תחרותיים מאוד.    ככל שהלקוח מעוניין לקדם יותר ביטויים – וככל שאותם ביטויים יהיו תחרותיים – כך הם יצרכו יותר עבודה –וכך גם העלות של אותה עבודה תגדל.

רבים מאותם בעלי אתרים ימצאו בסופו של דבר מקדם אתרים בתקציב זעום, וכאן בדיוק הבעיה.

מקדמי אתרים חאפרים

כאן נפתחת תעשייה שלמה שהיא אחת הגורמים העיקריים לכך שישנו זילות במקצוע של מקדמי אתרים.

להגיד את האמת, עבודתם של מקדמי אתרים אינה מצריכה זן מיוחד של אנשים, אנחנו לא נדרשים להיות גאוני מחשוב או מהנדסים מבריקים.

כיום, כל מי שרוצה להיות מקדם אתרים, יכול בעזרת הרבה שעות של ישיבה על התחת, ללמוד את כל המקצוע באינטרנט.

אם יש יכולת אחת שחשובה ומשותפת לנו, כל מקדמי האתרים, זה הרצון הבלתי נדלה שלנו ללמוד ולהתעדכן בכל הנעשה בתחום.

כפי שאתם יודעים, כמעט בכל יום משהו חדש מתפתח ומשתנה בעולם האינטרנט, ועלינו כמקדמי אתרים להיות עם היד על הדופק ולהיות מסונכרנים עם כל שינוי שעשוי להשפיע על דירוג האתרים שלנו ושל לקוחותינו.

הקלות הרבה בכניסה למקצועות קידום אתרים, הפכו את התעשייה לפורחת וסוערת, כשבשנים האחרונות, צצות מאות חברות קידום אתרים שמציעות לבעלי אתרים שירותי קידום אתרים.

וככל שהכניסה למקצוע והאפשרות לעשות ממנו כסף הפכו לקלים יותר – כך החלו לצוץ בקרבנו מקדמי אתרים חאפרים.

אותן חברות "שקר כלשהו שמקדם אתרים", מפתות בעלי אתרים בשירותי קידום אתרים במחירים מגוחכים של כמה מאות שקלים בחודש ומבטיחות להם חלומות באספמיה.

חאפרים רבים מבטיחים ללקוחותיהם מקום ראשון בגוגל  (דבר שלא ניתן להתחייב עליו גם אם יש לך חברים בגוגל),  מציעים ללקוחות שלהם קידום במגוון ביטויים לא תחרותיים ולא רלוונטיים שלא יביאו תנועה ממוקדת ואיכותית של גולשים – והכי חמור, פעמים רבות הם נוקטים בשיטות פסולות ולא אתיות לקידום האתר של הלקוחות שלהם, ובכך מסכנים אותו בענישה מגוגל.

בדיוק בגלל מקדמי אתרים חאפרים אלה – הוכתמה תעשייה שלמה של חברות קידום אתרים.

מה עם הכסף?

סוגיה נוספת שחשוב לציין היא מוסר התשלומים הלקוי של הלקוח הישראלי.  מישהו אמר שוטף + ???

הלקוחות הישראלים (וככל שהם גדולים יותר – כך הם מרשים לעצמם יותר), משתמשים באופן קבוע במוסר התשלומים של שוטף +.  כך, פעמים רבות, משקיעות חברות קידום האתרים כספים ועבודה רבה (כולל שעות עבודה מרובות של עובדים במשרה מלאה ואחזקת משרד) בקידום הלקוחות, וזוכים לתשלום חודשים אחר כך.

ואני שואל שאלה פשוטה ומוסרית – חברות הקידום דואגות שמאות ואף אלפי לקוחות פוטנציאליים ייכנסו לאתר שלהם מדי חודש – ובכך תורמים באופן ישיר להגדלת ההכנסות של החברה.   לא מגיע להם תשלום בזמן?

חשוב להגיד!

מקדמי אתרים הם מחלקת השיווק ולמעשה הם אלה שידאגו למיתוג של הארגונים והחברות ברשת.

יש משפט שכל אחד מאתנו שמע לא פעם:  "הפתרון הזול יותר, בסופו של דבר יהיה היקר יותר".   דבר זה נכון עוד יותר בקידום אתרים.

העבודה של חברות קידום אתרים היא עבודה קשה וסיזיפית.  מדובר בעבודה שלא נגמרת, ושיש לה מדדים ברורים של הצלחה או כישלון – כל תוצאה מלבד מיקום האתר בתוצאות הגבוהות של הדף הראשון בגוגל – היא כישלון!    היות וישנם אלפי אתרים שמתחרים על כל תוצאה (מילת מפתח) והיות והאלגוריתם של גוגל מתעדכן חדשות לבקרים – הופכת העבודה לקשה עוד יותר.

אי לכך, נדרשים מקדמי אתרים להפגין יצירתיות בלתי פוסקת – על מנת לגרום ללקוחות שלהם להתקדם לתוצאות הראשונות בגוגל.

לקוחות ובעלי אתרים יקרים, תבינו אחת ולתמיד, ככל שתשכילו להשקיע ולהבין כמה עבודת קידום אתרים יכולה לתרום לכם, וככל שתתנו לחברות קידום אתרים את אורך הרוח הנדרש – כך תצליחו בסופו של יום.

עבודת קידום אתרים היא עבודה קשה שאורכת זמן רב.  אך אם עושים אותם בצורה כשרה ואתית ולאורך זמן – התוצאות בסופו של דבר יגיעו!

צריכים תוכן שיווקי ?

מאמרים נוספים

AI

פברואר 11, 2024

מדריך השוואה בין מידג'רני ללאונרדו, לדאלי, לסטייבל

גוגל ג'מיני

ינואר 25, 2024

גוגל ג'מיני GEMINI – מודל הבינה המלאכותית של גוגל

בינה מלאכותית משנה את עולם השיווקי

נובמבר 15, 2023

איך בינה מלאכותית משנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

Google bard

אוגוסט 2, 2023

צ'אט גוגל בארד (Google Bard) הוא מעכשיו גוגל Gemini – איך משתמשים בצ'אט AI של גוגל?

כותרת מנצחת

פברואר 21, 2023

איך תבחרו כותרת מנצחת שכולם יקליקו עליה?

ינואר 24, 2023

מחוללי תמונות AI בינה מלאכותית ליצירת אומנות מטקסט

מדריך Chat GPT

ינואר 15, 2023

ChatGPT – תוכן AI הפך ללגיטימי

ביטויי זנב ארוך

דצמבר 18, 2022

מה הם ביטויי זנב ארוך ולמה הם חשובים לSEO

נובמבר 16, 2022

תוכן איכותי לאתרים

נובמבר 16, 2022

שיווק ויראלי

נובמבר 16, 2022

שיווק ברשתות חברתיות

נובמבר 16, 2022

שיווק בפייסבוק כי פשוט חייבים להיות שם!

קידום בגוגל | קידום אתרים בגוגל

קידום אתר באינטרנט

נובמבר 16, 2022

פרסום עסקים

פרסום בגוגל | קידום ממומן – AD תוכן ומדיה

נובמבר 16, 2022

ניהול תוכן | עריכת תוכן

נובמבר 16, 2022

מחקר מילות מפתח

נובמבר 16, 2022

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

נובמבר 16, 2022

כתיבת מאמרים